středa 28. prosince 2016

VÁNOČNÍ KOUZLO ...






Den před Štědrým dnem si u nás postěžoval prostřední syn, že chtějí stále ještě zachovat vánoční kouzlo a víru, že dárky všem nosí Ježíšek, ale Amálka začíná být podezíravá a prohlásila, že letos až budou na zahradě čekat na zaznění vánočního zvonku, nesmí opravdu nikdo odejít do domu. Ne jako loni když Honza odběhl pro sirky na prskavky (a rychle nadělil pod stromeček), to prý ani náhodou. 
A tak se domluvili s naším nejmladším a mým mužem, že k nim zajedou a dárky nadělí. Obětovali se a celé odpoledne si ani panáčka spolu nedali, protože muž bude řídit a Radek si bez něj nalít nechtěl :o).
Dostali instrukce kde budou balíčky připravené a čekali v podvečer na sms, že rodinka je po večeři a čekají na zvonek. Sedli do auta a vyjeli na kopeček. Museli se kolem domu chovat naprosto potichoučku, nemluvit spolu, případně jenom šeptem, protože všichni byli kvůli deštivému počasí ne na zahradě, ale v horním patře v dětském pokoji a tam čekali na zacinkání.
Balíčky se rychle s jejich pomocí vršili pod stromkem. Najednou můj muž prý vidí, jak Radek něco pije a jí, a tak se šeptem ptal. "Co jim to tady piješ a ujídáš?"
A tuto odpověď opravdu nečekal. "Nu co by, je tu talířek s cukrovím a frťánek a  napsáno - Pro Ježíška. A kdybych to nevypil a nesnědl, tak by ta Amálka snad neuvěřila, že tu byl. A ty řídíš, tak nic pít nemůžeš."

Když přijeli, ještě se oba smáli. Prý kdyby je někdo pozoroval, tak by snad zavolal Policii, protože se plížili k domu pomalu a potichu, neustále se rozhlíželi, no prostě vypadalo to divně :o).

Jsme přesvědčení, že se Amálka bude ve škole dokrve hádat s těmi dětmi, které již na Ježíška nevěří, že u nich ALE SKUTEČNĚ BYL.

A to jsou ta kouzla vánoc ...




 

22 komentářů:

  1. Krásný příběh, ten bude k zasmání hodně dlouho. Nás malý překvapil, jak si z loňska pamatoval, že šli k bráchovi do pokoje (bude mu pět) ... Hezké dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DAnko, já cinkám zvonečkem každý rok, i když už kluci nejsou doma :o)). Věřím na KOUZLO VÁNOC...
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, krásně jste to vymysleli. A jak říkáš do krve hádat, tak u mě to bylo doslovně. ve třetí třídě jsem za to dostala napomenutí třídního učitele Po Vánocích jsem se poprala s kamarádkou, protože ona tvrdila, že Ježíšek není a že dárky dávají rodiče.
    Nevěřila jsem, že by tu ošklivou panenku mohla nadělit moje mamka:o))!Později jsem se dozvěděla, že ji koupila moje teta :o)).. Jinak my taky zvoníme, děláme stopy a náš Petr letos běžel tak rychle ze schodů, předbíhal Aničku a málem se přerazil:o)).Museli jsme se taky všichni smát..Mějte se moc krásně a svátky si užívejte.Alenko, až budeš mít chvíli prosím Tě pošli mi svou adresu, chtěla jsem ti poslat před Vánoci překvapení a nenašla jsem ji:o)! Díky. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se také ten nápad zalíbil a hlavně to splnilo funkci KOUZLA a to na tom bylo to nejkrásnější. Jako dítě jsem také věřila hrozně dlouho a u svých kluků jsem si stála na svém i když už nevěřili - prostě naděluje Ježíšek a hotovo :o)).
      Inko napíšu, jsi moc hodná, že na mne myslíš s překvapením !!
      Užívej si na chaloupce, chtěla jsem ti psát komentíky z mobilu, ale nešlo to. Počítač jsem otevřela až dnes.
      Ála

      Vymazat
  3. Dobrý den,když jsem četla váš článek tak jsem si myslela,že jste byla u nás.Taky jsme s manželem čekali na sms,že jsou po večeři a jeli k nim.My jsme šli přes zahradu s baterkou a říkali si ,že snad nikdo nezavolá policii,že tam jsou zloději.Oni byli zatím nahoře v pokojíčku a čekali na zazvonění.My jsme pod stromeček naskládali dárky a zazvonili na zvonek a rychle pryč.Jenom jsme přijeli domů/bydlíme ve stejné dědině/už vnuk volal,že tam už byl a jaké dárky donesl.Co by jsme pro ty naše vnoučata neudělali,že! Olga

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je krásné Olgo :o)). Za ty rozzářené oči to stojí, že?
      Ála

      Vymazat
  4. To je Alenko, krásný vánoční příběh. Vtipný a dojemný zároveň. A nejhezčí na něm je, že je ze života.
    Naše děti jsem lákala na štědrovečerní prapodivná světýlka za oknem, ještě když jim bylo patnáct a sami nám nadělovaly dárky. Smály se mi, ale já si to prostě neodpustila.
    Kéž by všichni věřili, kouzla by se děla.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A my s mužem a nejmladším jsme si o tom "kouzlu" povídali i u štědrovečerní večeře, takže to radost přineslo i nám. A to je na tom všem to krásné :o) Henrieto, že ?
      Ála

      Vymazat
  5. Milá Alenko, zažili jste kouzlo opravdu všichni.Kouzlo je štěstí být všichni pohromadě a udělat pro své blízké, milované první a poslední. Ač nemám doma již malé chlapce udělám pro ně i teď vše. I když už jsou dospělí chtějí některé zvyky dodržovat i teď. Bez nich by to prý nebyly vánoce. Přeji ti krásné dny. Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Zdeni a hlavně si to vše pak přenášejí do svých rodin a předávají svým potomkům, tak jak to bylo vždy a snad i bude nadále. Jen si to musíme uchovávat a nedat se zlomit tou masáží okolní...
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  6. Moc krásný příběh se super dobrodružstvím i pro dospělé, mělo to i pro ně určitě své velké kouzlo... :D Nádhera...
    Krásné poslední dny tohoto roku a v novém roce hlavně zdravíčko všem! :) Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko nakonec se nám to fakt líbilo všem :o), prostě vánoční kouzlo.
      Děkuji za přání a užívej si pohody.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko,to muselo být krásné!!!Vzpomínám na dobu,kdy my jsme měli malé děti.aaato jsou Vánoce úplně o něčem jiném.Naše dvě děti jsou již dospělé a oni teď prožívají se svými prcky to pravé kouzlo Vánoc!!!(A já jim v duchu závidím a říkám si,že to už ani není pravda jak ten čas tak rychle letí).Přeji v novém roce hodně zdravíčka a rodinné pohody. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, bylo to krásné. Taky ráda vzpomínám jak kluci vyskakovali a jásali u stromečku :o)).
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko,já to říkám pořád,že bez babičky a dědy ani ránu ;-).Co dospělí jsou ochotni udělat pro rozzářená dětská očka je až k neuvěření :-).Krásný příběh vánoční,který se bude u vás dlouho vzpomínat.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to bohužel jako dítě ani nezažila, ale o to víc se snažím, aby naše děti a vnoučata vzpomínky měly Hani :o).
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko,krasne jste to vymysleli!Ježíšek existuje:-)Nám to letos ještě u Šimy(3 roky ) prošlo,ale uvidíme jak to bude příští roky;-)Letos ty dárky poprvé hodně prožíval a stále za kazdy děkoval:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to super nápad od našich mladých, budeme mít vzpomínku všichni :o) Ilonko.
      Ála

      Vymazat
  10. To bude hezká rodinná historka, až budete vzpomínat na Vánoce s vnoučaty v době, kdy už na Ježíška fakt věřit nebudou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těším se Stáni, až to budeme jednou Amálce vyprávět :o)).
      Ála

      Vymazat
  11. Prostě kouzelné! Dědeček se jistě těší, až bude dospělé Amálce vyprávět, jak k ní chodil Ježíšek!
    Alenko, posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však mne muž nabádal, abych to napsala na blog :o)).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála