pátek 30. prosince 2016

DOPLETEN ...

zimní svetr pro Matýska.
Učím se plést svetry odshora a v jednom kuse, prokousávám se návodem, měřím a počítám, vkládám značky.
Náš Máťa je na svůj věk dost vysoký a také žádný hubeňourek, zvolila jsem proto velikost 9-11 let a pečlivě jsem si ho změřila, abych mohla míry porovnávat když ho nebudu mít zrovna po ruce.
Stejně jsem párala.
Tělo hotové, jeden rukáv hotový a druhý skoro u konce, když přišel a já hned poměřovala. Rukávy úzké, krátké, tělo krátké. Musela jsem rukávy vypárat celé a plést širší, u těla jenom náplet a prodloužit. Ještě, že jsem pletla jenom hladce, žádný vzorek, to bych s tím asi na chvíli někam mrskla.
Včera jsem konečně zapošila všechny camfousky a dneska hotový na něm vyzkoušela. 
Jooo, nemusím s ním už nic dělat. Rukávy jsou mírně delší, tak snad je nebude moc vytahovat :o)).

- příze Merino od Vlnapu -


Jak je vidno na fotkách, děsně ho zkoušení a focení "bavilo", ale já byla neodbytná a co by přeci jenom pro babičku neudělal.

Tak za rok možná dostane i rolák ... :o))





 

6 komentářů:

  1. Alenko, moc se ti povedl, ale pravdou je, že kluci moc na svetry nejsou. Vlastně marně vzpomínám, zda moji čtvrťáci nějaké nosí. Spíš jen samé mikči. Takové svetry ocení spíš holčičky:o)..Měj se moc krásně a nenech se odradit. Za rok se těším na rolák! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím Inko, že ho do školy nosit nebude, spíš to vidím na bruslení, lyžování - teda pokud vůbec nějaký sníh bude :o).
      Ála

      Vymazat
  2. Máš ho pěkně upletený - očko jako očko. Delší rukávy myslím nevadí - buď se vyhrnou nebo ohrnou (horší by byly krátké). A s tím výrazem - přesně vidím syna, když jsem po něm chtěla, aby něco vyzkoušel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z té vlny se pletlo moc hezky. Musela jsem však přiobjednávat 100 g, právě kvůli těm rukávům :o)).
      Ála

      Vymazat
  3. Krásný svetřík se Ti povedl Alenko, jsi šikulka! A mladému pánovi sluší moc...i když se tak netváří...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marcelko :o).
      Tváří se, tváří, protože se měl svléknout, obléknout svetr, posadit, vstát a zase převléknout. Raději jsem to neprodlužovala.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála