středa 8. února 2017

ČERVENÁ ČOČKA PO INDICKU ...

S JÁHLAMI.


Mám ráda čočku, zelenou i červenou, mám ráda kari,
nevadí mi jáhly.
Pár důvodů proč vyzkoušet nový recept.



Je to zdravé, chutné, barevné
(a to jsem ocenila v pošmourném dni velmi).
Inspirace receptem u Kuchařky ze Svatojánu.

Co potřebujeme :
2 lžíce oleje
1 cibule
kousek nastrouhaného čerstvého zázvoru
8 drcených tobolek kardamomu
půl lžičky drceného(mletého) bílého pepře
lžičku kari koření (použila jsem své domácí)
100 g jahel
100 g červené čočky
120 g mrkve
1 červenou papriku
půl litru zeleninového vývar
150 ml mandlové smetany (použila jsem klasickou)
100 g hrášku (ten jsem nedala)
2 lžíce citronové šťávy




- na oleji opékáme pokrájenou cibuli s nastrouhaným zázvorem
- vmícháme drcené tobolky kardamomu, pepř, kari
- přidáme jáhly, čočku 
 mrkev a papriku na kostičky
- podlijeme vývarem, osolíme
- pod pokličkou dusíme 20-25 min na mírném ohni
- vmícháme smetanu, hrášek, citr.šťávu
 a vše prohřejeme.

Podáváme s indickými plackami, chlebem nebo jenom tak 
jako výbornou kaši.



Obědvala jsem sama.
Nedojedla jsem, bylo to opravdu syté.

A protože zbylo - neumím vařit pro jednoho - zítra 
k této vynikající čočkovo jáhlové kaši orestuji
krůtí nudličky.

Jakmile na talíři bude i maso, tak to bude manželovi chutnat
stoprocentně ... :o)







9 komentářů:

  1. Alenko, děkuji za recept, určitě vyzkouším, s jáhlami to moc neumím... Skutečně jim stačí jen ta půlhodinka?
    Ještě musím moc pochválit šálu, je nádherná!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jáhly jsou opravdu brzy měkké, nasáknou si tekutinu a červená čočka (tu asi znáš)je stejná. Takže opravdu to do půl hodiny bylo hotové, kontrolovat, aby se nepřipálilo :o)).
      Jsem ráda, že se šála líbí Helenko, ty tvé jsou vždy tak krásné. Ještě musím vychytat nějakou přízi na šály letní, zatím nevím co použít.
      Ála

      Vymazat
  2. Já zatím objevila jen jednu podobu luštěnin, kterou jsem ochotna konzumovat - luštěninové pomazánky. A z jáhel jsme ještě nevařila nic, takže tam nevím. Ale pokud se pustím do jáhlového receptu, tak asi s něčím, o čem vím, e mi chutná.
    Ale obecně je experimentování v kuchyni fajn - ať už se nový recept stane stálicí nebo zapadne s hodnocením "to není nic moc".
    Hezký den a zítra dobru chuť k nudličkám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme na luštěniny doma zvyklí, celkem i často je vařím, ale mám ráda nové recepty, které jejich chuť obohacují. Jáhly patří mezi obiloviny - malé kuličky vznikají loupáním prosa a ve staročeské kuchařce jsou řazené mezi Vařivo a luštěniny. Jahelník býval oblíbeným staročeským pokrmem a to buď nasladko nebo naslano. Což se mi připomnělo, že bych mohla také po letech zařadit do našeho jídelníčku.
      Také mívám recepty - uspělo opakovat nebo nic moc už nám to nevař - :o))).
      Ála

      Vymazat
  3. Červená čočka...jedna z mých nejoblíbenějších potravin. Díky za nový exotický recept. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Červená čočka...jedna z mých nejoblíbenějších potravin. Díky za nový exotický recept. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda ji používám i na zahuštění zeleninových polévek, je vynikající. Nemusí se namáčet, rychle měkká...
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko tak to vypadá na velikou mňamku. Čočku i jáhly miluji, ale tuto kombinaci neznám. Ale moc ráda vyzkouším. Děkuji za recept. Krásný den. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chuť je výrazná a to mám ráda. Muž dnes měl s krůtími nudličkami, chutnalo mu, ale prý s rýží by to bylo ještě lepší :o))), on zase na rozdíl ode mne příliš výrazné, ostré a pikantní jídlo až tak moc nemusí.
      Měj se prima Zdeni.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála