pondělí 28. listopadu 2016

PRVNÍ NEDĚLE ...

adventní je za námi.






Zapálili jsme první svíčku a pomalu se chystáme na vánoční svátky.
Mějme na paměti, že shon, stres, nervozita a špatná nálada je to, co vůbec nikomu z nás nedělá dobře.
Spousta plánů se dá přesunout na leden, úklid celého bytu či domu můžeme rozdělit i mezi ostatní rodinné příslušníky,  napečeného cukroví může být mnohem méně než loni, útrata za dárky by neměla vyprázdnit naše konto.
Opravdu nemusíme být na vánoční svátky bez energie, bez radosti, zchvácení, či na pokraji zhroucení.
O tom vánoce přeci vůbec nejsou.

Zpomalme a naplánujme si pouze to, co jsme schopni zvládnout.

Vzpomeňme si, jak jsme se na vánoce těšili v dětství.
Bylo nám jedno, zda jsou umytá okna, vyprané záclony, vypulírované lustry, zda všechno sklo v obýváku jiskří.
Nic z toho jsme nevnímali.
Jen tak obyčejně jsme se těšili.

Tak se těšme zase.

Na všechny naše blízké.
Na pohodu a radost.
Na koledy, stromeček, dárečky.
Na prskavky a svit svíček.

Na to, že  spolu můžeme BÝT ...




 
 

 

22 komentářů:

  1. Moc hezké dekorace a ještě hezčí slova. Už dávno jsem pochopila, že kouzlo Vánoc není v uklizeném bytě nebo hromadě dárků. Přeji krásný adventní čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Míšo.
      Jen kdyby nás bylo víc kdo to takto chápe...
      Krásný čas předvánoční.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, moc hezky jsi to napsala ... je to tak ..
    Troufám si říct, že jako u mě .. andělíčků není nikdy dost ... mám je ráda ..
    Užívej si adventní dny v pohodě. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jarko. Čím jsem starší, tím víc je mám kolem sebe raději.
      Pěkně předvánoční dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko,
    máš naprostou pravdu!
    Jenže, když měsíc před Vánoci nastoupíš do práce, tak pak o víkendu se nezastavíš a to opravdu to s vánočním úklidem nepřeháním !
    Klidné adventní dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to sis Jani nevybrala zrovna ideální čas k nástupu do práce, ale vím, že ti skončila mateřská, takže asi jiná možnost ani nebyla viď ?
      Přeji ti, aby i tak vše u tebe proběhlo v poklidu :o).
      Krásné předvánoční dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko...napsala jsi to moc hezky a stejně tak to cítím i já.
    Přeji Ti klidný předvánoční čas, Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, měj krásný adventní čas..Já to mám podobně..za ty roky člověk zjistí, že rodinou pohodu pořádek v bytě neudělá...Měj se moc krásně.Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Inko. Stejně doma pořádek máme, ale máme v sobě nějak zakódované, že musíme vygruntovat do zářiva :o). Už mnoho let tomu nepropadám.
      Krásné předvánoční dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Snažím se, snažím, ale v práci to spíš přibývá než ubývá a světlo na konci tunelu zatím v nedohlednu. Takže do adventní atmosféry vplouvám pomalu. Ale do Vánoc mne snad zvládne pohltit. A zrovna pečení cukroví (a rituály, které s tím doma máme spojené) k tomu pomáhá
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě Stáňo, v práci fofr a stres, takže doma už musí být klid, relax a pohoda. Jak jinak nabrat zase sílu ?
      Sice již nepeču všeho tolik jako když byli kluci doma, ale zavonět vanilkou to doma musí :o).
      Příjemný předvánoční čas.
      Ála

      Vymazat
  7. Ali máš pravdu. Už nepeču tolik cukroví, ale úklid musí být.
    Přeji ti pohodový adventní čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úklid do hloubky dělám Ali po létě a na jaře, takže na svátky už to nehrotím :o) jako dřív. Avšak každý máme své zvyklosti, že?
      Krásný předvánoční čas.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, to je hodně důležitý článek! Asi to mám od maminky, ale jsem prostě zvyklá, že se úklid, pečení a všechny ty přípravy prostě konají a vlastně mě to ani nestresuje.
    Dospělá dcera mi nedávno řekla, že hezké to bylo, když přicházela po tmě z odpoledního vyučování na gymplu, v domě bylo teplo, hořely svíčky a voněla vanilka z právě se pečícího cukroví...
    Přeji příjemné adventní dny Alenko.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to také Helenko tak měla,jako dítě si pamatuji jak maminka uklízela po nocích, pak už jako větší jsme se sestrou samozřejmě pomáhaly. A dokud kluci byli doma, musela jsem mít také všechno akurátně :o). Ale bývala jsem nervózní, abych vše stihla a také dost schvácená (a to mi muž vždy pomohl).
      Pak jsem vše přehodnotila a zvolila trochu jiný způsob.
      Tak ať se nám vše daří, jak si sami nejvíce přejeme.
      Krásný čas Helenko.
      Ála

      Vymazat
  9. Už to tak neprožívám jako dřív, peču co ztihnu, uklízení nehrotím...Není to až tak důležité!Hezký adventní čas..Ilča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už také tolik ne :o). Hlavně vše dělám bez nervozity, držím sama sebe v klidu a když něco nestihnu, tak to udělám třeba v lednu.
      Krásný čas Ilčo.
      Ála

      Vymazat
  10. Je pravda, že naše děti si nebudou v dospělosti pamatovat naleštěné kliky u dveří, ale jak v klidu prožívali advent, čerty s Mikulášem, jak tajně ujídali cukroví, zkrátka pamatují si rády pohodu a klid, shon je spíše děsil. Proto bez ohledu na svátky jsme už více jak před čtvrt stoletím doma zavedli velký úklid v říjnu (kdy odkládáme letní věci, nástup do školy apod.) a druhé kolo potom koncem dubna, (připrava na léto) Pokud potom během roku pravidelně uklízíme, je doma čisto, útulno a není žádný shon.
    Pěkný adventní čas bez shonu a nervozity. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také máme úsměvné příhody :o)). A velký úklid Dano také řeším podobně jak píšeš.
      I tobě přeji krásný advent v poklidu.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko i já jsem pochopila, že nejdůležitější na tomto krásném období je klid a pohoda.. Před pár lety jsem díky nemoci nestihla umýt okna tak jak obvykle a ono se nic nestalo a Ježíšek také přišel😉..Od té doby jsem klidnější a zvládám to co tělo zvládá. Vždyť ten náš domeček úklízim pravidelně a můj mužíček říká, že úklízim uklizené.
    Tvá výzdoba je moc krásná.. Přeji ti krásný a hlavně pohodový adventní čas. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím Zdeni.
      A děkuji za pochvalu, ani jsem vše nenafotila, doma se mi fotí nějak špatně :o))).
      Měj milý advent.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála