neděle 26. února 2017

HLAVA V KLOBOUKU ...

aneb, vesnický kloboukový ples.





Přiznám se, že nemám příliš v oblibě tématické plesy, na které bych měla přijít v nějakém kostýmu. Ne, že by se mi to nelíbilo, ale mám vždy naprosto v hlavě prázdno a něco smysluplného vymyslet mne sráží do kolen.
Jedni z našich kamarádů naopak se vyžívají ve vymýšlení kostýmů a témat na místní vesnické bály, a letos na tzv. "Šibřinky" prý celá jejich parta byla
Olympijská antidopinková komise :o).

A my se nechali pozvat od kamarádů do jiné vesnice, kde oni tráví každý víkend a pravidelně se zúčastňují veškerých místních akcí, na ples kloboukový.

Dobře, kloboukový, to si nasadím na hlavu z domácích zdrojů klobouk a budu mít vystaráno. No, podcenila jsem to velmi, protože když už jsem konečně zvolila šaty, ve kterých se budu cítit dobře (po zimě), u klobouků vyvstal drobný problém. Všechny tři co vlastním :o), mi byly malé.
Je pravdou, že jsem je na hlavě neměla léta letoucí, ale že mi roste i hlava mne nenapadlo (anebo, že bych měla hustší vlasy?). O jiných proporcí jsem náležitě informovaná pohledem do zrcadla.
Mrzelo mne, že jsem si je nevyzkoušela dříve. Mohla jsem si ušít malý látkový klobouček s peříčky, závojíčkem a sponkami lehce připnout na stranu hlavy. Nápady se mi okamžitě do hlavy hrnuly, ale za dvacet minut jsme měli odjet, žádný z nich se již nedal zrealizovat.

Škoda. Kdybych se náležitě připravila, mohla jsem se třeba umístit při vyhlašování nejhezčího klobouku, a vyhrát láhev šampusu, která by se nám totiž velmi hodila. V 11 hodin nám s omluvou obsluhující personál sdělil, že bílé víno již není, jenom červené a šampus také nemají.


Restauraci vlastní obec, ale pronajímá ji.
A paní šéfová velmi podcenila zásobování na ples, kdy je stoprocentní obsazenost všech stolů na sále.
Chlapům to bylo jedno, pípy byly bezedné a u baru, kde se rozléval tvrdý alkohol bylo také stále plno :o).
Z nouze jsme si objednaly "bavoráka" a ten jsme ucucávaly až do konce plesu.
Vykompenzovaly vše výhry v tombole, kde nám s mužem ale o dvě čísla utekla hlavní výhra - uzená celá kýta, no není to pech?


Příště asi raději lahvinku bílého sebou :o)...

A jak vy plesáte ?



zdroj fotek Wikipedie



6 komentářů:

  1. Tematickými plesy ochrožena nejsem - na plesy nechodím vůbec, neb s mužem ani jeden netančíme. Ta Ale připomněla jsi mi, že syn má ani ne za měsíc bakalářskou promoci a že bych si měla vyzkoušet, jestli se vlezu do nějakých pro tuto příležitost vhodných šatů :-)
    A co jste v té tombole vyhráli, když kýta to nebyla?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My zase s mužem STáňo tančíme velice rádi a vždy jsme absolvovali za sezonu několik plesů. Těch však již ubylo a nakonec chodíme na jeden a většinou nás zlákají na klasický vesnický bál - myslivecký, sportovní atd. A co jsem vyhráli? Dvě šištičky suchého salámu, sprchový gel, sadu tužkových baterií, svačinovou plastovou dózu (tu zabral v neděli syn), skleněnou dózu, aranžmá sušených plodů v misce. Samé drobnosti, ale upotřebitelné :o))).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. U nás se koná jednou za rok pravý, vesnický ples. Myslivecký.
    Takový trošku rodinný. Pokaždé si ho užijeme.Sice můj mužíček netančí, ale máme dost kamarádů. Tak v koutě nesedím😉.
    Jen ty výhry u nás moc nemusím, zvěřina mi moc nejede.
    Krásný nový týden. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My s mužem máme tyhle vesnické nejraději. A zvěřinu rádi máme, takže když jsme na mysliveckém vyhráli kdysi balíček masa, těšili jsme se až si ho uvaříme.
      Měj Zdeni hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. To jsou mi věci :o)
    My neplesáme, naposledy loni, maturitní našeho Adama...
    Alenko, ale proč není nějaká fotodokumentace :o) Klobouky mě děsí, moje děti si mohou nasadit na hlavu třeba síťku od brambor a sluší jim to, já nosím čepici potmě a jen za třeskutých mrazů :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko proč není fotodokumentace? To je jednoduché, na kulturní programy nenosím ani mobil, natož foťák :o), takže fotit není čím. Kdysi před mnoha lety jsem klobouky občas nosívala a docela ráda. Na výlety si i vážu šátky, v létě i na zahradě mívám slamák, v zimě se choulím do čepic celkem bez problémů - takže jsem asi pokrývková :o)))).
      Pěkné dny přeji.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála