neděle 12. března 2017

CAFÉ LATTÉ ...

je nápoj, který je oblíbený u mnoha žen, ale já ho zrovna nevyhledávám.
Pokud mám chuť na kávu, upřednostňuji espresso bez mléka s trochou přírodního cukru a když se chci napít mléka, naliji si sklenku vychlazeného mléka.



Občas se však stane, že mi přijde návštěva, některá z kamarádek má v oblibě právě Latté a já měla vždy trochu potíže s jeho přípravou, protože se mi nevedlo našlehat mléčnou pěnu tak krásně jako v kavárně.
Zakoupila jsem si kdysi i malý ruční šlehač na baterie, jehož spirálka mi alespoň trochu mléko napěnila. Muselo být nalité v nerezovém džbánku, plnotučné, vychlazené a pak s tímto pomocníkem již vznikla mléčná pěna. 
U starého kávovaru byla tryska k napěnění, ale nevedlo se mi vůbec pěnu vytvořit, stále jsem něco dělala špatně.

Jak už jsem se myslím zmiňovala, mám nový kávovar, který má samozřejmě také trysku na horkou páru k napěnění mléka a vzhledem k tomu, že se blíží dny, kdy se budeme s kamarádkami setkávat častěji u mne na zahradě, rozhodla jsem se  vyzkoušet celý proces přípravy kávy Latté nejprve pro sebe.
Jak víte, káva obsahuje tři vrstvy a připravuje se většinou do vysoké sklenice.
Nejprve jsem si v kávovaru uvařila kávu, ohřála asi 100 ml mléka a potom napěnila další mléko na mléčnou pěnu.
Do sklenice jsem vlila teplé mléko, mléčnou pěnu a do té pak pomalu vpouštěla pramínky kávy.





Napoprvé a povedlo se mi vytvořit krásně viditelné tři vrstvy. :o). Hurá...

Kávu jsem si mírně přisladila, zaprášila voňavou skořicí a opřená na gauči do polštářů jsem četla napínavé stránky právě dočítané knížky od mé oblíbené spisovatelky.

Ale o knize až zase příště ...










24 komentářů:

  1. Šikulka jsi!!! Uplně slintám, protože kafé latté mám ráda.Mají se kamarádky u Tebe na co těšit.
    Hezký nadcházející týden!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se mi konečně podařilo ho opravdu hezky připravit :O). Tak teď už jenom to hezké počasí na zahradní posezení.
      Pěkné dny Hani.
      Ála

      Vymazat
  2. Alí, šikulka. Káva bude dělat kamarádkám zaručeně radost. I oči se rády kochají :o)
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. VE sklenici opravdu latté vypadá moc hezky.
      Hezké dny Katko.
      Ála

      Vymazat
  3. Vypadá to moc hezky. Já sice kafe nepiju (a to tak, že vůbec), ale latté ve sklenici se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se také na pohled líbí, ale piji espresso a to s chutí, asi jsem již mírný závislák :o))).
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko i já mám moc ráda voňavé, čerstvě namleté presso.Ale Latté je pro mne oblíbenec č.2. Teď mám díky zdravíčku kávu zakázanou, tak trošku švindluji a vychutnávám si Latté.Potají😊.
    Tvé latté vypadá ve sklínce úžasně.. Krásný nový týden.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jejda Zdeni, zákaz kávy, no není to až kruté ??? Ale v tom Latté to máš tolik naředěné mlékem, že ti snad porušení nepřivodí žádnou velikou špatnost.
      Hezké pondělí.
      Ála

      Vymazat
  5. LUXUS...JÁ MÁM NEJRADĚJI TURKA...ILČA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž také turkuje :o))) a je fakt, že když mu kávu zaliji, zavoní po celém bytě.
      Ála

      Vymazat
  6. Ali Latté se ti povedlo. Já mám nejraději turka, hlavně pokud si ho vařím sama. V kavárně si většinou dám latté.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem kdysi Ali z kávy turecké přešla na rozpustnou, a v posledních letech na espresso. Hodně mi chutná káva v Řecku :o)).
      Ála

      Vymazat
  7. To je moc krásné, že se připravuješ na návštěvu kamarádek, myslím že po tomto příspěvku u tebe budou hned zítra :-)
    Krásné dny s přáteli přeje Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, určitě bych kávu zvládla uvařit několika kamarádkám i přesto, že každá pije jinou :o))). Ale těším se na milá setkání a posezení na zahradě, to je hned jiné než v kavárně či restauraci.
      Přeji také pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Krásně se ti povedla. Latté mám moc ráda, hned po té se šlehačkou :-)) Krásné dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z ní měla radost, protože se mi tolikrát fakt nepovedla. Dnes u mne byla má sestra, ta pije kávu s mlékem, tak jsem jí hned nabízela Latté, ale nechtěla - mohla jsem si to zopáknout :o)).
      Měj se hezky Danko.
      Ála

      Vymazat
  9. Latté mám ráda a toto se ti opravdu povedlo, vypadá báječně.
    U nás v létě na terase frčí ledová káva neboli frappé.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Dášo, ona i mně chutnala, ač ji nevyhledávám. Frappé bych se měla také naučit. No já se pořád něco nového učím :o))). To mi moc chutnalo u moře, dávala jsem si ho každý den, mňam.
      Pěkné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  10. Álo, děkuji za tenhle článek, s mléčnou pěnou vyrobenou pomocí trysky na kávovaru pořád bojuji. Ale vidím, že to jde, tak to nebudu vzdávat. Asi bude chyba v tom, že nemám ten nerezový džbánek a zkouším to ve slenici, že? Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karlo, zkoušej, já už také házela flintu do žita a podívej. Ten nerezový džbánek jsem si kdysi koupila, protože to prý jde lépe. Není vůbec nutný. Nyní jsem pěnu našlehala v porcelánovém hrníčku na kávu. Důležité je mít mléko studené (někde píšou polotučné, někde plnotučné) a trysku ponořit do mléka a spustit, pomalu kroužit hrnkem. A pěna byla hned hotová.
      Přeji dobrý výsledek!! :o)
      Ála

      Vymazat
  11. Já bych byla dobrá návštěva. Mně by stačila horká hořká černá káva ☺
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A také by si ji Marti dle přání dostala :o).
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  12. Alenko, já latté taky nemusím, ale povedlo se ti jako z dobré kavárny. Kamarádky budou nadšené!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsem nabízela své sestře, že jí ho připravím, ale také Latté nevyhledává, i když si ale do kávy mléko přidává :o). Škoda, mohla jsem se "vytáhnout".
      pa Heli
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála