neděle 8. ledna 2017

KRABICE ...

s vánočními ozdobami jsou opět uložené a budou čekat několik měsíců až přijde jejich čas. Každou kouličku, hvězdičku, zvoneček či andílka beru do ruky s mírnou nostalgií, že vánoční čas skončil, že budeme zase o rok starší. Přemýšlím co všechno nás asi v dalším roce čeká, zda nebudou převládat starosti nad radostmi, zda budeme mít sílu a dostatek energie užívat si každý den, zda všichni moji milí budou silní a zdraví, zda překonají případné překážky, které jim život během celého roku zajisté do cesty přinese. Není toho málo o čem přemýšlím když uschovávám vánoční výzdobu.







A najednou již ani stromek v obývacím pokoji nestojí, leží pod oknem na dvorku ve vysoké sněhové závěji a už nevoní vůní lesa, nemá sytě zelené jehličí, vypadá jako když si spí v bělavé peřince.
Vyměním ubrus s vánočními motivy za neutrální, převléknu všechny polštářky na gauči a najednou cítím, že je v místnosti úplně jiná atmosféra. Svíčky mi však budou dělat společnost nadále, bez nich si večery ani neumím představit. Začínám se těšit, protože něco nového začíná. Při pohledu z okna vidím jak zahrada je zakrytá spoustou sněhových vloček a tiše odpočívá, jak ptáčci létají k budce sem a tam, jak kosáci a straky soupeří o oranžové kuličky rakytníku, které jsem jim nechala na stromku pro případ tuhé zimy. Jsem moc ráda, že jsem na ně myslela již na podzim. 

Přečkáme ještě tuhé mrazy a brzy se nadechneme vánku, který
nám přinese jaro . 

To je to, nač se těším nejvíce ...


 . 

16 komentářů:

  1. Alenko, moc hezky napsáno. Přeji vše jen to dobré. A pokud se přece jenom něco objeví, co zkalí vodu, tak ať je to jen letmý závan pro formu uvědomění si, že jsme vlastně šťastní.
    Stěna s fotkami tvých nejbližších mluví za vše. Krásné!
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem tak trochu smutná :o) při té likvidaci. Ale těším se na vše nové v novém roce.
      Obrázky s fotkami jsem dostala loni pod stromeček a chtěla jsem je mít na očích. Najednou přibývají další :o)) a stěna nad příborníkem bude za chvilku plná.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, děkuji za moc krásné povídání o jednom krásném končícím období. Dnes dopoledne jsem také nostalgicky vše vánoční uložila do krabic. Čeká nás nové období. Těším se na více světla a více venkovních aktivit, na jarní tání a první kvítka. Tak ať je šťastné!
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já se hodně těším Henrieto na to, že opět budu v pohybu a víc v přírodě než v zimě. Ale i ta zima k našemu životu patří :o)).
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko vše tak nějak rychle utíká. Rok se sejde s rokem a opět budeš své krabice s ozdobami vybalovat.
    Každý den nám vždy přináší něco nového. A není to pokaždé jen to krásné. O to víc nás to však posiluje. Budeme si spolu přát, ať jsou to dny protkané štěstím,zdravím a pohodou.A ono to pak určitě vyjde. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až mi z toho Zdeni někdy mrazí jak rychle se vždy rok přehoupne. Tak ráda bych přibrzdila...
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, ani já ty vánoční drobnůstky neuklízím úplně ráda. Teprve mě to čeká...
    Budeme věřit, že nám nový rok přinese hodně hezkého.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Venku Helenko vše ještě nechávám, to má čas.
      Budu ráda za každý hezký den co přijde a věřím, že jich bude hodně, hodně :o).
      pa Ála

      Vymazat
  5. Já ještě všechno neuklízím, musím postupně, naráz bych taky asi truchlila :o). Ještě stromeček máme, nikdy se ho nechceme už na Tři krále zbavovat, když s námi byl takovou chvilku a navíc za okny je ta pravá zima...
    Tak ať i ten čas nových začátků je pohodový, jako svátky které byly před časem... H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zvyklá na Tři krále :o)). Zima je nyní opravdu jak od Lady.
      Krásné dny Hani.
      Ála

      Vymazat
  6. My stromeček taky ještě máme. Zřejmě výzdobu zlikvidujeme někdy v týdnu. Uvidím, jestli na mne padne nostalgie. Nicméně pocit, že čas hrozně letí, mám pořád.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co letí, on nějak zrychluje a zrychluje :o)), čas jeden bláznivý.
      Měj se hezky Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, hezky jsi to napsala .... tak ať ten nový rok je pro Tebe i Tvé blízké radostný a hlavně ať jste všichni zdraví !!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko děkuji...
      Přeji ti samé hezké a příjemné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenka, aj ja som uz zbalila vianocnu vyzdobu a trosku nam to tu chyba...sviecky poctivo palime a tak nam to trosku sprijemnuju :) Do noveho roka prajem vsetko len to najlepsie...papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svíček mám Katko také velkou zásobu a užívám si jich plnou měrou. A ve váze jsem ještě nechala jedlové větvičky, ve vodě se jim stále daří.
      Přeji ti krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála