středa 23. listopadu 2016

SLUNEČNÍ PAPRSKY ...

mne lechtaly při pondělní procházce.
Neodolala jsem slunnému odpoledni.
Snažím se chodit na rychlé, alespoň půlhodinové procházky každý den.
Vím, že mi to velmi prospívá :o).




Mírně mne však rozhodilo při cestě zjištění, že místní farmář, který rozšiřuje pastviny široko daleko kolem farmy, přehradil cestu kudy vede turistická trasa na nedaleký vrch, kde se tyčí nad městem pozůstatky hradu a kam směřují často turisté.


Je to sice pouze lehký kovový kolík, ale přes něj pokračuje drát z ohradníku, takže je zde předpoklad, že tento drát je pod elektrickým proudem.
Já ho sice podlezla, ale myslím, že je to celkem nebezpečné jak pro děti, tak pro starší osoby. Cesta vede dál a je lemovaná z obou stran ohradníkem pro pastvu dobytka, takže je evidentní, že kolík tam někdo z farmy dal úmyslně jen kvůli průchodu lidí.
Netuším zda má farmář i cestu v pronájmu jako pastvinu, ale tuto cestu si pamatuji jako dítě, když jsme tudy s rodiči chodili na výlet na hrad. Vždy byla pro veřejnost.
Město trasu má uvedenou jako turistický směr na hrad, je označená turistickými značkami, takže mi není jasné, kudy se turisté nahoru budou dostávat.
A protože vedle nás bydlí starostka, nedá mi to, abych to s ní neprobrala :o).


I ta kravka je z toho celá vyjančená, že se musela opřít o malou břízku.

Nebo, že by se jenom drbala ? ... 


 

6 komentářů:

  1. No vy jste měli dneska krásně. U nás bylo celý den pod mrakem - v kanceláři jsem většinu doby svítila...
    S tou cestou to je škoda, zvlášť když tam vede turistická značka. Kdoví čím je to motivované... - špatné zkušenosti s turisty (plašení zvířat, odpadky)? Nebo jen prostě taková schválnost? V Rakousku jsme chodili přes pastviny běžně - jen se počítalo s tím, že za sebou zase zavřeme případné průchody v ohradách
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono tak krásně bylo jenom v pondělí STáňo, pak už to také bylo pošmournější.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, možná že se cesta řeší roky a farmáři prostě došla trpělivost (je-li jeho). On vztah města k vlastním občanům není vždy ideální. Třeba to je u vás jinak.
    Fotky jsou opravdu krásné, přeji hodně takových procházek a moc zdravím. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mluvila jsem se starostkou, ono je kus města a ostatní má pronajaté od majitelů pozemků. Ale prý tam kolík přes léto není. No nevím, myslím si, že by tam kolík neměl být vůbec.
      Na procházky (rychlou chůzí) se snažím chodit denně, potřebuji pohyb :o).
      Měj Helenko krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko u nás je to jak pod pokličkou.. Sluníčko jsme už pár dní neviděli. Věřím, že se však brzy ukáže... Občas jsou momenty, či situace které nikdo nechápe. Ale musí se to přijmout. Škoda.
    Moc krásné fotky. Měj se moc hezky. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím zima sněhová asi nebude. Necháme se překvapit. Slunce dělá vždy den krásnější, že Zdeni?
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála