pátek 11. listopadu 2016

PŘINESLA JSEM SI ...

ještě trochu podzimu ze zahrady domů.


Listopadky mám ráda pro jejich nesmírné množství barev, ale nejvíce v oblibě mám asi žlutou. Snad proto, že se stále nechci rozloučit se sluníčkem, s teplými dny a večery. Vždy mi trvá než můj organismus přijme podzimní a zimní dny, než se smíří s ponurým počasím, které nastává před nástupem paní Zimy. Mlhy, deštivo, smrákající se den již v odpoledních hodinách. To vše mi vhání smutek do myšlenek. Vím, že s tím každoročně bojuji, ale ono mne to vždy s příchodem prvních mrazíků a sněhových vloček opět přejde, protože Zima má svou krásu, i když chladivou.
Těším se vždy ale hlavně na zklidnění, které mi podzim a zima přináší. Najednou mám víc času na knihy, na ruční práce, na procházky, na návštěvy divadel či koncertů, na milá setkání s kamarády v hospůdkách.
V létě můj čas ukrajuje zahrada, která ho spotřebuje spoustu na údržbu, na péči, kterou vyžaduje. Dělám to ráda i když je to často o spotřebování fyzických sil, energie, kterou mi naštěstí vždy sluníčko zpětně dodá.


Zahrada je připravená na zimní odpočinek a brzy možná dostane sněhovou peřinku, která ji bude chránit až do příchodu jara.
Líbí se mi ta bělost, která vše zakryje (teda pokud opravdu nasněží), ta čistota a tichý spánek všech rostlin.




Blíží se Advent a čas vánoční.
Moc rychle.
Již několik let zdárně odolávám okolnímu tlaku médií, které vždy spustí naprostý atak na lidi, a ten hřejivý čas si užívám v poklidu, radosti, v pospolitosti mých blízkých.
Přemýšlím o končícím roku, co mi přinesl, co mi vzal, kdo mne opustil a odešel tam, odkud není cesty zpět, kdo naopak v naší rodině má své nové místo od svatebního dne, kdy na mne padl smutek, kdy jsem zářila štěstím, kdo všechno mi dělá radost.
Převládly dny šťastné a za to jsem vděčná.

O tom adventní čas a vánoční dění je - o klidu a rozjímání.

Stres, který panuje po celém světě je užírající, až 
se někdy začínám bát.

O všechny ...

 

17 komentářů:

  1. Máš to hezky napsané, ale s tím odoláváním to není někdy jednoduché... ale snaha je i u nás
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Pavle a máš pravdu, že to není jednoduché, je to pořádná MASÁŽ :o)).
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Hezky napsáno...Snažím se také odolávat...Hezké podzimní dny...Ilča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Ilonko. Kéž by nás odolávajících bylo tolik, že by ty tlaky byly utlumené co nejvíc :o), ale je mi jasné, že je to jak na kolotoči.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, přeji pohodové a poklidné dny a užij si divadlo!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko díky, sice do divadla jedeme, ale divadelní představení to nebude. Už se moc těším a podám raport :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Milá Alenko,
    již mnoho let zpět jsem si uvědomila co mi období adventu dává a co bere.. V hlavě jsem si vše srovnala a toto období si opravdu užívám v klidu a pohodě.. A okolní nátlak si nepřipouštím.Přeji ti mnoho klidných dnů.. Krásný víkend. Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to děláš Zdeni dobře. Člověk si to opravdu hlavně musí srovnat v hlavě.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. (Na podruhé - opravila jsem si identitu)
    V poklidném užívání pozdního podzimu a přicházejícího Adventu mi brání stres v práci. Vždycky když už "vidím světlo na konci tunelu" - tedy myslím si, že se situace zklidní, tak se objeví nějaký nový úkol a zas je najednou času málo... Ale holt je to tak a musím se s tím nějak vypořádat...
    P.S. Listopadky mám taky ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, není to jednoduché v dnešním pracovním shonu, občas jsou situace hodně stresové a je jedno zda je člověk zaměstnanec nebo má živnost. Taková je dnešní doba.
      Tak ti přeji co nejméně stresových dnů :o).
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  7. Moc hezky napsane.
    Krasne podzimni dny.
    Atka

    OdpovědětVymazat
  8. Alenko, opravdu hezky napsané. Tyhle listopadky máme taky ve váze.. babi je vždycky otrhala, když bylo třeba a dala ohromnou kytici do studené verandy.. tak to děláme taky.. jedna kytice žlutá.. druhá do fialkova ... tam vydrží kolik týdnů a pak je měním rovnou za jehličí a k tomu dávám buď len, mochyni nebo penízky rolní ... ale nemíchám to .....
    Klidné dni ti přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já listopadky mám v pokoji a tak moc dlouho v teple nevydrží, ale i těch pár dnů udělají krásu.
      Také přeji krásné klidné dny Jarko.
      Ála

      Vymazat
  9. Ali, moc pěkně jsi to napsala. Já se snažím odolávat , ale někdy je to těžké.
    Listopadky jsem si ze zahrady donesla domů již před 14dny a jsou stále hezké.
    Měj se krásně a přeji prima víkend. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani děkuji.
      Ano, je to těžké, ale dá se to :o).
      Tak ať se nám to daří víc a víc.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála