čtvrtek 2. února 2017

RENDEZ-VOUS V PAŘÍŽI ...

Bohužel, rande v Paříži nemám a ani jsem nikdy neměla, ale moc bych si přála tam jet s mým mužem a trávit tam čas procházkami jako zamlada. To by se mi moc líbilo.
Však se to klidně ještě může stát :o).

 Deborah McKinlay je spisovatelka a v Anglii vydala řadu
knih literatury faktu a publikovala své texty v časopisech
British Vogue, Cosmopolitan a Esquire.

Knihu jsem si nekoupila, ale získala již loni na podzim výměnou s Marcelkou z Irska, jejíž blog Všednodennosti zajisté mnohé z vás znají. Dala mi na výběr knih několik a mne zlákal název a obálka právě této knihy.

Došla na ni řada až nyní a musím říct, že po všech těch mých detektivkách, trihlerech jsem četla příjemnou, poklidnou knihu, plnou stránek o životě jednoho spisovatele románů a jeho věrné čtenářce. Sice mi trvalo než jsem se naladila na stejnou vlnu obou hrdinů, ale příběh byl jemně vyprávěný a jejich osudy zajímavé.



 
Neznali se, nikdy se neviděli, ale formou dopisů se poznávají a jejich vášní jsou výměny receptů a psaní  o božských jídlech. Angličanka a Američan. Postupně se jejich vztah na dálku vyvíjí a stávají se z nich přátelé. Eva si nese v duši stopy ze svého komplikovaného vztahu s despotickou matkou, která jí zničila manželství a postarala se i o její nenaplněný vztah s dcerou Izzy. Trpí stavy úzkosti a bojí se vycházet z domu, nesnese davy lidí. I jízda vlakem ji strhne do záchvatu. Teprve když matka zemře, začne Eva se svými depresemi bojovat a jedním z úžasných pomocníků jsou dopisy, které si vyměňují s Jackem.
Jack má své těžké období spisovatele, kterému dochází jak náměty na další knihu, tak se dostavuje naprostá nechuť k psaní a zároveň ho deprimují nenaplněné vztahy se ženami, před kterými začal utíkat a uzavírat se do sebe. I jemu však korespondence s Evou nesmírně pomáhá.
Velice touží se potkat, ale Eva má obavy a setkání v Paříži rozvažuje.

Jak vše dopadne vám však nemohu prozradit.

Anotace :


Když anglická čtenářka románů Eva Petworthová napíše úspěšnému americkému autorovi Jacksonu Cooperovi a pochválí mu scénu v jeho knize, oba zjistí, že sdílejí vášeň pro vaření. To zažehne vztah, který změní jejich životy. Přátelství se rozvíjí a navzájem si svěřují detaily svého života. Jack má barvité přátele a řadu mladých obdivovatelek, ale není spokojený. Eva měla chladný vztah ke své matce a nyní se snaží překonat napětí mezi sebou a svou dcerou, která se má vdávat. Eva a Jackson se sbližují stále více i přes velkou vzdálenost, která je odděluje. Radí si navzájem a snaží se překonat své problémy. Chtějí se poznat osobně, a tak vznikne nápad. Rendez-vous v Paříži. To je to správné místo pro dobré jídlo a snad i lásku...




Au revoir Paris ...

 


10 komentářů:

  1. Alenko, někdy je potřeba odlehčit, zvolnit a jen tak číst a nemuset moc myslet. Knížka vypadá pro to jako stvořená.
    Měj se hezky
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Katko, potřebuji odlehčit všem možným myšlenkám v hlavě a tak se mi dobře četlo.
      Jen v hromádce nových knih co čekají až začnu obracet stránky, je opět samá detektivka :o)).
      Ála

      Vymazat
  2. Já v poslední době čtu taky vlastně jen detektivky, možná bych taky měla sáhnout i jinam... Budu si tenhle titul pamatovat jako tip, až mne cesta zas zavede do knihovny
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus vyhledat, jednoduché, lehké čtení je také třeba občas použít a vstřebat.
      Ála

      Vymazat
  3. Díky za knižní tip! Já čtu velmi ráda, a tak doporučení na knihu vždy uvítám. :-) Já momentálně čtu knihu Okamžiky štěstí od Patrika Hartla, je to také takové odpočinkové, nenáročné a hlavně vtipné čtení, člověk se u toho skutečně zasměje... Tak kdybys nevěděla co číst dál, doporučuj! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na oplátku děkuji já za tip, mohla bych zakoupit manželovi až bude mít svátek :o)).
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko tak to jsem ráda, že se ti kniha líbila a třeba ji pošleš dál...Já ji dostala od Anýzovky, žijící v Provence, kniha tedy cestovala od nás do Francie, z Farncie za mnou do Irska, já ji poslala Tobě a doufám , že ji přečtě ještě někdo další a tak to má být...a mám tu zase zásobu přečtených, tak kdybys měla zájem , můžeme to zopakovat! Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No páni Marcelko ta tedy putovala. Zkusím vybrat něco z mé knihovny a mohla bych zde na blogu nabídnout výměnu - dobrý nápad.
      Měj se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko i já moc děkuji za typ.. Moc ráda čtu historické romány, ale občas si také odpočinu u lehčího čtení.. Teď momentálně odpočívám u Deníku Bridget Jonesové.
    Přeji ti krásné dny. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni je to potřeba, udělat občas změnu. Historické romány mám také ráda, ale naprosto úžasné jsou historické detektivky, o některých jsem zde psala i na blogu - Ariana Franklinová např.
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála