pondělí 20. března 2017

MÉ PŘÍTELKYNĚ KNIHY ...

mi dělaly společnost po celou dobu, nemocí vynuceného ležení.
Neumím si představit čím bych se jinak v této poloze zabavila.

A tak se v mé blízkosti objevilo hned několik knih :

Žítkovské čarování - Jiří Jilík
Had a hůl - Barbara Woodová
Lovec draků - Khaled Hosseini
Ve službách zla - Robert Galbraith

Byla to pořádná porce :o).


Téma žítkovských bohyní mne velmi přitahuje a již jsem četla knihu Žítkovské bohyně od Kateřiny Tučkové.

Anotace :

Na moravských Kopanicích, v kraji bělokarpatských lesů a horských planin, se protínají siločáry minulosti a budoucnosti. Jen tak si lze vysvětlit, že některé ženy z osady Žítková uměly nahlédnout do dějů, které teprve nastanou. Říkalo se jim bohyně a jejich umění nazvali lidé bohyňováním.
Činnost těchto bohyní se ovšem zdaleka nesoustřeďovala jen na předvídání budoucnosti. Jejich úkol byl mnohem praktičtější – pomáhat a poskytovat rady tam, kde člověk pro svoji omezenou zkušenost nevěděl, jak dál. Vydejte se spolu s námi po stopách lidové magie v Bílých Karpatech, nahlédněte do života žítkovských bohyň a do dnes již zaniklého fenoménu, jehož kořeny sahají do pradávné minulosti.

Kniha je psaná spíše formou dokumentů, autor cituje různá svědectví z vyprávění místních lidí, čerpá z historických pramenů, popisuje typickou krajinu Žítkové. Zaměřuje se na dochované zápisy místního faráře, který proti bohyním velmi bojuje a svým jednáním se zaměřuje na jejich likvidaci, z jeho pohledu jsou to podvodnice čarodějné.
Ve srovnání s knihou Kateřiny Tučkové se mi tato líbila o trochu méně, občas se některé příběhy opakovaly jak v první části, tak ve druhé.
Avšak je zde zachyceno více jednotlivých případů pomoci, podrobně popsány rituály při používání bylin a nakonec i osobní setkání autora s poslední bohyní nepostrádá obdivuhodné zajímavosti.

************




Anotace :

Sýrie, rok 1450 před Kristem. Lee, nejstarší dceři bohatého vinaře, bylo právě osmnáct let, a tak má nejvyšší čas se vdát. Nabídku k sňatku od jednoho z nejzámožnějších mužů v zemi, ale také krutého a arogantního stavitele lodí Jótama, však její otec odmítne, když zjistí, že se v Jótamově rodině podle všeho dědí padoucí nemoc nebo-li epilepsie. Rozzuřený takovou veřejnou potupou začne Jótam vydírat Leina otce - buď se za něj Lea provdá nebo Jótam celou její rodinu zničí.
Mladá dívka vidí jedinou možnost, jak zachránit vlastní rodinu - pokusit se nalézt na nemoc lék. Když se v domě objeví nový písař David, tichý a pohledný mladík a navíc princ královské krve, události najednou dostanou zcela nečekaný spád.


Opět poutavý příběh mé oblíbené spisovatelky, kdy na jedné straně je postaveno nesmírně silné rodinné pouto proti nenávisti, závisti a zlobě bohatého stavitele, který svým vlivem chce tuto rodinu naprosto zničit. Daří se mu.
Hlavní autorkou všech jeho podvodů je jeho nenávistná sestra, která s ním žije v jednom domě a má na něj ohromný vliv. Ta má zároveň veliké cíle se svým synem a daří se jí přede všemi skrývat jeho veliké tajemství, pro které by nikdy nemohl dosáhnout postavení, jaké si ona vysnila. Trpěl padoucí nemocí.
Lea se postupně seznamuje díky vzpomínkám své staré tety, jejíž zemřelý manžel byl doktor, jak využívat léčivé rostliny. Neuměla však psát, aby mohla vše zaznamenávat na tabulky. Ale s pomocí písaře Davida se vše postupně naučí.
Čekají je však mnohé nesnáze a několikaleté odloučení.

************





Anotace :

Strhující drama ze současného Afghanistánu. Autor, kalifornský lékař, inspirován vlastními vzpomínkami, vypráví příběh osudových zvratů, jimiž jeho hrdina Amír prochází od dětství na cestě k dospělému zmoudření nejprve za mírových posledních let afghánské monarchie a poté za sovětské válečné okupace, na útěku z vlasti a při hledání nového života v emigraci. Události těžko pochopitelné krutosti i bezmezné oddanosti a očistné lásky se v tomto bravurně napsaném románu střídají bez sentimentu, bez jediného zbytečného slova. 


Jsem ráda, že jsem přečetla všechny tři knihy tohoto spisovatele.
Je opravdu nadaný vypravěč.
Ani v tomto příběhu nechyběly emočně vypjaté situace, kdy mi běhal mráz po zádech. 
Dvě hlavní postavy, malí kluci, kamarádi na život a na smrt.
A v jeden den se všechno změní.
Tolik bolesti, nepochopení, ztrát a nacházení, zklamání a zrady, lítosti a smutku.
Co se stalo, vrátit se již nedá.
Lze odpustit, odčinit, otevřít srdce a náruč, dát lásku.
Avšak mnoho let uplyne, než se Amirovi podaří vše napravit.

************





Anotace :


Cormoran Strike čelí pomstě v nejtemnějším případu své kariéry. 

Třetí případ Cormorana Strika a jeho sympatické asistentky Robin přináší nejen ďábelsky rafinovanou zápletku s neočekávanými zvraty, ale také poutavý příběh o vztahu oblíbené dvojice vyšetřovatelů na křižovatce osobních i profesních životů.

Představte si, že jednoho dne obdržíte balíček s useknutou ženskou nohou. I neohroženou Robin Ellacottovou, asistentku soukromého detektiva Cormorana Strika, tento záhadný balík vyděsí k smrti. Jejího šéfa hned tak nic nerozhodí, ale ani on tuhle výstrahu nebere na lehkou váhu. V minulosti narazil na čtyři osoby, které přichází v úvahu jako viníci a Strike moc dobře ví, že žádná z nich se neštítí ani nejhoršího násilí. Policie se zaměří na jednoho z podezřelých,jenže Strikovi je čím dál jasnější, že právě ten pachatelem není. Spolu s Robin se pustí do pátrání na vlastní pěst a ponoří se do temných a zvrácených světů zbylých tří podezřelých. Záhy však dojde k dalším hrůzným činům a Strikovi s Robin začne rychle docházet čas...



Vychutnala jsem si další detektivní bonbónek.
Musím říct, že tato dvojice z detektivní kanceláře je mi velmi sympatická a jenom doufám, že J.K.Rowlingová bude pokračovat v psaní.
Napínavé až do konce a moc jsem si to napětí užívala.
V jednom momentu jsem si vraha sice správně tipla, ale během další chvíle mne dějová linka velmi rychle zavála naprosto jinam a já si řekla blbost, to nebude on.
Rozuzlení nečekané - jako vždy.


Když marodím, hodně čtu a uvedené tituly jsou toho příkladem :o), protože jediná útlá kniha byla Žítkovské čarování, všechny ostatní a ta poslední obzvlášť, byly pořádné bichle.

Má zásoba nových knih se mi ztenčila ...












22 komentářů:

  1. Alenko,ty jsi teda mega čtenářka.Znam jen Bohyne,moc zajimave čtení...Ať uz jsi fit,šup šup-jaro čekááá;).H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to veliká příležitost, nic jiného jsem nedělala, než spala a četla :o). Při pohledu z okna mne zrovna jarní den nepřipadá, ale pevně věřím, že se vše již do jara stočí.
      Ála

      Vymazat
  2. Tak to sis početla. Z uvedených knih jsem žádnou nečetla, jen tu, o které se zmiňuješ Žítkovské bohyně. Ale teď ať už jsi co nejdříve fit. Máme jaro :-).V kalendáři psáno : první jarní den.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem sice jako mátoha, ale početla jsem si dokonale. Manžel se o vše postaral :o) a já nyní pomalu vplouvám do všedních dnů, jen to jaro mi zatím nepřipadá, ale ono bude!
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko s přítelkyněmi se i to špatné líp snáší.
    Krásné a zajímavé knížky ti dělaly společnost.Doufám, že je ti už líp.
    Přeji ti krásné JARO. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda pravdoucí Zdeni, ještě že mívám zásoby nových knih, ale i kdyby ne, má knihovna je po ruce a výběr veliký :o).
      Krásné JARO beru, sem s ním !!
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, jdu popřát krásný jarní první den!!!
    Knihy byla určitě milá společnost v nemoci- tak ať je jen dobře!!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko i tobě přeji bohaté jarní dny. Stav je lepší a lepší, určitě i díky knihám se mi dobře léčila má nemoc.
      Ála

      Vymazat
  5. No ja som uz riadne dlho nedrzala v ruke ziadnu knihu...ako sa hovori - vsetko zle je na nieco dobre...a ty si si aspon pocas choroby oddychla a precitala knizky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě tu možnost nerušeně si číst jsem si vzala jako pozitivní momenty z celého marodění :o).
      Měj se Katko.
      Ála

      Vymazat
  6. Vidím, že jste měla krásnou a vybranou společnost v posteli. Já jsem velký čtenář, ale nechci si už kupovat moc knih domů, protože to není kam dávat. A k těm úplně novým titulům se v knihovně dostanu třeba o rok později, v rámci meziknihovních výpůjček, ale vůbec mi to nevadí. Čtení je pro mne jako bych vstoupila do jiného rozměru. Přeji brzké uzdravení a další dobý výběr. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Společnost to byla vskutku příjemná :o) a mohla jsem se toulat Iwko myšlenkami úplně někde jinde, než byla ložnice a postel. Já jsem kdysi také začala chodit do knihovny, jenže jak píšete, k novinkám jsem se dostávala těžko a pak ta touha knihu vlastnit a možnost kdykoli se k ní zase vrátit se těžko překonává. A ještě ke všemu mám stále hodně místa kam je dávat, ach jo.
      Ála

      Vymazat
  7. Tak z těchto knih jsem nečetla ani jednu. Nejvíc mne láká Ve službách zla - jsem "detektivkářka" :-).
    Příjemný rekonvalescenční týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A Stáňo jestli máš ráda "bichle" tak VE službách zla je pořádná :o).
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, doufám, že už ti je lépe.Barbara Woodová je taky mou oblíbenou autorkou. Hezky ještě odpočívej! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko začala jsem pomalu fungovat a mám nějaké přeházené spaní :o)).Snad bude vše zase už v normálu.
      Ála

      Vymazat
  9. Álo, obdivuji Tvé čtenářské tempo.
    Já si myslela, kolik toho v nemoci nepřečtu, ale nebyla jsem schopná do knihy vůbec koukat.
    Mimochodem, moc pěkné kousky sis vybrala.
    Hezký večer
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při horečkách Henrieto jsem také nemohla číst, to jsem většinu dne prospala, ale potom už jsem četla a četla. Je fakt, že za normálních okolností bych za tu dobu přečetla max dvě knihy :o).
      Ála

      Vymazat
  10. Krásné knižní kousky :) Jsem šílený knihomol a knihy zbožňuji ♥ Přeji zdravíčko a slunné dny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, že nezapomínáme na knihy :o)) Šárko.
      Sluníčko bych uvítala, již několik dní u nás ani paprsek
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko, znám jen Ve službách zla, nedávno jsem ji poslouchala a musím říct, že jsem si to užila stejně jako ty. Super detektivka, snad není poslední!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že určitě poslední nebude, kdo má talent na psaní, ten toho přeci nemůže nechat :o).
      Helenko měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála