středa 22. února 2017

JARNÍ PRÁZDNINY ...

právě probíhají v okrese, kde chodí náš vnuk do školy a po dohodě je nyní tráví u nás od pondělí do pátku.
Bylo mi jasné, že celý daný čas nemůžeme trávit doma a tak jsem hledala na internetu tipy na výlety s dětmi.
Našla jsem mnoho krásných, zajímavých míst, které by stálo za to je navštívit.
Jenomže v jiném ročním období.
A ještě ke všemu u nás již dva dny prší, sníh začal mizet velikou rychlostí a všude teče voda a vznikají malá jezírka.
Výlet do přírody vzal za své, byli bychom rozmáčení až běda.




Vrhla jsem se na programy kin v našem blízkém okolí a ani v jednom ze tří, přičemž dvě kina jsou v městech, kde zrovna jarní prázdniny děti mají, jsem nenašla nic vhodného pro školní děti.
To mne velmi udivilo, proč s programem na volné dny dětí nemysleli, vždyť období prázdnin je znám dlouho dopředu.
Hledala jsem zajímavé výstavy v muzeích, avšak
téma, které by zaujalo děti, jsem nenašla.
V úterý bylo v plánu bruslení na zimním stadionu, kde naštěstí na děti mysleli a každý den naplánovali několik volných hodin pro veřejnost.
Děda se obětoval, já brusle nemám :o), tak jsem z toho vyvázla.
Mezitím doma připravuji raději dobrotu do bříška a upekla jsem švestkový koláč.

V zásobě jsou karty, šachy, puzzle, knížky, kreslení, občas proložené filmem či pohádkou pro děti.
Středa je s otazníkem, manžel má pracovní povinnosti na celý den, takže využití času je na mně a já budu muset improvizovat dle počasí.



Vzpomínala jsem na své dětství a s určitostí mohu tvrdit, že nikdy rodiče či prarodiče se mnou tyto prázdniny netrávili. Děti prostě měly volno ze školy a řádilo se s ostatními z ulice venku.
Dnes se vymýšlí a plánuje program pro děti, rodiče, pokud mají možnost, si berou dovolenou a tráví čas s dětmi, centra dětí a mládeže nabízejí aktivity pro děti, s kterými rodiče doma být nemohou.
Je možná volba.



A tak ani my, prarodiče, nemůžeme být pozadu a musíme nabídnout něco zajímavého pro našeho školáka.

Jednoduché to vůbec není, to vám povím ...






10 komentářů:

  1. Alenko váš vnouček má šikovné prarodiče. Věřím, že týden prázdnin si u vás užije do poslední minuty.Naše malá má do školy ještě několik roků, ale také nás v březnu čeká hlídací týden. A moc se na něj těším.
    Měj se moc hezky. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažíme se Zdeni, aby se nenudil :o)). V létě je to lepší, bereme ho na kola, do přírody,na výlety. Máme ještě malého Jonáška, těšíme se až bude větší a budeme ho moci sebou brát také.
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Užijte si volno...U nás jsou prázdniny v nedohlednu...ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takové volno plné pohybu, otázek a odpovědí, stolních her a podobně :o). Zatím se nenudí, to je podstatné.
      Měj se hezky Ilo.
      Ála

      Vymazat
  3. Alí, užívejte si vnoučka, hezké prázdniny.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně, aby si to užil on :o)), my pak budeme odpočívat :o). Bohužel počasí zrovna nepřeje. RAději bychom Katko výletovali venku.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, my máme jarňáky příští týden a k tomu obě vnučky, protože tady nefunguje ani školka. Tak taky už plánuju, co všechno budeme dělat. Ráda bych si ale také odpočinula a jsem zvědavá, jak se to všechno dá skloubit dohromady. Ty si krásně užívej a ať vám přeje aspoň trochu počasí. U nás není nic moc! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, ty jsi taky skvělá hlídací babička, máš dvojí vydání :o)). ONo se to nezdá, ale děti jsou k neutahání a my už tolik té energie nemáme, obzvláště po letošní zimě. Cítím se nějaká už vyčerpaná.
      U nás už druhý den prší a dnes hodně fouká.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, mladí ve vás mají poklad!
    My jsem se snažili prázdniny trávit s dětmi, někam odjet a být spolu, ale vím, že to vždycky nejde.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to beru tak, že máme co vracet, protože moje maminka nám děti hodně hlídala, byla sama a vnoučata jí dělala společnost :o). Snažíme se také vyjít vstříc pokud to jenom trochu jde. A jsme s dětmi vždy rádi, vždyť jak dlouho to bude trvat, že budou chtít jezdit s babičkou a dědou na výlety ?
      Pěkný čas ti přeji Helenko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála