sobota 3. prosince 2016

PŘEDVÁNOČNÍ KARAMBOLY ...

mne již ani nepřekvapují. Stávají se. Sice ne každý rok, ale když už k nim dochází, stojí za to.

Pamatuji si, jak se nám před mnoha lety porouchala televize dva dny před Štědrým dnem. Nebyla to žádná tragédie, ale kluci byli malí a na pohádky se moc těšili. Tehdy nebylo denně v televizi plno dětských programů a pohádek od rána do večera. Muž popadl televizi, naložil ji do auta (to se ještě tenkrát podařilo jedné osobě) a odvezl ji do okresního města nedaleko našeho domova. Tam jedině ještě mohl pochodit v opravně, u nás již měli zavřeno a dovolenou. Naštěstí to byla oprava jednoduchá a na Štědrý den dopoledne pro ni opět jel. Kluci byli šťastní :o).


- ilustrační foto -

- ilustrační foto -

 
Mně se v pondělí podařil parádní kousek. V dřezu jsem si chtěla posunout baterii ke zdi a ulomila jsem vyndavací sprchu. Než jsem zareagovala a zavřela páku,  stříkala voda až na okno (samozřejmě již vánočně umyté). Muž neměl radost. Viděla jsem to na něm. Okamžitě si představil jak musí odtáhnout dřez,  vše odpojit,  odmontovat rozbitou baterii a přimontovat novou. Baterii s vyndavací sprchou jsem si již nekoupila, už dvakrát se nám polámala a tak raději klasiku pákovku dřezovou.
Když se snažil tu starou odpojit, zjistil, že je vše zarezlé a nejde s tím hnout. Ani jsme nepípla :o). Nakonec se vše ulomilo a byla natošup vyndaná. Nasadit novou už bylo dílem okamžiku a já byla ráda, že montování je u konce. Vše usadil, napojil, vymyl celou dřezovou skříňku a já šla napustit vodu do konvice. Jenže jsem zjistila, že baterie je špatně usazená, páka v pozici studená voda je až u zdi. Zapomněl ji zkontrolovat zda je správně posazená uprostřed dřezu.
Nebyl na něj hezký pohled, měl docela naštvaný výraz :o)) a já se vůbec nedivila. Tak pod dřez opět vlezl a podařilo se mu baterii nějakým způsobem popostrčit, že nemusel vše znovu odpojovat.



Obden nám po celém domě praskají žárovky a muž jenom v obýváku už vyměňoval čtyři nové. Je to vždycky taková rána, že to vyhodí jistič.
Raději už domů koupil pořádnou zásobu nových žárovek :o).

- ilustrační foto -

Před pár dny jsem si pouštěla muziku na CD a najednou jsem nebyla schopná  otevřít kryt a vyměnit další CD. Ani ovladačem, ani tlačítkem na hifi věži, prostě nijak. Snad jedině násilím by to šlo, jenže jak k tomu dojde, můžu se s věží už rozloučit. Ale jak si budu přehrávat vánoční koledy ?

 
- ilustrační foto -



Na obrazovce televize se nám začaly před pár měsíci z bočních stran tvořit  mapy, takové skvrny a postupuje to. Když jsme zavolali opraváře, řekl nám, že můžeme být rádi, že to je na okraji a ne uprostřed, takže se na to ještě koukat lze, ale že oprava byl byla příliš drahá a milá televize má své odehrané, že nám doporučuje si raději koupit novou.

Když jsem minulý týden pekla koláč, zdálo se mi, že trouba nějak divně hřeje, vyzkoušela jsem i horkovzduch a ten šel taky bídně.


Jen jsem špitla, že nám asi odchází sporák...






 



  

 

 

18 komentářů:

  1. Teda, když se daří, tak se daří, u vás pěkně jedno po druhém. Snad už je konec. Přeji klidné, bezporuchové dny. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Jani, když se něco mele, tak není nikdy při jednom.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, nechci to vůbec zakřiknout, ale nám před Vánocemi vždycky odejde auto. Jednou jsme plně naloženi vánočními dárky a se vším jídlem uvízli na kruháči u Hradce. Bylo to něco hrozného. Motor! Koukám, že vy si ale také umíte vybírat. Jestli to nedělá Ježíšek schválně, aby se museli kupovat nové dárky:o)). Moc držím palce, ať Vám to neodejde všechno najednou! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Inko, taky dobrá mela. Občas se prostě něco totálně vymkne normálu.
      My asi pod stromečkem budeme mít jenom účtenky od nových spotřebičů :o))).
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, snad je konec tvým karambolům. Užívej si advent a měj se krásně i s neposlušnou elektronikou doma :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, úplně není asi vše za mnou. Stále se mi něco děje :o)) co mne chvílema naprosto rozhodí. Musím to brát trochu s humorem, jinak to nejde.
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Tayk jsme měli období, kdy nás technika opuštěla jeden kousek za druhým... Ale myslím to bylo v létě :-). Z Vánoc si pamatuji friťák, co přestal hřát ve chvíli, kdy jsme z něj vyndavali poslední kuřecí řízek. Ryby už jsem musela dosmažit na pánvi.
    Snad už sis to všechno vybrala před Vánoci a na svátky bude technika sekat dobrotu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám Stáňo, že o svátcích už bude klid a pohoda :o)).
      Krásné poklidné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko je to vždy s podivem že průšvih nikdy nechodí sám😉..Nechci to zakřiknout, ale snad už máme také letos vybráno.. I když ten nový rok je tu hnedle.. Přeji ti ať už máte všechny trable za sebou a užijete si klidný čas vánoční.. Krásnou neděli ti přeji. Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to Zdeni jenom "věci", to se dá přetrpět, hlavně nepropadat zoufalství a udržet si dobrou náladu :o)).
      Přeji ti hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  6. To je přece jasné, Alčo. Děje se to teď, abyste pak na Vánoce byli v klidu a pohodě :-) Mimochodem, skvrny na tv mám taky a dokonce měni barvu. Chvilku jsou fialové, pak zelené. Beru to jako součást vánoční výzdoby :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si také Míšo říkám, nyní se to na nás sesypalo, ale pak už bude jenom klid a pohoda.
      S televizí to nevydržel muž a rozhodlo se o nákupu nové :o))).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, myslím, že vy už máte vybráno, a nejen pro Vánoce. Nám před pár lety odešla myčka na Štědrý den... Šla jsem do kolen, návštěv jsme měli opravdu hodně, ale rodina mě v tom nenechala, brigádničili všichni statečně :o)
    Hezký a hlavně klidný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je také dobrá příhoda. Však mytí a utírání nádobí se nezapomíná :o)), viď Helenko ?
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. A jéje, to se vám těch malérů sešlo poměrně dost. :-( Je to nepříjemné, ale stává se to každému z nás. U nás má pro změnu mikrovlnka nějaký divný zvuk při ohřevu... Zatím to přecházím, ale čekám, kdy nám bouchne nebo něco podobného :D . A pokud se na to chystá, měla by to udělat co nejdříve, dokud je ještě v záruce! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony se stále dějí malé drobné příhody. Jako kdyby mne někdo zkoušel co vydržím :o))). Zatím dobrý, beru vše s úsměvem.
      Přeji ti Lucko krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  9. Nooo,tak to je síla-aneb sejdeme se v elektru ;-).Ale taky bych to viděla tak,že lepší když už ted,ne 24....Tak at už máte klid a pohodu a žádná elektro překvapení ;-) .H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nikdy není tak zle, aby se to nedalo vyřešit :o)), zase se vše vrátí do normálu, určitě.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála