sobota 7. ledna 2017

DVĚ POŘÁDNÉ BICHLE ...

jsem přečetla ještě před vánočními svátky, ale úplně jsem zapomněla o nich napsat. Bylo toho tolik jiného :o).

Četla jsem několik příznivých recenzí na spisovatele Roberta Galbraitha a jeho knihy VOLÁNÍ KUKAČKY a HEDVÁBNÍK, že jsem neodolala a zakoupila obě dvě naráz. Mám ráda knížky tlusté a tyhle jsou notně, jedna 477 a druhá 503.



Anotace :

Když se slavná topmodelka zřítí ze zasněženého balkonu v luxusní londýnské čtvrti Mayfair, vše nasvědčuje tomu, že spáchala sebevraždu. S tím se ale nehodlá smířit její bratr a najme si soukromého detektiva, aby její smrt znovu prošetřil. Cormoran Strike je bývalý voják - což ho poznamenalo na těle i duši - a právě prochází složitou životní situací. Nový případ ho může uchránit před hrozícím krachem, čím hlouběji však proniká do komplikovaného světa, v němž mladá modelka žila, tím temnější věci vyplouvají na povrch a sám Strike se ocitá v ohrožení. 
Napínavá a rafinově vystavěná zápletka čtenáři přibližuje atmosféru současného Londýna ; ospalý poklid ulic v rezidenční čtvrti Mayfair, omšelé kouzlo zapadlých hospod v East Endu i čilý ruch v Soho. 
Cormoran Strike se poprve představuje v oceňovaném detektivním románu od Roberta Galbraitha, což je pseudonym J.K.Rowlingové.

 Vzhledem k tomu, že jsem od Rowlingové nikdy nic nečetla (Harry Potter mne úplně minul), neměla jsem důvod srovnávat a bylo mi celkem jedno, že je kniha psaná pod pseudonymem.

Ať jsem se snažila jak jsem chtěla, zápletku a vraha jsem neodhalila (i když v jedné chvilce mi tak trochu v hlavě zrovna on proběhl, ale pak jsem to zamítla). Sice jsem tušila od začátku, že půjde určitě o majetek, ale případ byl tak zamotaný a Cormoran mne vedl různými uličkami možností, že jsem jenom s neutuchajícím zájmem četla a četla.
Když se s blížícím se koncem vše začalo rozplétat, musela jsem uznat, že klíč k motivu by mne vůbec nenapadl.
Kniha je napsaná moc krásným stylem, úžasným popisem míst a situací. 
Moc mne bavila.



Anotace :

Hedvábník, druhá kniha z řady vysoce oceňovaných detektivních románů s Cormoranem Strikem a jeho energickou mladou asistentkou Robin, je strhující a čtivý příběh.
Když zmizí spisovatel Owen Quine, jeho žena se obrátí na soukromého detektiva Cormorana Strika. Zpočátku se domnívá, že se na pár dní někam vypařil - už to v minulosti párkrát udělal -, a po Strikovi jen chce, aby ho našel a přivedl domů. Jenže Strikovi během vyšetřování začíná být čím dál jasnější, že za Quineovým zmizením se skrývá větší tajemství, než si jeho žena myslí. Spisovatel dokončil rukopis, v němž s jízlivou zlomyslností vykreslil téměř všechny své známé. Kdyby se román zveřejnil, zničil by leckomu život. Existuje tudíž spousta lidí, kteří ho mohli chtít umlčet. A ve chvíli, kdy je Quine nalezen brutálně zavražděný za bizarních okolností, začíná souboj s časem, v němž je třeba porozumět motivaci krutého vraha; vraha, který se nepodobá žádnému z těch, s nimiž se doposud Strike setkal .

Knihu jsem vzala do ruky ihned po přečtení Kukačky a těšila se vyloženě na další  případ Cormorana. Tušila jsem, že nebudu zklamaná a při čtení mne bude mrazit napětím. Bylo to tak. Napínavá zápletka se táhla celým dějem, přelévaly se cesty pátrání, nabízelo se několik osob, které mohly mít patřičný motiv. Bylo to tak strhující a mezi řádky vyzníval štiplavý humor, ale vynikla i nenávist mezi kolegy ve vydavatelství, mezi autory knih. Dost z nich spojoval i odvážný sex, či sexuální fantazie.


Těším se na další případy Cormorana a doufám, že
Robert Galbraith/J.K.Rowlingová
mne nenechá čekat dlouho ...

 

10 komentářů:

  1. Jsem moc ráda, že ses připojila k nám, milovníkům Galbraitha :-) A mám pro tebe dobrou zprávu, další kniha vyšla. Je to Ve službách zla, viz můj blog :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo vidíš, ona už vyšla další. Já jsem teď dočítala všechny nakoupené knihy a zase si budu vybírat nové, takže objednávám :o).
      Ála

      Vymazat
  2. I já mám obě dvě knížky v oblibě.. Sice je mám jako audio knížky, ale potěšily mne.Alenko přeji ti krásný zbytek víkendu. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neustále si Zdeni říkám, že si nějakou audioknihu koupím, ale ještě jsem tak neučinila :o).
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, obdivuji tvé čtení. Přiznám se, že také moc ráda čtu, ale odkládám to vždy jen na léto. To čtu s velkou radostí, pokud ovšem nehlídám obě vnučky:o). Měj se moc krásně a děkuji za tip. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, já kdybych neháčkovala a nepletla, četla bych ještě víc :o)), knížky prostě miluji.
      Ála

      Vymazat
  4. Já zatím četla jen Volání kukačky (půjčenou z knihovny) a líbilo se mi. Ty další dvě se chystám ulovit zase asi v knihovně (až se vypořádám s hromádkou knih, co tu na mne čeká).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si řekla, že žádné nové knížky dokud nepřečtu všechny nové a nyní se tak stalo, už mohu zase navršit nějakou kupičku :o).
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, i mě obě knihy bavily. je vidět, že paní Rowlingová umí psát i pro dospělé...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A hlavně píše žánr co mám moc ráda Helenko, takže si mne získala.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála