sobota 11. března 2017

HMYZÍ DOMEČEK ...

a jeho různé varianty, se mi již líbil v loňském roce.
Nejdříve jsem si myslela, že by manžel přiložil ruku k dílu a něco "sbouchal" a já posléze domek dotvořila, ale mám obavy, že by to bylo na delší dobu a musela bych se neustále připomínat.
Když jsem v týdnu zahlédla v Jysku tento, bylo rozhodnuto.


Velikost je taková akorát a na zahradě jsou od loňska dvě ptačí budky s modrým dekorem, budou se navzájem hezky doplňovat.
Byla bych moc potěšená, kdyby se jak v budkách a tak i v tomto domečku,  objevil život.
Měla bych co pozorovat.


Přemýšlím kam domeček umístím a zatím mne napadá stanoviště blízko bylinkové zahrádky, kde je vždy broučků až až.

Máte již zkušenosti s těmito hmyzími domečky ?
Zabydlel se brzy ?





Nech brouka žít ...




30 komentářů:

  1. Hmyzí domeček jsem poprvé objevila na blogu Janin blog. Vůbec jsem nevěděla, že se něco takového dělá :-). Jak jsem stará, tak se stále učím ! Hezoučký domeček sis koupila, hlavně, aby se broučci nehádali.
    Hezký zbytek soboty!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je poprvé viděla na nákupech v Německu, ale vůbec mne nenapadlo si některý koupit :o)). A nyní na něj konečně došlo.
      Hani, já se stále učím a jsem za to ráda. A broučci mají každý možnost výběru svého pokojíčku, tak nebude docházet k hádkám, či snad k pranicím :o).
      Ála

      Vymazat
  2. Alčo, ten je krásný!!! Hmyzí domeček mám, jestli v něm někdo je, netuším, moc tam nekoukám. Ten tvůj je nádherný! Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych byla moc ráda, kdyby ho obydleli,tak uvidím.
      Měj se hezky Ivanko.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko minulý rok jsem ho poprvé okukovala na jedné návštěvě.A musím říct, že jsem z něho byla nadšená.Jejich domeček byl o kus větší a pěkně obydlený.. Načetla jsem si několik článků o nich.A přichází jaro a já opět o něm uvažuji.Tvůj domeček je parádní.. Přeji ti mnoho nových nájemníků. Krásný víkend.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud by se zadařilo a domeček měl své obyvatele, určitě bych na příští rok pořídila další. Nechám se překvapit
      Zdeni měj hezký víkend.
      Ála

      Vymazat
  4. alenko,
    hmyzí domečky se mi také už líbí delší dobu!
    Máme podobné myšlenky s těmi muži ;-)
    Ale, když vidím, že se dá koupit takový krásný v Jysku, hned se pro něj také stavím a spolu se Śímou budeme pozorovat jestli do něj nevleze u nás třeba Ferda mravenec ;-)
    Díky, že jsi se podělila tu na blogu:-)
    A krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šímu by Ilonko určitě bavilo pozorovat broučky, měl by novou zábavu :o). Mně se tak líbil, že jsem ho na blog s radostí hned vyfotila.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Krásný večer, o domečku také přemýšlím, dokonce bych si chtěla nějaký vytvořit sama, ale stále jsem se do toho nepustila. Dobrá inspirace, tak snad se přinutím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud má člověk materiál a nářadí, určitě se dá vytvořit, záleží na chuti a zručnosti. Manžel mi občas splní přání a nějakou drobnost vytvoří, ale je to vždy na "delší" čas :o).
      Přeji Dášo krásný večer.
      Ála

      Vymazat
  6. Já o hmyzím domečku uvažuji již od loňska, ale zatím ho nemám kam dát. Ale až přijde jeho čas tak ho chci na zahradu také dát. Ten tvůj je krásný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stejně jsem uvažovala od loňska i já a místo budu hledat, pár nápadů již mám. Uvidím kde ho usadím.
      Hezké dny Evo.
      Ála

      Vymazat
  7. Hezký domeček. Teď jen aby ho obydleli hodní broučci (a ne nějací záškodníci, co ti sežerou úrodu)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo přesně tak Stáňo, abych neměla sklizeno šmahem :o)).

      Vymazat
  8. Alenko,udělala jste rozumnou věc.Hmyzí domeček je nejen záslužná věc,ale velký zážitek pozorovat ten zájem o "ubytování".
    Stanoviště u bylinek se broučkům bube určitě líbit:-))).Všem,které váháte s koupí- NEVÁHEJTE!!!!Hodně hostů v hotýlku přeje Eva z Kraslic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to se právě těším, že bych mohla obyvatele pozorovat a ukazovat je našemu vnoučkovi. Tak uvidíme :o).
      Přeji krásné dny Evo.
      Ála

      Vymazat
  9. I mě se hmyzí domečky moc líbí :-)) Zatím si říkám, že mám na zahradě staré pařezy a v nic se můžou broučci schovat, ale tenhle je nádherný, asi vyrazím po dlouhé době do Jysku :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že ve starých pařezech mají také skvělé podmínky. Tento nákup byl náhoda, jenom jsem tam nakoukla a měla radost, když jsem domky objevila.
      Pěkné dny Zdenko.
      Ála

      Vymazat
  10. Domecek mame od lonska.Zatim bez obyvatel...bohuzel. Hezke jaro. JP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se právě bojím, že si ho hmyz třeba nenajde. Tak uvidím.
      Pěkné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  11. Dobrý den, to je překvapení :-) ! včera jsem si pořídila přesně takový , snad se najdou nájemníci :-)
    Krásnou neděli :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)) také doufám, že se nějací zabydlí. Budu pilně sledovat a jakmile se zadaří, nafotím určitě a dám na blog.
      Pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  12. Ať se broučkům v domečku zalíbí :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Domek máme už dva roky, nebo déle, nevím přesně, je obydlený. Ale viděla jsem i číhající ptačí nenechavce, zob a bylo. Hezký večer. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)), ono to tak v přírodě prostě chodí, zase někdo jiný číhá na ty ptačí zlobidla. S tím nic nenaděláme, je to koloběh...
      Pěkné dny Jani.
      Ála

      Vymazat
  14. Hmyzí domečky se mi velmi líbí.
    Ať dělá vám i té polétavé drobotině radost.
    K.

    OdpovědětVymazat
  15. Alenko, žádnou zkušenost nemám, ale už jsme o něm taky uvažovali. Ten tvůj je kouzelný!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NO jsem na to Helenko zvědavá, zda se někdo nastěhuje - nájem žádný nechci, suché, větrané pokojíčky to jsou, střecha je ve výborném stavu, co by jim chybělo, že ?
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála