pondělí 9. ledna 2017

SPLÉTALA JSEM PAVUČINKU ...

jak pavouček pilný. Pustila jsem se ještě před vánočními svátky do pletení velkého šátku pro sebe. Pak jsem jehlice odložila, neboť mi došla příze, a pletla Matýskovi zimní svetřík. Příze dorazila a já mohla po dopletení svetru vzít do ruky opět tenké jehlice (č.2) a pokračovat. Muž kroutil neustále hlavou nad tím, z jak tenké příze to pletu, nemohl to stále pochopit, že se to vůbec dá. U konce jsem měla již přes 500 oček.



Myslím, že v návodu byla chyba ve spotřebě - uvedeno 100 g příze, já musela  ale během pletení přiobjednat 50 g a nakonec mi stejně opět příze došla asi 5 řad před koncem. To jsem již vzdala a další přadýnko jsem nekupovala, neboť jsem se zařekla, že z této "tloušťky" již plést nikdy, opravdu NIKDY, nebudu. Ukončila jsem řadu tak jak mi to vyšlo a šátku to myslím na kráse vůbec nic neubralo.

  
Jen vyfotit vcelku se mi nedařilo, doma to nikde nešlo kvůli světlu a venku nebylo jak a kde, i když se mi muž nabízel, že mi ho někde podrží :o)). Je tvarem skoro půlkruh.




Je lehký jako pírko, barva cihlová, pleteno z příze Lace od Drops, spotřeba 150g, jehlice č.2, v nejdelší části měří 310 cm. To, co zbylo na obrázku již nestačilo na celou řadu.

Budu si ho hodně moc vážit, PAVUČINKA  je
 můj jediný :o) ...






30 komentářů:

  1. Je nádherný. Je úplně vidět, jak je lehounký. Jsi šikulka.
    Pa pa M.

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, musím ale napsat, že je opravdu nádherný!!!Krásná pavučinka. Jsi opravdu moc šikovná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Inko, ale znovu bych se do něj opravdu nepustila :o). MOžná, že by se z té příze lépe háčkovalo než pletlo.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, je překrásný! A ráda věřím, že pletení do šířky není nic moc...
    Pěkný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nekonečné Helenko, než se dojde na konec řady a myslet na to, abych nepokazila vzorek :o)).
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Je pěkný, určitě bude lehounký, ale tedy na dvojkách jehlicích a přes 500 oček - klobouk dolů. Už bych na to asi trpělivost neměla (taky už jsem nic pořádného neupletla tak 20 let ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy se sama sobě divím, kde tu trpělivost beru :o)).
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko,velká poklona:-)Tolik drobných oček a tak slabá příze:-0Je vidět,že mas trpělivosti na rozdávání!Pavučinka je dokonala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, musela jsem to dobojovat až do konce :o)).
      Ála

      Vymazat
  6. Klobouk dolů, dělat na dvojkách je opravdu piplačka :-)) To jsem snad kdysi dělala jenom lemy :-) Moc krásný šátek. Hezký večer D.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je teda paráda.Obrovská poklona,taková šíře a ta nitka...bolí mě oči a ruce,jen na to koukám ;-).Veliký obdiv zlatým ručkám.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani jsem netušila, že z toho vyleze tak velký šátek Hani. Ale moc se mi líbí a bude jenom MŮJ :o)).
      Ála

      Vymazat
  8. Ali, je nádherný. Na 2 jehlicích bych nepletla. To musela být práce, obdivuji tě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nyní háčkuji další šátek háčkem 4,5 a to jinak přibývá :o)).
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko klobouk dolů, zrovna včera jsem namotala dvě klubka Malabriga lace a ted jsem z toho skoro tisíce metrů v šoku, na čem že to budu plést?A z Drops lace jsem háčkovala šál a a dva šátky. Všechny byly jako vánek, ale ta práce...a letěly do světa , jeden nosí (snad) Anýzovka v Provence a druhý zdobí Radku z Výměny už vlastně předlonské,poslední z Malabriga lace letěl odsud na Slovensko Alence.Tak vím, co je to za práci.Musí Ti slušet a je nádherný. Gratuluji k tak krásné práci...Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi Marcelko také hodně trpělivá když jsi háčkovala šál a ještě dva šátky. A jakým háčkem prosím tě? A to Malabrigo lace je také taková nitka ?
      A moc děkuji za pochvalu, vážím si jí, ty jsi veliká pletařka a háčkařka :o)).
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko to je taková něžná krása. Těch oček muselo být. Přeji ti, ať ti dělá pavučinka radost. Krásný nový týden. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, nebralo to konce :o)), ale nevzdala jsem to a jsem moc ráda.
      Ála

      Vymazat
  11. Ali je prekrásny a veľmi peknú farbu si vybrala :-) šikula !!! D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dani, barvu jsem vybrala neutrální, aby se hodila ke všemu :o).
      Ála

      Vymazat
  12. Obdivuji Tvou trpělivost, Álo. Šátek je nádherný, ať z něj máš radost.
    H.

    OdpovědětVymazat
  13. Alenko, je fakt nádherný.. ano pavučinka, vánek ....tak si ho hezky užívej. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jarko, nechám si ho na jaro, teď se choulím do teplých nákrčníků a čím silnější, tím lepší. Je opravdu mrazivo.
      Ála

      Vymazat
  14. Odpovědi
    1. Moc děkuji a jsem ráda, že se líbí :o).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála