sobota 8. října 2016

MÝDLA DOZRÁLA ...

a já jsem zase kousek pokročila v mýdlování.
Připravila jsem čtyři druhy mýdel.
Stále se učím.
Baví mne to velmi, ale stále mám respekt k jejich přípravě.
Pečlivě dodržuji vyhledané postupy a vážím všechny potřebné ingredience naprosto zodpovědně.
Nechci nic podcenit.
Ráda bych si však zvolila své složení různých olejů.
Existuje složitý vzoreček a já bych se tím vším chtěla postupně prokousat.
Každý olej má své saponizační číslo.
No, je to chemie, co si budeme povídat :o)


Během léta jsem si mýdla "vařila" a míchala na pergole na plynovém grilu.
To bylo báječné, venku na čerstvém vzduchu, šlo mi vše jedna radost.
Dokonce jsem si našla doma i dřevěnou formu, ze starého šicího stroje zásuvku a tak mají má mýdla i nějaký tvar.

 

 Mýdla budou součástí vánočních dárků, ale také je samozřejmě doma používáme.
Mám z nich opravdu velikou radost.






Jak jsem již psala v jednom mém příspěvku na blogu, používám na mytí vlasů tuhé mýdlo a mé vlasy si naprosto libují. Mám je podstatně hustší než kdy předtím, a úplně jsem přestala používat chemické šampony.
Zatím si toto mýdlo kupuji v nedaleké mýdlárně, ale chystám se vyzkoušet umýt si vlasy svým vlastním.







Mýdla jsou označena a já mohu mýdlařit znovu.

Už se těším ...

 

26 komentářů:

  1. Alenko, šikulko. Moc parádně jsi navařila.😉 Moc tě obdivuji, já jsem stále ve fázi čtení a strachování. Moc mne mýdlařeni láká. Snad sama sebe porazím a začnu také. Zaujalo mne to mýdlo na vlasy,poohlédnu se.Přeji ti krásný víkend, pa Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, já byla také dlouho v té fázi obav, ale pak jsem se najednou rozhodla a šla do toho s vervou a jsem za to ráda. Hodně mne to baví :o).
      Mýdlo na vlasy najdeš na stránkách Mýdlárna Rubens, mají i e-shop. Já si pro něj přímo jezdím do mýdlárny, nemám to k nim daleko.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, mýdla máš moc hezká.Já jsem letos uvařila zatím tři druhy.Ráda bych vyzkoušela i mýdlo na praní a na vlasy.Moc mě to baví, přesně jak píšeš.
    Tak mýdlaření zdar, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, ty jsi v mýdlaření víc zkušená než já, tvoje mýdla jsou vždy nádherná. Snad se také postupně dopracuji :o).
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko,zírám,chválím,závidím ;-) tobě jde tady všechno.Mýdla jsou jednou z věcí,co asi nezvládnu,obdivuji všechny,co se do toho pustí.Tak at se další mýdlování daří.H

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji :o). Já se také bála, ale pokušení bylo veliké a také mám ráda výzvy, proto jsem překonala sama sebe :o))).
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  4. Mýdla jsou hezká, ale to balení s ručně psanými popiskami je nádherné. Ať se daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to mne také baví, psát ty různé štítky a přemýšlet jak je zabalit když je někomu chci darovat.
      Přeji krásné dny Verpo :o).
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, jsi šikulka !!! Mýdla vypadají nádherně.
    Máš můj velký obdiv. V tomto souhlasím s Hankou, tohle bych nezvládla.
    Měj se krásně a přeji aby se ti mýdlování i nadále dařilo. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, ono je to o tom poprvé, prostě to zkusit. Nebo jít na nějaký kurz na výrobu mýdel, také se dají najít. Jenže já když hledala, v blízkosti jsem nic nenašla a tak se musela pustit sama do všeho.
      Děkuji ti a přeji krásné podzimní dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Teda Alčo, to je úžasné. Klidně bys je mohla prodávat. Nádhera.
    Podzimní Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo díky. Zatím jsem neprodala ani jedno, všechna darovala. Nemám tu jistotu, že bych si za ně mohla říci o peníze :o))). Je na nich vidět, že se učím...
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Smekám ,fakt...Super práce...Ilča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko díky, jsem ráda, že mám zásobu, ale už mám v hlavě další s jinými vůněmi a přísadami, tak uvidím...
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, máš krásná mýdla a hezky popsaná. Také vždy žasnu, když mýdla na vidím u různých blogařek, pro mne chemie byla španělská vesnice, vůbec jsem ji neměla ráda.Ale ráda si je kupuji a používám. Těším se na balíček od Tebe, jak mýdélko hned vyzkouším. Opravdu krása pohledět na Tvá mýdla! Jsi šikovná. Mávám za moře M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, je potěšující že se ti líbí a už balíček putuje k tobě za moře. Snad ti budou i příjemná na mytí.
      Měj moc hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  9. Ano, presne tak, chemie - alchymie, take se do toho chci pustit. Muzu se zeptat, kam chodis na recepty a na onen vzorec? Mydla vypadaji vicn nez zdarile;-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pusť se, úplně tě to pak vtáhne :o)). Klikni si na štítek Mýdlaření a tam se dočteš o mých začátcích. Nejdříve to bylo zakoupení mýdlové hmoty :o).
      A učila jsem se zde :
      http://utrililii.blogspot.cz/2013/01/prirodni-mydlo-maly-velky-zazrak.html
      Tak ať se ti Marcelko daří v počátcích.
      Ála

      Vymazat
  10. O mýdlech jsem uvažovala, tedy o jejich výrobě, ale nějak nevím, jak do toho. Jak jsi začínala ty?
    A tvá mýdla tedy vypadají úplně profesionálně:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, jukni na štítek Mýdlaření, tam najdeš mé začátky :o). Byla jsem opatrná a měla obavy z té chemie, ale tolik chtěla dělat domácí mýdla, že jsem překonala sama sebe.
      A děkuji :o).
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  11. Wou, nádhera Alenko! Jsi šikula!
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko děkuji, jsem ráda, že se ti má mýdelka líbí.
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  12. Alčo perfektní! Jsi šikovná, mýdla vypadají velice dobře :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti Ivanko líbí, i já z nich mám velikou radost. Nechávám je vždy řádně zrát přes měsíc.
      Přeji ti krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  13. Alenko, já tu vůni snad cítím... Vypadají úžasně!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Intenzivně voní Helenko jen některá a to když se přidá vonný olejíček.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála