čtvrtek 16. března 2017

ČISTOTA SPORTOVNÍCH LAHVÍ ...

je pro mne vždy důležitá.
Používáme je na cyklo výlety, na turistiku, na delší cesty do auta, a tak jsou po většinu roku hojně využívané.
Lahve jsou plastové, což je výhoda pro jejich lehkost při nošení v batohu či upevnění na kole. Víme však, jak bývá plast zdrojem rychlého vzniku plísní, pokud zůstane vlhký a není v suchu.
Z těchto důvodů je po každém použití vypláchnu horkou vodou, nechám na vzduchu uschnout a teprve potom uložím na jejich místo, kde čekají na další výlet. 

Často však použiji svou metodu na důkladnější očistu.



Do lahve nasypu trochu rýže, přiliji horkou vodu, aby byla rýže ponořená a třepu různými směry co nejdůkladněji tak dlouho, až mám pocit, že rýže odrhla veškeré nečistoty, které mohly ulpět na dně.
Z víčka odstraním krytku a oboje namočím do horké vody do malé misky, po zahřátí se pak pomocí párátka snažím uvolňovat případné usazeniny ze všech titěrných místeček.





Máte nějakou svou metodu, jak udržovat
 plastové sportovní lahve v čistotě?

Ráda se přiučím ...







24 komentářů:

  1. Já myslím, že Tvoje motoda je dokonalá :-)
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Použít rýži mě teda nikdy nenapadlo. Koukám jako blázen. Já vždycky namotám na vařečku mikroutěrku a přejíždím po stěnách a po dně...hrůza. Tvoje metoda bude určitě jednodušší a efektivnější.
    Dobrý nápad Álo!
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud vyzkoušíš a osvědčí se ti, budu ráda. Dobrých nápadů není nikdy dost.
      Ála

      Vymazat
  3. Zrovna v pondělí jsme to řešily s dcerou. Šoupla jsem jí do myčky a naštěstí se nápisy neomyly a vnitřek je snad čistý, zdá se ☺
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O myčce jsem také přemýšlela, ale kdysi jsem tam strčila plastovou misku a praskla, byla na ní asi voda moc horká, což jsem si neuvědomila.
      Ála

      Vymazat
  4. Metodu mám stejnou a když nepomůže už nác,pak je aspoň důvod změnit zaběhnuté barvy za jiné ;-).H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas :o), taky je to příjemná změna, že ?
      Ála

      Vymazat
  5. Já mám metodu ověřenou letitou praxí v mytí hokejových lahví :-) Lahev naplnit po okraj horkou vodou, obráceně vložit do hrdla víčko a přilít drtek Sava na desinfekci, znovu dolít vodou, aby bylo víčko plné. Lahev nechat desinfikovat do schladnutí vody a pak horkou vodou vypláchnout. Je to zdraví neškodné, snadné a účinné. My to praktikujeme 14 let a že mí hoši umí domů donést lahve, které "by šly sami" si jistě umíte představit.
    Hezký den,
    Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Savo určitě je také dobrá dezinfekční metoda, dnes již ani tak "nepáchne" jako kdysi. Kluci také občas z batohu nevytáhli, z kola nesundali a pak se divili co že to v lahvi je za hrůzu :o).
      Ála

      Vymazat
  6. My na turistiku používáme plastové lahve od minerálek - na delší túry do batohu velké 1,5 l, ze kterých doplňujeme půlitrovku v boční kapse, na krátké výlety jen tu půlitrovku). Když se nám jeví "jeté", skončí v tříděném odpadu a koupíme si novou minerálku (některé vody mají i "pítko"). Já si nosím čistou vodu (buď kohoutkovou nebo koupenou perlivou), takže mně lahev vydrží hodně dlouho. Manžel pije většinou ovocný čaj nebo ochucenou minerálku, takže jeho lahve střídáme častěji. Je to poměrně bezpracná metoda :-)
    Jen na kolo používám koupenou cyklolahev, protože lahve od minerálek blbě drží v držáku. Ale protože vozím čistou vodu, ze které se mi usazeniny nedělají, péči o čistotu omezuji na vypláchnutí horku vodou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také to občas takhle děláme, ale mně přijde, že voda v těchto lahvích brzy zteplá, kdežto ve sportovních je to až za delší čas :O) a to obsah již vypiji a někde v restauraci doplním tekutinu novou (pokud po cestě nějaká vůbec je).
      Ála

      Vymazat
  7. Máte dokonalou metodu. Já v létě nosím petku s vodou, vypiji vodu a končí v kontejneru. Také chodíme s lahví, kde je nano stříbro, takže žádné bakterie se neudrží. Stačí vypláchnout po použití jen vodou a volně usušit. To horší je to s nerezovými termoskami. Nedrží teplý nápoj tak dobře jak termosky kdysi, navíc v uzávěru se tvoří fuj fuj a pak to drbat..., tak to raději ne. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem poučenější, lahev s obsahem nano stříbra jsem dosud nezaznamenala, prozkoumám. Co máme nerezovou termosku, tak se zatím již delší čas osvědčuje, čaj či kávu v zimě udrží perfektně horkou po delší čas, takže v pohodě.
      Ála

      Vymazat
  8. Dobrý den, na láhve používám tablety na čištění zubních protéz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by mne vůbec nenapadlo, dobrý tip. To se dá zajisté koupit v drogerii, že ?
      Ála

      Vymazat
    2. Drogerie, lékárny, supermarkety. Kupuji Coregu, když je v akci. Jednou za týden nechám v láhvích "vyšumět", při pravidelném používání stačí na jednu láhev 1/2 tablety. Čistím tak láhve Sigg i různé plastové.

      Vymazat
  9. Lahve stejně jako vy vyplachuji horkou vodou. Rýži jsem ještě nezkoušela.
    Ale mám metodu na vyčištění skleněné vázy. Do vázy naliji horkou vodu a přidám kapesníček z papírového boxu. Také třepeme na všechny strany, dokud se nečistoty neuvolní.
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je také dobrý nápad na čištění váz. Díky :o).
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko, ráda jsem se přiučila. Měla jsem z UK tabletky na dezinfekci, už došly...
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda Heli, že třeba někdy vyzkoušíš.
      pa Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála