sobota 31. prosince 2016

V ZÁVĚRU STARÉHO ROKU ...

jsme zajeli ještě na malý výlet s vnoučaty.
Do sklářského města Nového Boru, do sklářského muzea. Můj muž měl obavy, že děti to bavit nebude, ale na výlet do přírody počasí nepřálo a tohle byl takový můj rychlý nápad.
A ono je to bavilo :o). Povídali jsme si o procesu výroby skla a Máťa vzpomínal, jak byl s maminkou na Dni otevřených dveří ve známé firmě Preciossa-Lustry v Kamenickém Šenově a docela dost informací z té doby si pamatoval.
Nakoukněte s námi.

Bořek Šípek byl spoluzakladatel sklárny Ajeto a v Novém Boru často pobýval.



Skleněné šaty jak pro Popelku - na návrh Blanky Matragi vyrobili skláři ve firmě Ajeto.

V nově přistavené galerii je výstava moderní tvorby Jitky Kamencové. Já bych si vybrala hned ...

Tento úžasný zelenobílý lustr visel nad schodištěm.



Nám s Amálkou se nejvíce líbily skleněné šaty :o).
Pokud budete mít cestu přes Nový Bor, zajeďte na náměstí a muzeum navštivte, stojí to opravdu za to. A můžete doplnit návštěvou muzea v Kamenickém Šenově, je skoro u hlavní silnice.


 

Z muzea jsme se přemístili do restaurace Ajeto, kde je úžasné prostředí, dobře tam vaří a při konzumaci můžete pozorovat přes skleněné tabule skláře při práci ve sklářské dílně. Dali jsme si dezerty, každý jsme si vybrali jiný a potom labužnicky hleděli tomu druhému do talíře, jakou dobrotu si zvolil.
Amálka odběhla na WC a vrátila se s vykulenýma očima :
"Alenko, oni tam jsou skleněná umyvadla!! "

No, vždyť jsme ve sklářské restauraci, ne ?? :o)) ...

 

8 komentářů:

  1. Alenko krásně jste tento rok uzavřeli.. Ty šaty jsou opravdu nádherné, snové.Nikdy jsem v Novém Boru nebyla a už si připisuji na svůj seznam výletů budoucích. Moc ti děkuji za prohlídku s tebou.. Krásný večer. Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nový Bor byl věhlasný sklářskou firmou Crystalex, bohužel tuneláři se postarali o její několikaleté uzavření. Nyní se zvedá ode dna. Je to tradice v tomto regionu, která by se měla zachovat. Fungují malé firmy, které také vyváží do celého světa :o).
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko krásné muzeum. Škoda, že je to od nás daleko.
    Krásný nový rok. Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si také vždy říkám Rijo, když vidím nějaká hezká místa na druhém konci republiky :o).
      Ála

      Vymazat
  3. V Novém Boru jsem byla, ještě tam mají strom se skleněnými listy uprostřed kruháče? A v restauraci Ajeto taky. Dokonce jsme požádali sklenáře, jestli můžeme dovnitř, do dílny a děti si mohly fouknout :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Míšo, strom tam stále stojí ve své plné kráse :o). Do dílny se stále po dohodě může, záleží asi hlavně na tom, co zrovna tahají z pece.
      Ála

      Vymazat
  4. Šaty jsou úžasné a ten zelený skleněný lustr se mi taky moc líbí. Ale taky mám Nový Bor trochu z ruky, ale až mne cesta zavede do těchto končin, tak na muzeum budu myslet.
    hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NO já bych si tam vybrala i skleničky, mísy :o))
      Když tě zavane Stáni, zavítej i tam, stojí to za to.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála