středa 1. března 2017

PARNÍ VÁLEC ...

jako kdyby po mně přejel.
Sem a tam.



Cítím se již druhý týden naprosto bez energie, bez elánu, bez chuti k čemukoli.
I když jsem absolvovala hezký ples, příjemnou večeři s kamarády, procházku protkanou slunečními paprsky, doma mi otevřely svá srdíčka tulipány, nejsem ve své kůži.
Nevím proč, důvod ke smutku žádný nemám (naštěstí), nachlazení, které by mi otravovalo žití, odešlo již před časem, malé děti, které by mne "zlobily", již dávno odrostly.
Pracuji doma se svým mužem, tím pádem jsem paní svého času a žádný nerudný zaměstnavatel mne nemůže rozházet.

A přesto to v mém nitru je nějaké divné.
I manžel si všiml a ptal se.
Jenže já sama nevím a odpověď neznám.




Buď vždy veselý - to je nejlepší medicína. Veselost je filozofie příliš málo pěstovaná. Je sluneční stranou života.
George Gordon Byron


Jsou mé dny unavené po dlouhé zimě?
Jsem bez energie, kterou ze mne zima vyčerpala?
Jsem těžkopádná, protože mi chybí přírodní vitamíny?
Vnímám nějakou nepříjemnou předtuchu?


Každý člověk zkraje mládí ví, jaký je jeho Osobní příběh. V té době je všechno jasné a možné a lidé se nebojí snít a přát si všechno to, co by v životě rádi dělali. Jak čas plyne, jakási tajemná síla se snaží dokázat, že Osobní příběh uskutečnit nelze.
Paulo Coelho, Alchymista

Bojuji večer před usnutím s nechtěnými myšlenkami.
Kolik let má člověk před sebou než dojde na konec své Cesty?
Dostávám se do určitého věku a mám proto obavy?
Až se mi svírá srdce úzkostí.
A tak raději rozsvítím lampu, vezmu do ruky knihu a nepříjemné, chmurné myšlenky zavírám do truhličky.
Nechci ji otvírat.
Chci mít radost ze všeho co mne čeká a vím, že málo toho šťastného zajisté nebude.



Člověk nesmí dopustit, aby se jeho život zastavil, ani tehdy, když jeho životní sen ztroskotal.
Tennessee Williams, vlastním jménem Thomas Lanier Williams



O vše se musím přičinit hlavně sama.

Najít v sobě sílu, energii, radost...


zdroj fotek Wikipedie



22 komentářů:

  1. Myslím, že takové stavy míváme občas téměř všichni. Alenko, rychle se z nich vyhrab, i když vím, že to není vždy jednoduché a naber zase energii.
    Pa pa a objetí ♥, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím své nitro rozveselit Martinko, to je mi jasné. Pokud počasí dovolí, vyjedeme s mužem v sobotu na výlet a budu nasávat co to jenom půjde.
      Děkuji a měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  2. Bože takové myšlenky si vůbec nepouštěj do hlavy .Přeji aby vše se co nejdříve srovnalo a kup si pořádnou kytici pro radost ♥♥♥.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však se také bráním, ale někdy si ta hlava dělá co chce a myšlenky večer nejdou "vygumovat", proto beru do ruky knihu a to většinou dobře zabere.
      Kytičky jsou také dobré pro rozveselení, zrovna mám doma dvě kytice.
      Děkuji a přeji H.hezké předjarní dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, posílám sílu, aby Tě smutné chvilky brzy opustily! :) Snad až přestane být nízký tlak a uplakané počasí, vysvitne sluníčko a "pošimrá" nás svými paprsky, budeme mít všichni víc optimismu a lepší náladu...
    Pěkné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, moc děkuji. Když jsem si dnes přečetla počací a že má být opět silný vítr a chumelit, tak nevím kdy nás to sluníčko bude hladit :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, myslím, že takové dny mají čas od času všichni. Nic tě nebolí, nic netrápí, ale dobře ti není... S jarním počasím se jistě všechno zlepší!
    Moc tě zdravím a přeji, ať je brzo líp!
    Helena

    Jo, a děkuji za typ na knihu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi Helenko vystihla - nic mne nebolí, nic netrápí, ale vše je nějak jinak, tak uvnitř...Přikláním se k tomu, že můj organismus potřebuje jiný závan počasí a větší přísun energie.
      Pracuji na tom, aby mi bylo lépe :o) ze všech sil.
      Měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  5. Milá Alenko, po přečtení vašeho příspěvku jsem měla pocit jako byste psala o mě. Z celého srdce vám přeji ať to rychle přejde a myšlenky jsou zase veselé. Mějte se krásně. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím Jitko, že už nás zmáhají poslední záchvěvy paní Zimy a velké očekávání Jara. Prostě energie se vytrácí a elánu jsou poslední zbytečky. Manžel mne stále povzbuzuje, že to rychle přejde :o)), tak mu věřím.
      I vám přeji pohodové dny a zase se stavte :o).
      Ála

      Vymazat
  6. Milá Álo, vím o čem mluvíte - zažívám to také. Ale pokud vás netrápí existeční či jiné osobní trable tak máte z půlky vyhráno ;) . Máte pravdu v tom, že někdy jakoby nic nefunguje, rady ostatních nepomáhájí a jakoby se nemáme pod kontrolou. Mě vždy pomůže nastavení jakési rutiny - každodenní procházka cca hodinu. Striktně za jakéhokoli počasí. Když fičí ještě lepší - vzduch je nádherný svěží ! Kyslík pomůže na vše. Příroda je krásná vždy. Připravím si botky ke dveřím, oblečení do kupičky a mažu! Nejlépe ráno a bez přemýšlení. A třeba ještě jednou navečer. Pomáhá mi také sestavení pracovního plánu včetně programu dalších aktivit a po splnění odškrtávám. Tím vším zaměstnám hlavu přes den, pohyb vyloučí serotonin a večer jsem tak unavená, že padám do postele. Také se snažím
    něco změnit - udělat věci jinak nebo ty obvyklé udělat v jiném čase. A hlavně se snažím nepřemýšlet a jedu podle plánu. Jaro je super ale vím, že pokud se takto nezařídím - až bude teplo a slunce tak z ostrého světla budu více unavená, těžká, nesvěží, no prostě se nebudu cítit dobře. Každý jsme jiný. Někdo potřebuje klid - já zase dril. Třeba vám něco z toho zabere také a když ne, tak alespoň víte, že v tom nejste sama. Věřím, že vám bude lépe. Uvidíte. ;) Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela jste se Petro trefila s těmi pravidelnými hodinovými procházkami, také je takto praktikuji a s velikým nadšením, nechodím tedy v lijáku. Jenže jakmile mám určitou prodlevu - třeba nachlazení, tak pak hůře "naskakuji". Dnes jsem to měla v plánu hned po obědě - jenže pršelo, pak svítilo slunce - stavil se syn z práce, pak zase lilo, svítilo - stavil se druhý syn s rodinkou, a byl večer :o))).
      Děkuji za milou nápovědu. Mám také raději den plný aktivit.
      Zítra vyrazím ven ať se děje, co se děje, to mne spolehlivě vytáhne zase nahoru...
      Přeji pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Ajaj...Alenko, zase bude líp! Každého nás tyto chmury občas přepadnou. Nemá cenu Ti radit, jak z toho ven, myslím, že jdeš správnou cestou. Sluníčko snad taky brzy pomůže.
    Veselé dny Ti přeji.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím co potřebuji Henrieto, slunce a vonný vzduch, a já určitě zase tu energii posbírám. Jen už mi takhle "pošmourno" nebylo hodně dlouho :o).
      Krásné a pohodové dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, jsem na tom dost podobně.já, člověk, který vždy za jakýchkoliv okolností hýřil veselostí se v letošním roce občas oddávám splínu..budeme si dodávat energii:o) a snad nám bude líp! Potřebujeme taky moc sluníčko! Tak já ti dneska posílám velikou dávku! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, že mne to tak nějak semílá, nebývám taková bez nálady, vždy si na každém dni nacházím to hezké. A hlavně vím, že s úsměvem jde všechno lépe. Jen mi ta energie na úsměv chybí.
      Inko vím, že máš také pořádný výdej a místo odpočinku se staráš o nemocná zlatíčka, takže já ti i z toho drobítku co v sobě mám, také kus energie posílám !! A to by bylo, aby zase nebylo lépe viď ?
      Tak mějme hlavu vzhůru a díky za myšlenky.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, někdy to tak je. Někdy to nejde ani zdůvodnit, proč. Člověk má pocit, že s tím ani nejde nic dělat...
    Dobrá zpráva ale je - I TOHLE PŘEJDE!
    Zkusila jsi čokoládu?! Jednu, dvě, tři... ne kostičky! Tabulky! Kdo by to počítal :o)
    Posílám objetí a kupu šťastných myšlenek.
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě Katko - není nijaký důvod a přeci ten stav nastane, je to divné, ale je to tak.
      Dnes od rána svítí slunce a hned je vnitřně lépe. A s čokoládou je to u mne problém, já ji moc nemusím, opravdu mne už musí přepadnout velikááánská chuť na sladké. To můj muž hledá v košíku nějakou tabulenku častěji :o)).
      Děkuji Katko za vše.
      Ála

      Vymazat
  10. Kdybychom se občas necítili pod psa, nevěděli bychom, co to je za nádheru, když se vše daří a máme báječnou náladu. Já se do té špatné nálady klidně ponořím na jeden dva dny, už vím, že o to víc síly budu mít dny příští. A pošmourné počasí k tomu doslova vybízí :-) Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pravda :o), jen ta pošmourná nálada nesmí trvat příliš dlouhou, pak je člověk takový vyždímaný... Ale i o dešti přichází slunce, tak se zase vyčasí.
      Pohodový den přeji.
      Ála

      Vymazat
  11. Myslím, že tak se občas cítí každý. Myslím, že všichni už potřebujeme slunce, trochu se nasvítit a bude lépe. Ještě jednou děkuji za návštěvu a hezký komentář. Přeji lepší dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak. Každý den blíž přicházejícímu jaru :o) a získáme nový náboj.
      Děkuji.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála