neděle 19. února 2017

MASCARPONOVÝ ...

dortík nepečený s broskvemi.

Původně měl být s kompotovanými mandarinkami, na ten jsem měla chuť, jenže při mém již týdenním nachlazení se můj muž stará a nakupuje.
Ne, že by to neuměl, je zdatný nákupčí a perfektně mne dokáže zastat v pořizování zásob.
Většinou připravím malý seznam.
A na něm byl mimo jiné mandarinkový kompot 2x.
Přivezl broskve 1x.
Prý mandarinky neměli.
To je mi trochu divné, ale může se stát, že nedoplnili, protože když našel v regále broskve, mandarinky by byly nedaleko či hned vedle.


V lednici se hlásily dva kelímky mascarpone k rychlému zužitkování a tak bylo rozhodnuto jaký sladký moučník připravím na víkend.

Sešlehala jsem je s jednou šlehačkou, mírně přisladila a krém byl hotový.
Na dno dortové formy jsem mázla jenom zlehka krému, aby piškoty nechtěly bruslit po dně, a všechny jsem je máčela v broskvové šťávě z kompotu.
Na dno jsem dala malé kulaté a na boky pěkně kolem dokola jsem půlila dlouhé cukrářské.
První vrstva krému a na něj plátky broskví,
další vrstva krému a tu jsem zasypala broskvemi pokrájenými na kostičky.
Jen tak se mi zachtělo změnit tvar ovoce :o).
A ty malé kopečky jsem zamázla posledním zbytkem krému.
Zarovnala a hustě poprášila kakaem.


Vše jsem rychlostí blesku uschovala do lednice.
Přeci víme, že studený dort se musí řádně vychladit a piškoty
náležitě nasáknout tou vší dobrotou.




V sobotu odpoledne jsem si musela ke kávě zakrojit.

Ještě, že jsem ho připravila již v pátek.

Kdo to má totiž vždy vydržet ...


14 komentářů:

  1. Alenko i u nás pokaždé bojujeme jestli už můžou. Takovým dobrůtkám se těžko odolává. Přeji ti brzké uzdravení a krásnou neděli. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se Zdeni, že jsem včera během odpoledne zvládla dva kousky. Já tyhle studeňáky miluji :o)).
      Dnes již jen mírně huhlám, ale nejhorší prkání je již za mnou.
      Pěknou neděli.
      Ála

      Vymazat
  2. Brzké uzdravení a dobrou chuť :-) Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Zuzko, rýma se léči 7 dní ať s doktorem či bez doktora, takže klasika :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Krátím si u netu čas, než se dovaří rýže k obědu. A málem mi u tvého článku tečou sliny na klávesnici... Opravdu moučník, u kterého věřím, že s nakrojemním nešlo moc otálet :-)
    Hezký zbytek neděle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo vůbec se nedivím, také by mi tekly :o)). Synovi jsem vnutila pořádný kus sebou a ještě stále máme. Ale moc času mu již nezbývá :o).
      Pěkný den.
      Ála

      Vymazat
  4. Broskve nebo mandarinky, věřím, že dortík byl skvělý!
    Alenko, přeji rychlé uzdravení a moc a moc chválím tvůj další šátek!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, na tom ovoci nezáleží, vždy je vynikající. Šátky Helenko pokračují, stále u mne panuje nadšení z jejich pletení.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Tyhle nepečené dortíky máme také rádi. V zimě přidáváme také kompotované ovoce, v létě to co vypěstujeme na zahrádce - jahůdky, maliny, rybíz... Je to výborný dezert ke kávičce. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V létě je miluji právě s čerstvým ovocme, je to ještě lahodnější.
      Tak ať nám chutná Lucko, že ?
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, brzké uzdravení a musím napsat, že mi tu děláš chutě. Tyhl moučníky prostě miluju:o)! Měj se moc hezky a sluníčkově. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Inko, už je to dobré, prostě rýma musí trvat týden :o)) a vše jsem zvládla pomocí čajů a bez chemie.
      Nedivím se, že i fotka vyvolá chuť, byla bych na tom stejně.
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Brzké uzdravení, rýma dokáže pěkně potrápit a otrávit. Tento dortí patř mezi naše oblíbené, v pátek jsem ho taky dělala jen z jahod, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Kájo, už je to v pohodě.
      U nás také nikdo tímto dortíkem nepohrdne :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála