pondělí 14. listopadu 2016

LA NOCHE FLAMENCO ...



6.ročník hudebně-tanečního představení.

Tanec, hudba, víno, španělské delikatesy a spousta flamencové energie.
To vše na nás čekalo v pátek.
Obsazené divadlo do posledního místečka.


 

A co se skrývá pod španělským názvem? Vystoupení studentek tanečních kurzů Jany Legezové a také hudebně-taneční flamencové skupiny
 Flamenco Al Norte.Zdroj: http://ceskolipsky.denik.cz/kultura_region/vecer-v-rytmu-flamenca-si-uzijete-v-patek-v-boru-20151102.html

Shlédli jsme krásné dvanáctidobé tance, jako je slavnostní okázalá Alegrias, živelná Bulerías, smutné a vážné Tientos nebo pohodová kubánská Guajira. K vidění byl také tanec s vlečkou, tanec se šátky, i kastaněty a vějíře.




Flamenco je osobité, každý tanečník má svůj styl, a nelze srovnávat, kdo je lepší nebo horší. Každý z nás je jedinečný, a proto i taneční projev každého z nás je jiný .

Flamenco je velmi komplexní. Je plné kontrastů. Vyvíjelo se stovky let, čemuž vděčí za svou nesmírnou bohatost. Má rozsah od síly k jemnosti, od božského k pozemskému. Umožňuje vytvořit velice složité choreografie i improvizovat. Vychází z tradice a zároveň se neustále rozvíjí. Všechny pocity jsou povoleny. Vždy vyzývá k překračování limitů, k divočení, je za hranicí "dobře" a "špatně", ale současně obsahuje kontrolu a pečlivost. Je skupinové. Je výzvou. 

                                                                                                                     ( Carlos Sepúlveda)

 Spokojenost návštěvníků byla hlasitá.
Ozývalo se OLÉ, OLÉ.

Emoce, energie, temperament a síla.

Divadlo všeho bylo plné ...



 
Zdroj: http://ceskolipsky.denik.cz/kultura_region/vecer-v-rytmu-flamenca-si-uzijete-v-patek-v-boru-20151102.html

8 komentářů:

  1. Alenko tak to musel být krásný večer. Nabitý energií.
    Určitě moc krásné dobíjení baterek viď.
    Krásný nový týden ti přeji. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda Zdeni bylo :o)). Ještě teď se mi chce tleskat do rytmu.
      Také měj krásný týden.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, tak to musel být zážitek... kdysi jsem byla na vystoupení španělské tanečnice .. jen ona kastaněty a kytara... bylo to naprosto úžasné .. někde mám program.. ráda si je schovávám ...jednou za "uherák" se v nich přehrabuju ..
    Měj se moc hezky. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, mám ráda tyhle "divoké" tance, jsou tolik plné energie, radosti a volnosti. Jen já bych si v životě nezapamatovala ty všechny kroky :o)). Obdivuji to !!
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, o co byla poslední návštěva divadla "chudší" :o), o to více a jak tak čtu, tak mnohonásobně více toho bylo tentokráte. Moc pěkné.
    Krásné dny
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Katko, převážilo to krásno. Měla jsem radost, chuť dupat a tleskat :o)). Byl to báječný večer, který trval skoro tři hodiny.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, jsem moc ráda, že sis užila...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Helenko, opravdu užila :o) a dnes jsem zakoupila vstupenky na další kulturní zážitky, tak se zase mám na co těšit.
      Krásný večer.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála