úterý 24. ledna 2017

ŽMOLENKOVÝ KOLÁČ ...

z ovesných vloček jsem si kdysi uložila do počítače z některého blogu a bohužel jsem si neoznačila odkud.
Tímto se dopředu omlouvám, že recept zde zveřejňuji bez označení autora
a odkud jsem čerpala.

Byl to koláč rychlý na přípravu a chutný, tak se podělím.



180 g hladké mouky (použila jsem ale polohrubou)
180 g cukru krystal
150 g ovesných vloček
170 g másla
špetka soli
1/2 lžičky prášku do pečiva 

- vše smíchat a rukama vytvořit žmolenku
- 3/4 vtlačit do dortové formy (nevymazávat)
- dát jakékoli ovoce čerstvé nebo kompotované 
(já použila meruňkový kompot)
- posypat zbylou žmolenkou

-  péct cca na 180°C do růžova


Moc mi s těmi ovesnými vločkami chutnal.

Je to druh moučníku, který musíte jíst z talířku vidličkou.

Krásně padají drobky okolo ...

 

14 komentářů:

  1. To je dobrý recept, vypadá to rychle a ještě to bude dobrý. Díky, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rychlé a chutné Kájo, to je moje radost :o).
      Ála

      Vymazat
    2. dnčes na něj došlo, už je v troubě :-)

      Vymazat
    3. No Kájo, ty jsi neotálela a dobře děláš :o).
      Přeji ať chutná!!

      Vymazat
  2. Žmolenkový koláč miluji a s ovesnými vločkami je to zajímavá a trochu zdravější varianta. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto mne zaujal Lucko, že se přidávají ovesné vločky a moc nám chutnal.
      Ála

      Vymazat
  3. jůůů ten tedy vypadá hodně lákavě ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je jednoduchý a můžeš dát ovoce, na které máš zrovna chuť :o)).
      Ála

      Vymazat
  4. Prima rychlovka. Jen dám méně cukru nebo ho nahradím sušenou třtinovou šťávou. Bude ještě zdravější. Díky za tip Álo!
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem množství cukru ponechala, aby ta žmolenka byla dobře spojená, ale určitě je možné zvolit cukr třtinový. Já měla ty meruňky kyselejší, takže chuťově to bylo vyvážené :o).
      Měj se hezky Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  5. Mňam, tak ten by mi jistě chutnal. Mám celkem dost mraženého ovoce, určitě vyzkouším!
    Alenko, děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já už jedu kompoty, mražené ovoce jsem musela rychle likvidovat kvůli zabijačce :o))).
      A muž si na koláč přidal bílý jogurt a bylo to vynikající. No o šlehačce raději ani nemluvím.
      pa Ála

      Vymazat
  6. Tenhle koláč se tak trochu podobné crumble (tam dávám drobenku jen nahoru) a ten mi chutná, takže by mi určitě chutnal i tenhle koláč. Ale nevím, jestli bych s ním uspěla u manžela - tomu crumble moc nejelo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by ti Stáni určitě chutnal. Já měla také trochu obavy co mu muž řekne, když je tam docela větší množství vloček a pozná je tam :o), ale kupodivu mu moc chutnal a jak jsem psala výše Helence, vylepšil si ho bílým jogurtem.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála