úterý 15. listopadu 2016

PODZIM V BÍLÉM ZÁVOJI ...

 jsem nazvala mé nedělní toulání okolní přírodou.

Slunce svítilo, vzduch byl voňavý čistotou a já našlapovala na spadané listí pokryté sněhovým popraškem. Mínusová teplota vše držela, sluneční paprsky nestačily malé krystalky rozehřát, kaluž plná vody byla i odpoledne stále zamrzlá.
Byla to čistá radost z prostoru, ze vzduchu, ze slunečních paprsků, z lehkosti obyčejného bytí.
Na vrcholcích okolních kopců bylo bílo.


 
Šla jsem sama a všude kolem panovalo naprosté ticho, jen v dáli na louce u lesa občas zabučela kravka na své kolegyňky stračky. Přemýšlela jsem o té kráse, kterou mnozí ani nevidí, nemají čas na procházky v přírodě a často o víkendu raději zajedou s dětmi do obchodního centra, kde se přeci děti tak hezky "vyřádí" v dětském koutku.
Naštěstí snad převládá rozum.

 Pomalu si vpouštím do myšlenek nadcházející adventní čas.
Letos neháčkuji hvězdičky, ani andílky, ani srdíčka, neboť mám ještě zásobu z loňska a chci vše spotřebovat.
Obdivuji na mých oblíbených blozích jak jste pilné a tvořivé, jaká krása vychází z vašich rukou.
Je radost vše sledovat. Ukládám si inspirace na příští rok, budu mít z čeho čerpat.

Moje ruce však také nezahálejí, kompletuji dárek pro Jonáška a rozpletla jsem šátek s ozdobnou krajkou.
Zatím nevím zda si ho nechám, či zda se stane dárkem.
Po návratu jsem se odměnila kávou a jahodovým dezertem, který se chladil v lednici a protože byl vynikající, podělím se s vámi o recept.

Ale to zase až příště ...

14 komentářů:

  1. Alenko, přeji krásné ráno, moc chválím fotky a posílám odkaz na vzor, kterým jsem dělala tu šálu http://postila.ru/post/34150746
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Helenko, za pochvalu i za odkaz na vzorek. Jsi moc hodná.
      Ála

      Vymazat
  2. Álo, ty procházky vnímám stejně. Je nádherné splynout s tou přírodou a lituji lidi, kteří to neumí.
    Díky Vašim fotkám jsem si uvědomila, že i louže může být krásná:-)
    Pěkné mrazivé dny.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrieto, co si píšu na blog, vnímám i malinkaté detaily skrze fotoaparát, takže se stále učím a nacházím.
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko moc hezky se Vaše řadky čtou.
    Rada čtu Vaš blog.
    Atka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Aťko, to mne velmi těší, mám radost.
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Pěkné podzimní.. zimní... fotky--Ilča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Ilonko, dnes chvilku odpoledne poletoval sníh a pak začalo pršet a večer to vše zmrzlo, venku je prima klouzačka :o))).
      Ála

      Vymazat
  5. Díky za zimní procházku. Já strávila celý den na poradě, tak jsem se díky tobě pokochala krásou podzimní (nebo už zimní?) přírody.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem ti zpříjemnila pár chvilek po náročném dni a to mne Stáňo těší.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, moc krásné povídání i fotky.... je to prostě nádhera ..
    Přeji všechno hezké. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příroda prostě nabíjí energií a zadarmo. Jen se umět dívat a vnímat, že Jarko ?
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Dik za nádherné fotky krajiny, mista života

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těší mne Pavle, že se ti fotky líbí, bylo slunečno a byla radost mačkat spoušť.
      Měj krásné dny tam u vás.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála