sobota 25. února 2017

STARÉ HRADY ...

je místo, kam mne nasměrovala kamarádka a kde nás čekalo na místním hradu a zámku ve čtvrtek mnoho úžasných draků a čarovných postaviček.
Prázdninový celodenní výlet, který se vyplatil i přes ten čas hodiny a půl strávený v autě na cestě tam a ještě i zpátky.

Nalákali jsme obě děti, Amálku s Matýskem, na hrad plný draků a sami jsme byli překvapení, že jich bylo k vidění tolik.

Podrobnosti najdete
ZDE,  
a nás hlavně nadchlo to, že myslí na děti o jarních prázdninách a mají pro ně upravenou provozní dobu.






Průvodkyně oblečené v kostýmech a výklad proložený vtipnými hláškami, to vše se dětem nesmírně líbilo a všechny přítomné děti jí stály neustále nablízku, aby jim z jejího proslovu nic neuniklo. Pokládala jim mnoho otázek a nutila děti přemýšlet o odpovědích.
Amálka s Matýskem se bravurně zapojovali a my se v pozadí potichu chechtali.
Děti jsou prostě bezprostřední.
Na památku jsme jim koupili jednu z překrásných pohádkových knížek, do které jim napsala věnování sama Víla Elvíra za pána hradu Archibalda I. a
po mírně chladném putování po hradu se zahřáli horkou čokoládou.



Pokud hledáte tip na výlet pro děti, velice doporučuji.
Na oběd jsme zajeli do Sobotky a na náměstí v restauraci Pošta završili putování po hradu dobrým obědem v příjemném prostředí.
Dětem jsme přislíbili, že si sem zajedeme určitě ještě jednou a projdeme zbývající prohlídky.
A naložíme ještě po cestě i Andulku :o).




Slib musíme dodržet za každou cenu ...









18 komentářů:

  1. Alenko tak tomu říkám výlet na jedničku.. Tento hrad nás láká.K Ježíšku jsme koupili veliké Pexesa s draky. A dostali jsme k němu jednu volnou vstupenku na tento hrad.Podle tvého vyprávění se máme na co těšit.
    Krásný víkend. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Zdeni, musím říct, že jsme opravdu byli nadšení všichni. Opravdu doporučuji a v sezoně tam musí být ještě plno zajímavých doprovodných akcí před nádvořím.
      Přeji také krásný víkend.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko,tak to musel být snový výlet...Škoda,že je od nás daleko.Hrad z draky a ještě mimo sezonu,skvělý tip.Ještě že jsou na světě tak skvělé babičky-Hlídačky :-).Měj se krásně.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdříve jsme měli v plánu Technické muzeum v Praze, ale byli jsme rádi, že jsme zaměnili za Staré Hrady, děti byly nadšené moc. Tak třeba se Hani někdy do těchto končin vydáte, nikdy nevíš :o)).
      Přeji ti krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Skvělý tip na výlet Álo, děkuji. A ještě v mé oblíbené lokalitě:-)
    Dětem se muselo moc líbit.
    Přeji Ti krásný víkend.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem za něj vděčná kamarádce, protože pro děti skvělá výprava za nádhernými postavami, rozvíjející fantazii.
      Tento kraj je opravdu krásný, mám ho také ráda. Sice žiji na severu Čech, takže všude máme daleko, ale stojí za rozjetí na hezká místa v naší zemi.
      Krásné dny Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, na Staré Hrady jezdím s dětmi na výlet. My to nemáme daleko a hrad je to opravdu úžasně pohádkový... Já miluju jeho půdu, protože ta je i pro mě neskutečně pohádkově dokonalá... V pekle si zase víc užijí děti. Máš pravdu, že doprovodný program je úžasný! Tay Vás naučili létat na koštěti? :o))) Měj se moc a moc krásně..Tentokrát si užiji týden s vnučkami já. Prý nás ale asi čekají neštovice, tak uvidíme. Snad nám to nezkazí všechny plány! měj se krásně! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že hrad znáš a souhlasíš se mnou, že je opravdu pohádkový. Na půdu jsme to z časových důvodů již nestíhali, ale alespoň máme důvod se tam vrátit a spojit to ještě s návštěvou dalších zajímavostí. To už si necháme na teplejší počasí.
      Inko, užívej si prázdnin,ale nezapomeň také na sebe, máš prázdniny také ty :o)).
      Příjemné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. To vypadá na naprosto skvělý výlet. A podle fotek soudím, že si to užívali všichni, nejen děti. Je úžasné když se nejedná pouze o suchopárný výklad,ale je to něčím oživené jako v tomto případě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím Evo, i pro dospěláky je prima se vrátit do světa pohádek a fantazie...
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  6. To byl určitě fajn výlet. A přiznám se, že jsem dosud znala jen Nové Hrady, tenhle zámek jsem si musela najít na mapy.cz, abych věděla, kde je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani já jsem Stáňo o tomto hradu neměla tušení a s mužem jsme hledali jak je to od nás daleko :o). Všem opravdu doporučuji-teda hlavně na výlet s dětmi :o)).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Ali, to musel být fajn výlet nejen pro děti, ale i pro dospělé. :-) Moc hezky to měli na hradě nazdobené, ty pohádkové postavy jsou úžasné. Moc pěkné, že Staré Hrady připravily akci i mimo hlavní sezónu, leckteré hrady a zámky ještě spí zimním spánkem a veřejnosti se otevřou až v dubnu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dospěláci, kteří mají rádi pohádky a jsou nakloněni dětské fantazii, tak si přijdou také na své, to určitě. A že mají otevřeno i mimo sezonu o jarních prázdninách je naprosto skvělé.
      Měj se hezky Lucko.
      Ála

      Vymazat
  8. Sama jsem tam nebyla, ale místní školky tam jezdí na výlet pravidelně, děti jsou vždy nadšené!
    Jsem ráda, že i vám se den vydařil.
    Alenko, přeji příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme s mužem z celého dne měli krásný pocit, že jsme dětem nabídli hezký výlet, že se jim na hradě líbilo a že jsme společně strávili krásný den. A to není málo :o)) v dnešní době děti zaujmout.
      Helenko přeji ti pohodovou neděli.
      Ála

      Vymazat
  9. Jé Alenko znám dodnes mám v peněžence kartičku pro štěstí:))a ta jarní únava padla i na mě zívám hned po snídani:)))večer sotva lezu do postele.Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stejně máme tolik hezkých míst viď Leni?
      Také se mi v poslední době stává, že jsem přes den hrozně uzívaná a dnes i taková nějaká přešlá :o)).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála