pátek 17. února 2017

COPATÁ MÁMA ...

knížka 
Barbory Bečvářové,

 jsem kdysi objevila a velmi se mi líbily její příspěvky o mateřství, rodině.

A ona je sepsala do knihy.



Včera večer jsem knihu otevřela a začala číst.
Neskončila jsem, dokud jsem nedošla k poslední větě a
bylo pozdě v noci když jsem zhasínala lampičku.
Přiznám se, i slzy mi několikrát lehce stékaly po tváři.
Vzpomněla jsem si na své první těhotenství, na své obavy, nejistotu a strach dvacetileté holky, která vůbec netuší co vše ji vlastně čeká.
Sice jsem měla již po maturitě, pracovala jsem, byla jsem krátce vdaná a měli jsme již i svůj byt. To však tenkrát vůbec nevytěsnilo neúprosné otazníky v mé mysli.

S Bárou jsem se vrátila v čase a náhle vyvolanými vzpomínkami jsem si opět uvědomila, že to bylo to nejkrásnější období mého života.





Anotace :

Lucii je devatenáct, má pár měsíců před maturitou a spoustu plánů do budoucna. Co mezi nimi určitě není, je plán otěhotnět. A přesně to se stane. Po počáteční nejistotě se rozhodne dítě si nechat, i když vyrovnat se s tím, že z ní bude máma, není vůbec snadné.
Lucie se mění z potřeštěné středoškolačky v dospělou ženou a zároveň musí vyřešit vztah k Tomášovi, své dlouholeté a donedávna platonické lásce, se kterým miminko čeká. Dokáže jejich čerstvé a neprověřené zamilování zvládnout takovou zkoušku? K tomu se ještě přidává komplikovaný vztah k rodičům a spousta starostí o budoucnost.


Otevřenost, s jakou je kniha napsaná, naprosto hmatatelné obavy mladé dívky, na kterou se řítí odpovědnost za život malého človíčka, jasně popsané stavy duše, váhání a rozhodování, to vše se spojilo v krásně napsanou knihu.

A velmi se mi líbila obálka, kterou navrhla Lela Geislerová.

Báro, piš dál ...




22 komentářů:

  1. Alenko,také knihu mám:-) Přečetla jsem ji hned a i já zavzpominala. Dokonce jsem byla i vloni v říjnu v knihovně,kde Bára sama četla ukazky k této knize. Poté jsem ji oslovila a poděkovala ji.Krasny víkend s dobrou knihou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš i s krásným zážitkem Ilonko. Líbilo by se mi také se zúčastnit podobné akce. Knížka se mi moc líbila.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Ali, obálka je krásná. :-) Přiznám se, že si často vybírám knihy podle jejich obalu, musí mě nějakým způsobem zaujmout, trknout do očí. Pokud tomu tak je, tak aniž bych si předem přečetla jaký je obsah knihy, už bych ji chtěla kupovat... :-) Jenže se často stává, že obálka je sice krásná, originální, za to děj je pro mne nakonec velmi nezáživný...
    Nedovedu si představit, že bych v 19ti letech otěhotněla... V tomto věku jsem měla úplně jiné starosti, byla jsem ještě nevyzrálá, nevím, zda bych si s dítětem dokázala poradit... jenže co by mi zbývalo, kdybych byla ve stejné situaci jako autorka knihy. :-) Touha po dítěti přichází až teď, v 25 letech, konečně začínám pociťovat, že přichází ten správný čas... :-) Ale nejdřív stihneme tu svatbu v září a pak.. se uvidí :-) :-)
    Díky za tip na fajn knihu, čtu teď jak zběsilá :-), zase jsem na konci knihy ( momentálně čtu Dívku ve vlaku), tak už vím, do jaké knihy se pustit potom... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, také mám ráda hezké obálky, hned mé oči přitáhnou k sobě a to si myslím právě u knihy má být. Pak si přečtu anotaci zda je to téma, které mám ráda a pak se rozhodnu.
      Myslím si, že se ti kniha bude líbit, je velmi čtivá a vypráví o pocitech, které má zajisté každá žena když otěhotní. A když je ještě ke všemu takhle mladá...
      Určitě máš nejkrásnější období - před svatbou, myšlenky, že by miminko mohlo přijít.
      Ať se tvé radosti plní.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, zcela jistě jsme na stejné vlně... posledních několik Vašich příspěvků mě v tom utvrzuje... Copatou mámu jsem četla nedávno a také o ní psala. Ač mi obvykle čtení trvá delší dobu, knížku od Báry jsem přečetla během dvou večerů. :) Ač tedy můj životní příběh je úplně jiný, i tak jsem v příběhu našla to svoje. :) Skvělá oddechová knížka a Bářin blog mám také ráda... :)
    Pěkný víkend, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, to je hezké :o).
      I já jsem měla nový začátek svého dospělého života jiný než píše Bára, ale pocity a myšlenky o zodpovědnosti, těšení, radosti, obav - ty jsem měla v mých dvaceti asi také :o).
      Měj se Peti moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko moc děkuji za krásný typ. Už se těším až se po neděli dostanu do knihkupectví. Které si totiž dávám za odměnu.A ráda se podívám i na tuto knížku.
    Byla jsem na tom totiž podobně.. Střední škola a mé první těhotenství.😉
    Ráda si zavzpominám.Krásný den Alenko. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě Zdeni chybu neuděláš, když si knihu seženeš a přečteš. Také jsem měla ve čtvrtém ročniku před maturitou dvě spolužačky těhotné a nebylo jim co závidět :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Alčo, určitě se taková kniha čte dobře každé ženě, která je matkou. Škoda, že na čtení kvůli mým malým dětem nemám vůbec čas. Ten problém "mladé maminky" já neznám, stala jsem se matkou až po 30. V něčem je to výhoda, v něčem zas ne. Obal knihy mne také velmi zaujal :-) Měj se krásně I.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, děti zaberou spoustu času :o). Až povyrostou, budeš mít už jiný prostor na své koníčky a tím pádem i na knížky. Vím to podle sebe, měla jsem dva kluky rok a půl od sebe a pak po 6 letech ještě navrch třetího :o). Uteklo to jako voda v řece...
      Měj hezké dny Ivanko.
      Ála

      Vymazat
  6. O té knížce už jsem tolik četla, určitě bych ji přečetla stejně jako ty ,na jeden zátah, jako většinu knih. Už jich mám napsaných tolik, co bych si chtěla kouput, až se dostanu domů.Zpátky mám pak díky knihám skoro vždy nadváhu v kufru... Měj se moc hezky M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě by si ji na jeden zátah přečetla Marcelko jako já. Také mívám sepsané knihy, které bych chtěla přečíst.
      Měj krásné dny už bez dešťů.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, díky za tip...zkusím sehnat a přečíst..měj krásný víkend! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já knížku kupovala již na podzim k narozeninám naší Gabče a nyní mi ji půjčila. Naprosto jsem ji do dvou hodin do rána zhltla :o).
      Užívej si víkendu Inko.
      A.

      Vymazat
  8. Milá Alenko, moc děkuju za krásná slova ke knížce...a ty komentáře tady...úplně se tetelím blahem!
    Ještě jednou děkuju a taková krásná zpětná vazba mi dodává o to víc chuti konečně prolomit svou stagnaci a pustit se do dalšího příběhu, co se mi rýsuje v hlavě :-)
    Krásný víkend!
    Bára Bečvářová ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Báro, pochvalná slova se psala sama, kniha ve mne doznívá celý den. Zpětná vazba je důležitá a proto jsem Vám psala i mail. Myslím si, že při třech dětech vydat knihu, další povídky (nechala jsem si zaslat od Vás na mail- přečteno) psát, nu to není málo. Takže klidně můžete i stagnovat, protože až budete mít v hlavě dorýsováno, pak už psaní půjde určitě samo :o).
      Mějte krásné dny.
      Ála
      A děkuji, že jste zavítala na můj blog...

      Vymazat
  9. To vypadá na zajímavý tip na čtení... Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, Stáňo :o), napsala jsem o knize s radostí.
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko, Bára je spolužačka naší Terky.... Má opravdu dar psát s humorem a nadhledem o věcech, které zase až tak k smíchu nejsou.
    Čte se to skvěle.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt Helenko ??? No málem mi oči padají na klávesnici :o)jak jsem je vykulila.
      SVět je prostě malý...
      pa a měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
    2. No fakt :o) Sice nejsou z jedné třídy, ale na gympl chodily spolu, rodiče bydlí nedaleko od nás...
      Pa, H.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála