středa 29. března 2017

SLUNCI VSTŘÍC ...

a pomáhat po zimě rostlinám k jejich ničím nerušenému růstu, to láká každého z nás kdo máme zahradu či malou zahrádku.
Rychle rašící plevel musí ze záhonů pryč.
V úterý jsem nakoupila konečně macešky violky, pryskyřníky, primulku, sedmikrásky (teda ony se asi jmenují jinak, ale já jim tak říkám)
a vše jsem zasadila do nádob a truhlíků.






Pustila jsem se do pletí plevelů a nakypření půdy jednoho záhonku u pergoly, kde již byla hlína alespoň mírně naschlá a nelepily se mi koule bláta na nářadí.

Měla jsem v úmyslu se vrhnout ještě na jahodový záhon, ale najednou mne přepadla veliká únava. Začala jsem zívat a byla k nezastavení.
"To chce odpolední kávu" a šla si ji připravit. Sedla na lavičku a vyhřívala jsem se na sluníčku.
Káva však vůbec nepomohla.




Už jsem se do žádné práce ani nepustila, byla jsem jako vyždímaný hadr.
Navečer jsem dostala zimnici a opět zvýšenou teplotu.

Ráno vše v pořádku.

Tak nevím - jarní únava, příliš mnoho sluníčka, následky prodělané nemoci?

Nebo jsem přes zimu příliš lenošila a trocha pohybu venku
mne totálně vyčerpala?

Každopádně dnes je od rána pod mrakem
a já se raději zdržuji doma ... :o)



18 komentářů:

  1. Alenko, moc krásně jsi nazdobila nádoby a určitě odpočívej! Nic se nemá přehánět! Rozhodně si tělo řeklo a je potřeba odpočívat, chtě nechtě! Určitě al s přibývajícím sluníčkem tu energii načerpáme Já se taky často cítím jak vyždímaný citrón. Přeji Ti hezký večer! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi to jsou ještě dopady nemoci, i když jsem řádně ležela 5 dnů, nějak nejsem úplně ve své kůži, nemám ten správný náboj v těle.
      Inko měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Nazdobené to máš moc hezky. Jo, ta únava může mít příčinu v prodělané nemoci. Ta zvýšená teplota by tomu naznačovala. Takže asi pro Tebe nejlepší odpočívat a když dělat, tak přiměřeně,přiměřeně.
    Ono jaro dokáže být i trochu zrádné.
    Klidný večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teprve Hani s výzdobou začínám :o)). A dokola si opakuji - pomalu a přiměřeně, máš pravdu.
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Kytičky máte už krásně zasazené a ostatní práce neuteče. Po nemoci se nemá nic přehánět, ale když ta zahrádka tak láká, co. Znám to.
    Přeji vám, ať brzy načerpáte síly a můžete pokračovat.
    Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono naštěstí není kam spěchat, to jenom já jakmile je hezky bych toho chtěla co nejvíce stihnout a mít to všechno úhledné. Tak trochu moje úchylka :o)) a pak se mi ten spěch občas vymstí. Už jsem domluvila sama sobě.
      Přeji Dášo prima dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, ty osázené nádoby - nádhera!!! To jsem se pokochala pohledem a v kombinaci s kameny to je perfektní! Měj se krásně Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc ráda do nádob kameny přidávám, líbí se mi to. A kytičkám nevadí :o), alespoň se tváří pohodově.
      Krásné dny Ivanko.
      Ála

      Vymazat
  5. Moc hezká dekorace....také přidávám kameny.I já nevím kdy přestat s prací na zahradě......a pak přijde únava.Tak ať se brzy cítíš líp a pohodový zbytek týdne Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych vše chtěla mít hned hotové a ono to fakt už tak rychle nejde :o). Musím vkládat víc přestávek.
      Hezké dny Marto přeji.
      Ála

      Vymazat
  6. Máš to krásně osázené. Tu sedmikrásku jsem si dneska koupila do kanceláře - chvili se tam z ní budu těšit a na Velikonoce ji odvezu na chalupu a zasadím tam.
    Ať se ti zahradničení dál daří, ale nepřeháněj to - ať si užiješ pěkné počasí venku. Ono to lenošení s kávičkou na lavičce má taky něco do sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla jsem si,že nebudu tak do všeho hrr a práci si nakouskuji :o). Dnes prší a dopoledne každý den hlídám Jonáška, tak bych měla být odpočatá na víkend - no snad nebude pršet. A když ano, tak knížka a pletení čas vyplní.
      Měj se prima Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, ty si tu jarní aktivitu trochu přehnala, viď. Jsem ráda, že ses z toho vyspala...
    Fotky máš překrásné!
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezdálo se mi, že bych toho příliš zvládla, ale možná to prudké slunce a týden po nemoci se ještě projevilo.
      Na zahradě ještě není mnoho k focení, žasnu jak na některém blogu jsou již fotky plné květů.
      Helenko měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Nádherně osázeno.Krásné jarní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teprve první jarní kytičky, aby bylo kolem domu barevno :o).
      Měj se Věrko hezky.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenka, po šedej a dlhej zime sú farebné kvietky balzamom na dušu..dnes bola krásna sobota, počasie ako vystrihnuté, celý deň som strávila vonku na slniečku..práci zdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vytahuji očima každý kvítek :o)). Také jsem si užívala na zahradě slunce a plného nasazení při pletí záhonků. Ale ta radost z práce, která je za mnou vidět :o)).
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála