pátek 10. února 2017

MECH A KAPRADÍ ...

jsem si pro sebe nazvala šátek

CLOSE TO YOU
od autorky Justyny Lorkowské.





Použila jsem přízi od Dropsu
Alpaca mix.

Oproti návodu jsem přidala několik řad navíc, protože se mi
šátek zdál příliš malý.

Spotřeba : 120 g
jehlice č. 4
velikost před smočením - 180x40 cm




S návodem jsem zpočátku zápasila, protože jsou jinak psané značky z anglického návodu než jsem zvyklá, ale brzy jsem si poradila a vzorek je jednoduchý, takže lehce zapamatovatelný.






Také mi dalo zabrat uzavření, kdy se pletou pikotky.
Z háčkování pikotky znám, ale nikdy jsem je nepletla a vůbec jsem nechápala jak na ně.
Ještě, že jsou Vlněné sestry a jejich video návody.
Našla a pouštěla stále dokola, jehlice s šátkem v ruce a zkoušela.
Přiznám se, že mi to trvalo !!
Možná, že to bylo tím, že již bylo po 22 hodině a můj mozek byl těsně před spaním zpola vypnutý.
Sice jsem na to posléze přišla a uzavřela, ale
byla jsem totálně vyčerpaná a do postele jsem padla s tím, že už nejsem schopná ani přečíst pár stránek v knížce.
U čtvrté mi již spadla víčka :o)).




Nic z toho však neovlivnilo mou naprostou spokojenost po zdárném dokončení šátku.
Určitě si jeho pletení zopakuji, jako dárek bude naprosto úžasný.

****
Dneska jsem nemohla udělat z fotek na blog koláže, neboť můj oblíbený program na úpravu fotek piZap přestal fungovat zdarma a je blokovaný.
A měsíčně se mi opravdu nechce platit několik dolarů za občasné použití na zpracování fotek do koláží.
Tak jsem si vzpomněla na program Picasa, který jsem také již kdysi zkoušela, ale zdál se mi příliš složitý. Bohužel ten se mi neotevřel a nasměrovalo mne to na Fotky Google. Tam se sice koláže dají zpracovat, ale nikde jsem nenašla možnost vkládání textu na označení fotek, když je dávám na blog. 

Můžete mi někdo poradit kam se vrtnout ?
Kde si upravujete fotky ?


Sháním něco jednoduchého...



28 komentářů:

  1. Alčo, to je krásná práce. Moc se mi líbí jak jsi si to příhodně nazvala :-) :-) :-) Je to pěkný modní doplněk, určitě ti bude slušet :-) Měj se krásně Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko děkuji. Osobní název mne tak nějak napadl, když jsem ho doplétala - jak bych s ním splynula v mechu a kapradí, poslouchala zpěv ptáků a šumění stromů...
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko,teda ty jedes,tolik nových šátku! A já se tu banram s jedním hackovanym uz 14 dni a na přání také došli;-)A s úpravou fotek moc neporadim.My na to máme speciální program,ale tohle je zaliba meho muže. Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, mne to popadlo a každou volnou chvilku už cvakám jehlicemi nebo kmitám háčkem. Ještě, že mám tak tolerantního manžela. Dokáže i obdivovat nové příze, které mi přijdou poštou :o)).
      Mohla by ses zeptat manžela Ilonko jaký program používá?
      Děkuji moc.
      Ála

      Vymazat
    2. Alenko,tak muž se probral s třídenních horeček a sdělil mi,že program na úpravu fotek,který on používá se jmenuje Zoner Photo Studio a je v češtině.

      Vymazat
    3. Tak přeji manželovi brzké uzdravení a děkuji, že sis vzpomněla. Na tento program jsem se také dívala, ale je placený a pro mé jednoduché úpravy fotek jenom pro blog jsem si vybrala program zdarma Photoscape a už se učím :o).
      Jsi hodná Ilonko.
      Ála

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Pro tebe Pavlí žádná novinka, tvé šátky obdivuji na tvém blogu :o)).
      Ála

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Nejraději bych pletla nebo háčkovala i v noci :o)),to bývá největší klid. Jenže ruce si říkají také o klid..
      Měj se hezky Katko.
      Ála

      Vymazat
  5. Fakt s tím háčkováním jedeš - už jsi dodělala kolikátý...
    Na úpravu fotek (a koláží) používám PhotScape, který mi odněkud stáhnul manžel (který je PC mnohme zdatnější polovičkou naší domácnosti). Jestli do fotek v něm upravených jde vkládat text, to ale netuším. Nějak jsem zatím neměla potřebu si fotky označovat. Ale jinak se mi v něm pracuje docela dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Stáňo, moc mne šátky a šály baví, a i když mám nakoupenou vlnu na nějaké svetříky,na ty nyní nemám chuť.
      Juknu na ten program co píšeš, snad mi poradí syn, kam se vrhnout, abych mohla opět fotky upravovat do koláží i s textem.
      Měj hezký víkend.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko,už mám pocit,že musíš být snad chobotnice,nebo nespíš,nebo nevím,tolik pletení co zvládáš...nechápu ;-).Ten ZipZap jsi mě dostala,taky jsem v něm dělala :-(.Tak budu hledat,jako ty.Pohodový víkend přeju.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt Hani, že odpoledne už mám volná jenom pro sebe a večery také, takže to pak přibývá hodně rychle.
      Tak snad najdeme nějaký dobrý a hlavně jednoduchý program, kdybych uspěla dříve, dám ti vědět.
      Měj krásné víkendové dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Veľmi pekná šatka ... farba i vzor ... podarila sa ti ... pa L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těší mne, že se ti Lauro líbí.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Dobry den...krasna barva a moc se Vam povedl. Na upravu fotek pouzivam Zoner..je zpoplatnen, ale za zakladni verzi muzete zaplatit jednorazove a program mate napodat. Delaji se tam i kolaze. Vse v cestine;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jsem ráda, že se šátek líbí a moc děkuji za radu ohledně programu na fotky, podívám se na něj. To by mi vyhovovalo, v češtině a jednorázově i zaplatit to by bylo fajn.
      Ála

      Vymazat
    2. Jsem ráda, že jsem mohla pomoci. Výhodou programu je, že si ho zdarma stáhnete na měsíc, máte možnost ho vyzkoušet a pokud bude vyhovovat, tak následně koupit. Tak jsem to udělala já. Především jsem chtěla program v čestině a aby byl jednoduchý a vyhovoval v orientaci a v práci. Janča :)

      Vymazat
    3. No to by bylo parádní.Díky moc.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko,šátek je moc krásný..Jinak na úpravu fotek zkus www.photocat.com. Je zdarma a dají se dělat koláže i psát do fotek, jen je to omezeno,že koláž lze jen z 8 fotek nejvíce. Měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko děkuji za pochvalu a hlavně i za tip na program na upravování fotek. Koláž z 8 fotek by mi úplně stačila. Juknu se a v neděli přijde syn, tak mi zajisté poradí.
      Měj prima víkend.
      Ála

      Vymazat
  10. Krásná, svěží zelená...Ilča

    OdpovědětVymazat
  11. Neporadím, ale pochválím! :-)Skvělý šátek!Hezký večer .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko těší mne, že se šátek líbí, za chvilku zde bude šátek další :o)).
      A.

      Vymazat
  12. Wow!!!! Krásný ...už takový jarní.
    Zdravím z lázní .Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé Evi, z lázní ? No ty se máš. Nás lázeňský pobyt čeká až v květnu - chci vidět rozkvetlé Poděbrady :o)).
      Jdu hodně ve svém nynějším pletení či háčkování do barev a moc se mi to líbí.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála