pátek 10. března 2017

CIZRNOVÁ OMÁČKA ...

je dalším vyzkoušeným receptem od 
kuchařky ze Svatojánu.



Jak už jsem se několikrát zmiňovala, snažím se luštěniny zařazovat do našeho jídelníčku co nejčastěji a tak jsem tento recept vřele uvítala.

Omáčka je vynikající k těstovinám a je naprosto jednoduchá.
Vařila jsem pro dvě osoby.

Přes noc jsem si do vody namočila dvě hrsti cizrny
a druhý den ji uvařila do změknutí.
Poté jsem na 2 lžících olivového oleje  osmahla pokrájenou 1 větší cibuli, lžičku sušené bazalky, posekaný stroužek česneku (příště dám dva) a drcenou chilli papričku.
Vmícháme uvařenou cizrnu (samozřejmě můžeme použít i z plechovky), osolíme, podlijeme vodou a vaříme asi 10 minut.
Zjemníme smetanou a ponorným mixérem dohladka rozmixujeme.
Ochutíme lžící citronové šťávy.

Mezitím si uvaříme těstoviny, já použila širší nudle.




Velmi jsme si s manželem pochutnali a proto nabízím recept i vám.

Dobrou chuť ...




18 komentářů:

  1. Vypadá to moc pěkně. Luštěniny vařím, ale cizrnu jsem ještě nedělala, asi bych ji měla někdy zkusit.
    Dík za recept.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také docela dlouho cizrnu přehlížela a najednou jsme jí přišli doma na chuť.
      Hezké dny Hanko.
      ÁLa

      Vymazat
  2. To zní lákavě, děkuji za inspiraci :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to opravdu dobré, příště přidám klidně ještě stroužek česneku navíc.
      Prima dny Ivano.
      Ála

      Vymazat
  3. Tenhle recept jsem zrovna nedávno okukovala a také mě zaujal. Jsem ráda, že už je od Tebe vyzkoušený, takže do toho můžu směle jít:-)
    Tyhle široké nudle mám taky moc ráda.
    Hezký večer Álo.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš směle, je to chutné a rychlé. Sice se cizrna déle vaří, ale stát se u toho nemusí :o).
      Přeji hezký víkend Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  4. Hned bych si dala..tohle já můžu:o)..krásný víkend Alenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já bych ti klidně dala ochutnat :O))) Inko.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko opět jsi mne nalákala.Cizrnu můžu téměř pořád.Moc děkuji za recept. Krásný víkend.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem se Zdeni nechala nalákat od paní Francové, její recepty jsou fakt skvělé.
      Hezkou sobotu i neděli.
      Ála

      Vymazat
  6. Ali to bych mohla zkusit. Mám luštěniny ráda, ale dělám je málo. Musím to napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej Ali když máš luštěniny ráda. Já se snažím je zařazovat každý týden, máme je také rádi a proto hledám nové recepty. Jsou pro náš organismus důležité a některé děti je ani z domova neznají, protože se nevaří třeba vůbec. Což je veliká škoda.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
    2. Teď už můžu. Když jsem chodila do práce, tak to moc nešlo, moc mě nadýmají. Když byly v závodce na jídelníčku tak jsem si je vždycky dala.

      Vymazat
    3. To je ta jejich vlastnost, kvůli které je spousta lidí nechce jíst. Někdy pomáhá přidat k vaření saturejku. A nevařit je v té vodě, ve které byly luštěniny namočené.

      Vymazat
  7. Alenko, díky za inspiraci... zrovna předevčírem jsem si říkala, že bych mohla z cizrny něco "uklohnit" :) Tak kluky překvapím příští týden... uvidíme, co na to bude taťka říkat... :)
    Pěkný víkend!
    Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem zvědavá Peťko zda uspěješ. Myslím, že chlapům víc chutná když je luštěnina dobře ochucená.
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Zajímavé, ještě trocha římského kmínu, tahini pasty a je to hummus a ten mám moc ráda, tak by mi chutnala jistě i ta omáčka.
    Alenko, díky za recept. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako první jsem z cizrny připravila hummus a doma jsem moc neuspěla. Myslím si, že to bylo spíš tím, že jsme na ni nebyli zvyklí. Další recepty co zkouším už jsou chválené :o).
      Pa Helenko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála