neděle 13. listopadu 2016

SKVRNOVÉ DESATERO ...

Kdo z nás občas nelamentuje nad skvrnami, které se objeví tam kde o ně vůbec nestojíme? A to nemusíme mít doma malé děti, kterým se snad daří nejvíce tvořit skvrny různého druhu a někdy naprosto neznámého původu.
Tím vším jsem si také prošla.
Nyní  to bývají již většinou skvrny od mastnoty vzniklé při vaření, kdy nečekaně na mne z hrnce vyprsknou zákeřné kapky oleje.
Častokrát se morduji se zbytky rozprsklého vosku ze svíčky když ji neopatrně sfouknu. A nejhorší jsou svíčky barevné. To mi od skvrny nepomohl ani piják, který dnes již pomalu není k sehnání, do sešitů se již nevkládá.
V drogeriích seženeme zajisté chemické prostředky, které nám také vypomohou, ale zkusme se někdy obejít bez té chemie.
Já mám osvědčené obyčejné žlučové mýdlo, to už mi mnohokrát zachránilo nejedno tričko či kalhoty, o mužově košili ani nemluvě.



Vybrala jsem pro vás ještě další rady.

* Tráva
Zelené stopy po třávě namočte do neředěného bílého octa nebo na ně naneste nebělící zubní pastu.

* Káva
Skvrnu ponořte do roztoku 1 lžíce bílého octa a 1 lžíce pracího prostředku v 1 litru vody.

* Krev
Okamžitě namočte zakrvácené oblečení do osolené studené vody. Asi po čtyřech hodinách vydrhněte kartáčem a pak vyperte.

* Bláto
Otřete špínu plátkem syrové brambory a na půl hodiny ponořte do studené vody.

* Pot
Do horké vody nastrouhejte mýdlo s jelenem a oděv do něj před vypráním namočte alespoň na půl dne nebo přes noc.

* Omáčka
Postižené místo posypejte jedlou sodou, moukou nebo solí - nasají mastnotu. Nasýklý prášek okartáčujte a vyperte.

* Hořčice
Do litru teplé vody vmíchejte lžíci bílého octa a lžičku tekutého pracího prostředku. Roztok naneste na skvrnu a nechte oschnout. Vyperte.

* Ovoce
Zasažené místo pokapejte citronovou šťávou nebo ponořte do mléka.

* Make up
Šmouhy vytřete chlebovou střídkou.

* Límec košile
Na toto problematické místo naneste šampon, nechte působit asi půl hodiny a pak košili vyperte.










Zaujal vás některý tip ?

Mne určitě ano ...


zdroj:příloha Doma dnes


 

 

4 komentáře:

  1. Nedávno jsem se snažila vydechnout make-up z riflí, byl to dlouhý cákanec na koleni a nic nepomáhalo a o tom chlebu jsem neměla tušení. Děkuji za tipy, určitě se budou brzo hodit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem si podobnou skvrnu neudělala a tak střídka není vyzkoušená, ale musím říct, že mne tenhle způsob odstranění velmi zaujal :o).
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Tak já bych Karle ještě doporučila přípravek k odličování, to na make-up celkem dobře funguje.
    Alenko, díky za shrnutí, o tom chlebu jsem neměla tušení... Podle mě jsou nejhorší skvrny od banánu, ten když děti na něco plácly, bylo to tam navždy :o)
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Také prima tip Helenko !
    Ono ovoce vůbec dokázalo vždy na dětských tričkách a mikinkách napáchat pěknou neplechu.
    Měj krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála