pátek 3. února 2017

HÁČKOVANÉ ŠÁTKY ...

vám konečně mohu ukázat, i když dva z nich již před 14 dny opustily můj košík s hotovými projekty a hřejí obdarované.
Mou snachu Andrejku a její dcerunku také Andrejku, které se však celkem jednotně říká Andulka :o).
Slovo snacha nemám příliš v oblibě, co takhle snachulka nebo snašulka nebo... no zrovna mne nic nenapadá.


Pro sebe jsem si ponechala ten malinovo - švestkový.
Když jsem mluvila s Andulkou, ptala jsem se jí, který si vybrala.
"No víš babi, my jsme se s mamkou dohodly, že si je budeme půjčovat".
"No to je bezva nápad Andi".



Můj oblíbený vzor "mašličkový", šedý z příze Elian Nicky Ladies a malinovo-švestkový z Fabel long print barva č.655.

Krásně zpracovaný návod jak na mašličkový vzor najdete
třeba zde
 
uháčkuj si s námi


A víte proč mi tak dlouho trvalo než jsem dala na blog fotky háčkovaných šátků?

Po dlouhodobém zvažování jsem si vybrala nový fotoaparát a to hlavně proto, že jsem léta používala synův digitál, syn se
odstěhoval a potřebovala jsem mu ho vrátit.
Neurgoval mne, to ne, prý stejně fotí na mobil, ale z mobilu fotky stejně tak hezké nejsou, si myslím :o).
Při výběru jsem váhala mezi Nikonem a Canonem, pak jsem si nechala poradit od profesionála a zvítězil tento.
Zlatá střední cesta.







Můj nový společník a krasavec se jmenuje Canon SX540HS a i když jsem dlouho zvažovala zrcadlovku, ustoupila jsem a rozhodla se pro digitální kompakt. Nejsem tak zkušený fotograf a nebyla jsem si  jistá, zda bych veškerou tu techniku vůbec zvládla.
I s tímto se budu mazlit pěkně dlouho.
Ano, má bezvadnou automatiku, ale chtěla bych jít hlouběji.
Však mám na to času dost. 
Byla jsem sice zvyklá na Nikon, ale snad to spolu zvládneme.

Hned jsem začala fotit, doma i venku, přikoupila spojovací kabely na přenos do počítače a jala se studovat manuál.
Aha, musím si stáhnout software přímo od společnosti Canon, je to v češtině, to zvládnu.
Nezvládla.
Bylo mi sděleno, že spolupracuje s Windows 7,8,10 a já mám XP. Fakt mne nenapadlo při výběru fotoaparátu zjišťovat, zda si bude rozumět s mým počítačem.
Volám synovi, mé technické záchraně. 

"Co mám dělat? Chce se mi brečet! Já ty fotky nedostanu do počítače!"
"Hm, mami to bude problém, asi si budeš muset konečně koupit ten notebook, o kterém mluvíš již několik let."
"No jo, ale ten jsem si chtěla pořídit až mi odejde počítač."
"Tak to ber tak, jako že ti odešel a jdi do toho, uvidíš, bude se ti to líbit."

Lamentuji a chytám se za hlavu, zase nová technika se na mne řítí, to nebere v poslední době konce.
Nejdříve CHYTRÝ TELEFON, pak CHYTRÁ TELEVIZE, potom CHYTRÝ FOTOAPARÁT a teď CHYTRÝ NOTEBOOK.

Kdo v té naší osiřelé rodině vlastně bude nejchytřejší?
Se vším potřebujeme poradit. Ještě že máme CHYTRÉHO SYNA :o)).

Vše lakonicky zhodnotil :

"Co se mami divíš? Patnáct let jste si nic nového nepořídili a za tu dobu technika neskutečně pokročila. 
Jo, a ještě si kupte externí úložiště, to ti fakt doporučuji. Stáhneš si tam filmy a nemusíš mít hordu dvd."

Na mne jdou mrákoty, to vám povím.

A tak se neustále učím. 

Konečně jsem s jeho pomocí stáhla fotky do počítače
a mohu je použít ...






20 komentářů:

  1. Álo, šátky jsou moc krásné a vybrala jsi moc hezké barvy! Výběr foťáku je taky skvělý. Taky mám kompakt a jsem s ním naprosto spokojená a stále se učím zacházet s ním. Určitě Tě to bude bavit. Přeji samé zajímavé objekty k focení ;-) Hezký den D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko děkuji, šátky mne začaly hodně bavit, jak háčkované tak pletené. A foťák mi padl hned pěkně do ruky, jen ten původní jsem strčila do kapsy a šla, teď jsem nucena být vybavena brašnou, aby byl v bezpečí. Do kapsy se nevejde "o))).
      Krásný den přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Hezký den!
    Jsou nádherné všechny.
    Velmi prosím-můžete sem dát popis na mašličkový vzor? Děkuji moc. Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Evo.
      Odkaz na stránky, kde je moc hezký návod na tento vzor, jsem vložila do textu.
      Ať se daří.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko nádherné šátky jsi uháčkovala. Ty barvičky jsou kouzelné. I já bych měla problém vybrat si barvu.😉
    I já jsem vloni vyměnila malý foťák za větší, ale vybrala jsem si Nikona. A jsem spokojená. Doma ale fotim nejčastěji tabletem.
    A čtu a říkám si, že je to tak nějak všude stejné. Pro mé syny aiťáky je vše tak jednoduché a já se v tom tak nějak plácám. Ale bojuji.😉
    Alenko přeji ti krásný začínající vikend. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko děkuji :o).
      Já také bojuji a můj muž s potutelným úsměvem vše pozoruje a říká - hezky se to nauč a pak to naučíš mne.
      Měj pěkný víkend.
      Ála

      Vymazat
  4. Nádherné šátky v moc hezkých barvičkách!Krásný den Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Věro, jsem ráda, že se líbí.
      Přeji také hezký den.
      Ála

      Vymazat
  5. Vzorek vypadá moc hezky, díky za odkaz na blog. S foťákem to mám podobné, až odejde ten nebo pc, jsem v prčici. Už se mi jednou stalo, že úplně odešla karta z foťáku, nešlo z ní nic stáhnout. Samozřejmě po dovolené. Na mobil sice občas fotím, ale z něj stáhnout to nedokážu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzorek je opravdu moc hezký a jsem ráda, že jsem na něj narazila.
      Z mobilu stahovat fotky jsem se také naučila, ale nějak fotit mobilem mne nebaví, použiji pouze když nastane nějaká zajímavá situace a nemám foťák po ruce.
      Ála

      Vymazat
  6. Gratuluji k novému foťáku.
    P.S. Mívám někdy pocit, že u nás doma už je i lednička chytřejší než já. Obvykle mne zachraňuje manžel. Brzy mne čeká nákup nového telefonu a bojím se už teď.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)) Stáni děkuji, mám z něj velikou radost.
      U nás je to obráceně, většinou jsem já ten první průkopník. Já hned studuji manuály a zkouším, pak teprve se přidává muž.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Jeden šátek hezčí než druhý - byl by to těžký výběr vybrat si jen jeden....hezký víkend. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, raději jsem si nejdříve vybrala já a holkám poslala ty dva zbývající :o))).
      Přeji krásné víkendové dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Moc pěkný šátky.
    Pěkný foťák, dobrý výběr. Při stahování fotek nepřipojuji foťák, načítám přímo kartu. Kartu vložím do čtečky a nepotřebuji program k foťáku. .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Ali.
      Tak k tomu jsem ani nedošla, že bych mohla stahovat fotky přímo z paměťové karty, díky :o)-
      Měj se hezky.
      A.

      Vymazat
  9. Alenko, všechny šátky jsou moc krásné, sama bych nevěděla, který si vybrat.
    I já jsem loni při koupi nového foťáku zvažovala zrcadlovku,ale myslím, že bych jeho možnosti nebyla schopna využít.Nechala jsem si poradit a s kompaktem Sony, jsem mooooc spokojená.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani děkuji.
      Jsem ráda, že jsem si zrcadlovku nevybrala, protože přesně jak píšeš určitě bych nevyužila vše co nabízí a se svou volbou jsem velmi spokojená. Využiji internetu a zkusím si najít nějaký kurs online :o)), abych pronikla do všech tajů.
      Hezký víkend.
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko, moc se mi líbí všechny šátky i tvůj nový foťák.
    Nad výroky tvého syna se musím smát, dobře to znám. Jsou hodní, že nás udržují v obraze :o)
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu Helenko :o)).Náš nejmladší se o nás stará skvěle a tím jak je singl, tak má zatím na nás i ten čas. Myslím si, že ho i baví když vidí jak se snažíme a my to ještě vždy s mužem převedeme do humoru, tak se i všichni bláznivě zasmějeme. Je moc hodný.
      Krásný zbytek neděle.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála