pátek 25. listopadu 2016

KRŮTÍ RÁJ ...

je obchod v jedné vesnici, kde nakupujeme krůtí maso nejraději.
Přímo od chovatele, družstvo, které se zabývá největším chovem krůt a krocanů. Bohužel největší vývoz je do Německa a Polska.

 


 Na vánoční svátky kupuji vždy krůtu a i tentokrát jsme měli jednu objednanou.
Když jsme si pro ni přijeli, prodavačka v obchodě nás začala přemlouvat, zda bychom si nevzali krocana, že krůt jim ten den dodali méně.
Já vrtěla hlavou, že ne, že krocan je moc veliký, ale manžel začal přikyvovat, a hned se ptal kolik váží.
16 kg...

Na mne šly mrákoty a viděla jsem mu na očích, že mne bude přemlouvat.

- Neboj, rozporcujeme ho, dáme do mrazáku, však se to sní. Stejně nás na svátky bude plný dům, něco mladým dáme domů a uvidíš, že se po mase jenom zapráší. - 
Jsem měkká, já vím.
Jenže.
Když se sejdeme, je nás už jedenáct.
 



A tak jsme jeli domů s obrovitým ptákem v kufru.
Naštěstí samozřejmě ne živým.


Manžel se do zpracování pustil s vervou.

Já popisovala mrazící sáčky a balíčky byly za krátký čas v mrazáku.

--------------------------------------------------------------------

 Krůtí maso je pokládáno za jedno z nejchutnějších a dieteticky nejhodnotnějších. Má nízký obsah tuku, ale vysoký obsah bílkovin hořčíku, draslíku a vitamínů ze skupiny B. Krůtí maso nevyžaduje dlouhou přípravu a snadno přijímá chuť koření. Maso z krůtích prsíček má pouze 0,7% tuku a 24 % bílkovin, v jiných částech těla (např. hřbet, stehna) je tuku poněkud více. Nejtučnější částí krůty je tzv. biskup. Francouzští labužníci tvrdí, že krůta má devateré maso - v každé části těla je jinak zbarvené a liší se i strukturou a obsahem tuku. Krůtí maso je tradičně oblíbeno hlavně v USA, Velké Británii a Mexiku, stoupá však i jeho obliba v jiných zemích. V USA je pečená krůta, často nadívaná, tradičním svátečním pokrmem na Den díkůvzdání, zatímco ve Velké Británii se již od 16. stol. podává na Vánoce, často s nádivkou z jedlých kaštanů.

----------------------------------------------------------------------


Jen dumám kam dáme maso z vepříka ...

 


8 komentářů:

  1. No Ali hezky jste si nasyslili. já to mám taky ráda, mít zásobu, pak mě nikdo a nic nepřekvapí. ale teď taky bojuju s místem, zamrazili jsme balíčky zeleniny, a mrazák není nafukovací.
    přeji krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko já mám také ráda zásoby, abych měla vše rychle po ruce. Jsem zvyklá z dřívějška, to se nedalo zajít do obchodu kdykoli :o)))).
      Měj hezký předvánoční čas.
      Ála

      Vymazat
  2. Je dobře, že ses nechala přemluvit. :-) Maso se vám v mrazáku neztratí a jestli se rozdělíš i s ostatními a daruješ pár balíčků, určitě uděláš velkou radost. :-) Přítelovo rodiče minulý týden porcovali půlku prasete, také jsme domů "nafasovali" spoustu balíčků masa, tak máme v mrazáku pěknou zásobu a já jsem jim neskutečně vděčná, u nás maso mizí hrozně rychle a to jsme na to doma jen 2. :-)
    Jinak naši krůty také kupují, a to rovnou 3 kusy! Jedna je pro ně, jedna pro babičky a jedna pro taťkovo kolegu z práce. Všichni se takhle jednou za rok sejdou a krůty si zpracovávají sami, jde jim to pěkně od ruky, už jsou za ta léta sehraní. :-) (Krůty kupujeme živé). No a krůtí maso? To je ladůdka!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nakonec to byla pěkná hromádka balíčků, ale ono se to rychle sní. Několikrát pozveme mladý na rodinný oběd a zásoby se budou tenčit :o)). Já bych živé nedokázala zpracovat ani za nic, prostě bych to nedala, mám to v sobě od dětství.
      Krůtí maso je lehké, také ho máme v oblibě.
      Měj krásné adventní dny Lucko.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, jen se tady uculuji. Kdykoli vitím tento krůtí, krocaní "kolos", tak si vzpomenu na scénku s Mr. Beanem, jak chodí s krůtou na hlavě kuchyní, bytem. :o))) Reálně bych to zažít netoužila :o)))
    Budete mít alespoň na svátky zásoby. Možná, že příští rok ani krůtu už nebudete chtít :o)))
    Krásný víkend.
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to je dobré připomenutí Katko, tuhle scénku vidím úplně živě.
      Krůtí maso bude přes svátky jenom jednou ke společnému obědu, takže se nám určitě nepřejí :o). A taky nějaké balíčky rozdáme do mrazáků našich kluků a bude vystaráno.
      Měj poklidný adventní čas.
      Ála

      Vymazat
  4. Ali celou krůtu jsem nikdy neměla. příležitostně si v masně koupím nějaké krůtí maso. U nás o svátcích při rodinném obědě bývá kačena nebo husa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je zase právě krůtí maso a to hlavně kvůli tomu, že maso je lehčí :o), po té záplavě smaženého jídla je stravitelnější. Ale každý má své zvyklosti a je hezké je dodržovat.
      Přeji ti Ali krásné adventní dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála