středa 18. ledna 2017

DIVOČINA ...

poslední kniha, kterou jsem přečetla.

Autorka Cheryl Strayedová, je zároveň i hlavní hrdinkou svého vyprávění.







Anotace :
Pozoruhodně upřímný autobiografický příběh ženy, která se po traumatických událostech rozhodne vyrazit na 1 770 kilometrů dlouhou pěší pouť. V šestadvaceti letech si Cheryl Strayedová, po smrti své matky a krachu svého manželství, myslela, že přišla o vše. Měla pocit, že již nemá co ztratit a učinila nejimpulzivnější rozhodnutí svého života: odhodlala se sama ujít vysokohorskou trasu Pacifik Crest Trail od Mohavské pouště přes celou Kalifornii a Oregon až do státu Washington. Hrdinka, bez jakýchkoli znalostí o přežití v divoké přírodě, se nevyhne střetnutí s chřestýši a medvědy, překonává úmorná vedra či rekordní sníh. Napínavé vyprávění okořeněné humorem živě zachycuje strach i radost mladé ženy tvrdě si razící cestu k cíli navzdory mizivé šanci na úspěch. Pouť ji téměř dožene k šílenství.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Byla jsem velmi zvědavá, jak se Cheryl popere při svém putování se svou samotou. To jsem na ní obdivovala nejvíce a jsem přesvědčená, že to bylo velmi odvážné na ženu. Jít sama pustinou, kde nepotkáš živáčka a pokud potkáš lidskou bytost, máš nejprve strach co je to za člověka a zda ti neublíží.  Rovnala si své myšlenky, vzpomínky, pocity, ujasňovala si životní priority, přemítala co vůbec od dalšího života očekává. Loučila se s těmi, kteří již v jejím životě nejsou a nebudou. Byla mnohokrát na pokraji svých sil. Příroda jí ukázala mnohdy i svou nevlídnou tvář.
Držela jsem jí palce celou tu dobu.  A pokud chcete vědět zda došla až do vytčeného cíle, doporučuji si knížku přečíst. Nutí k zamyšlení a to mne bavilo.
Prý byla kniha zfilmována, ale zatím jsem film nedohledala ke shlédnutí.


 

8 komentářů:

  1. Alenko knížka vypadá velmi zajímavě. Nalákala jsi mne.
    Krásný den. Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se četla dobře, takové příjemné zpestření. A myslím, že jsem ji koupila v Megaknihách za příjemnou cenu :o)).
      Přeji hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Znám a i viděla jsem i film. Je naprosto skvělý !!!!!!!!!!!!! Velmi doporučuji.
    hezký den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda bych film shlédla, tak snad najdu.
      Měj Marti hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, knihu neznám, ale došlo mi, že mi někdo doporučoval film. Hraje jí Reese Witherspoon a byla za ni nominovaná na Oskara...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ji Helenko koupila jako takovou oddechovku, abych nečetla samé krimi :o)) a líbila se mi.
      Přeji prima dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Knihu jsem četla, film jsem viděla. Za mě průměr. Na blogu mám recenzi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film jsem zatím neviděla, ale ráda ho shlédnu. Pro mne byla kniha příjemná změna a tvou recenzi jsem četla :o) Míšo, chodím k tobě pro knižní tipy.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála