čtvrtek 23. února 2017

JARNÍ ÚNAVA ...

se začíná objevovat.

Letošní Zima byla dlouhá a vydatná, své rozloučení ještě oddaluje a nechce opustit svou vládu v přírodě.
Člověk však začíná ztrácet energii, není odkud ji čerpat a jsme unavenější čím dál více. Kolikrát za den zíváme, kolikrát se nám začnou klížit víčka, kolikrát bychom se nejraději natáhli na gauč i přes den?
Občas mám pocit, že mé tělo, má tělesná schránka, je těžší a těžší.



Deště urychlují tání sněhu a ráz krajiny, která byla dosud ukryta sněhovou peřinou, se začíná měnit. V teplejších lokalitách se z hlíny polehounku tlačí první poslové jara, malé, něžné kytičky a v naší ulici pozoruji první obsypané větvičky kočiček. A jakmile slunce bude mít možnost vše pohladit svými hřejivými paprsky, nastane prudké zelenání trávy a na keřích začnou rašit pupeny.



 


Jaro začne otevírat svou náruč a naše smysly budou nasávat vůni, která přísluší právě tomuto období, vůni, kterou nenamíchá žádný tvůrce parfémů i kdyby se snažil sebevíc. Oči, zvyklé na našedlé dny, budou vyhledávat každou barevnou změnu, kterou nám příroda nabídne.




Únava se pomalu vytrácí, zhluboka se nadechujeme, zvedneme hlavu a podíváme se vysoko nad naše hlavy, tam, kde se modravé mraky líně povalují po obloze a slunce je lechtá po bříškách svými dlouhými, teplými paprsky.

Ta představa mne dnes nabíjí tolik potřebnou energií ...

A vás ?



15 komentářů:

  1. Alenko, pro mě je (momentálně z praktického hlediska) nejhorší takový ten deštivý přechod mezi ročním obdobím... bláto, špína, do toho všeho zkoumající Čmelda a jen dvoje oblečení do tohoto počasí... :D. Zima byla pro děti parádní a i já jsem na zahradě dělala ve sněhu andělíčky a po dlouhých letech jsem se v těch hromadách vyválela. Pravdou je, že už je zima dlouhá, hurá, ať už vysvitne sluníčko a můžeme zase z domu rovnou na terasu a do zahrady! :) Hrát si na pískovišti a užívat si zelené trávy a sázení kytiček i zeleniny! :)
    Pěkný den přeji, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně bych zapomněla... chtěla jsem napsat, že jsem už dlouho nikde neviděla klasické Petrklíče. Loni touto dobou, při procházkách s kočárkem, jsem je hledala jak u nás, tak v okolí a nikde nic... :)

      Vymazat
    2. Myslím, že letošní zima byla po dlouhé době opravdu pěkná.
      U nás jsou místa, kde jich roste veliké množství, letos bych se tam ráda podívala s foťákem, tak snad to vychytám. Jinak ten deštivý přechod je nejhorší, u nás nyní již třetí den.
      Měj se hezky Peťko.
      Ála

      Vymazat
  2. Jé,ty už máš jaro ;-).Úplně je cítit přes tvé fotky.Tyhle barvy a roční obdobo jsou stejně nejlepší "dobíječi baterek".I já se těším,ale ještě chvilku,je přece jen únor...H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Hani, já již přivolávám Jaro, chci už cítit tu vůni. U nás je několik dní šeredně, že mne chytá splín a musela jsem se navnadit fotkami.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko také se těším...ale vůbec nepospíchám..zjistila jsem že pak mě ten život tak nějak moc rychle utíká...takže já se na jaro těším..ale užívám si podle situace i toto počasí..když je ošklivo zpříjemnuju si den tím na co doma pak není čas když nás to táhne ven ♥ měj se moc hezky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nepospíchám, jen se již těším \:o) na tu barevnost, která mi již trochu chybí. Ale jinak si také užívám všech ručních prací, na které pak na jaře budu mít méně času až zahrada zavolá - Haló, tady jsem zbědovaná po zimě, ohni záda :o)).
      Přeji krásné dny Marti.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, čteš mi myšlenky...a s tou energií máš pravdu. Už mi opravdu nějak dochází a na sluníčkové jaro se těším jako malá holka! Měj se moc krásně! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna dneska jsem nějaká "vysátá" i když jsme prožili nádherný den s vnoučaty na výletě.
      Určitě si vyšetři o prázdninách nějaký den jenom pro sebe Inko.
      A měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Alí, tady na blogu je to úplně v novém kabátu. Nazdobeno. Zima pryč, jaro sem. I tímhle krokem jdeš tomu vstříc. Pěkné. Ty bledulky hned člověka rozveselí.
    Měj se krásně
    Katka ♥

    PS: Děkuji za podporu v posledních dnech :o) Nevyšlo "to ono", tak jak jsem si ze srdce přála, ale... mělo to tak asi být. Čas ukáže, proč se to tak stalo. Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem najednou chuť již dát sněhové pozadí a ojíněné fotky pryč :o) a hrabat se ve fotkách s jarními květinami.
      Člověk je Katko chvilku smutný, že něco nevyšlo, ale ono vše má svůj důvod, už to také tak většinou beru a snažím se to přijmout. Uvidíš, že brzy se vyskytne jiné "ono".
      A já mám doma jeden nový malý balíček, čekám na příhodnou chvilku, na to správné rozpoložení a zamíchám...ty víš. Budu se učit a vnímat náznaky.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  6. Taky už bych potřebovala od sluníčka "dobýt baterky". Ale už teď mi přijde, že je jaro trochu cítit ve vzduchu - taková předzvěst... i když barevnost tomu ještě chybí.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už to cítím druhý týden, jak pomalu "hasnu", jsem hrozně ospalá a odpoledne skoro bez energie :o). U nás Stáňo zurčí potůčky až po vršek naplněné vodou, louky jsou pod vodou, na zahradě máme malá jezírka a ve vzduchu jaro zatím není cítit, ani náznakem. Ale to nevadí, svůj čas jaro bude mít.
      Hezký večer.
      Ála

      Vymazat
  7. Tak to je jarní únava!!! Nejsem nemožná, pomalá, nevýkonná a unavená :o)
    Je pravda, že i já nutně potřebuji k životu slunce, tak se snad dočkáme. U nás dnes jako na větrné hůrce...
    Alenko, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem jak zmačkaný papír Helenko. A u nás fičí již o včerejšího večer,nemohla jsem ani usnout. Nemám vichr ráda, zažila jsem před lety vichřici Kyril a byla jsem úplně sama doma, strašně jsem se bála, že nám to položí domek jak v něm vrzalo a praštělo.
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála