neděle 23. října 2016

KOLÁČ HRUŠKOVÝ S MÁKEM ...

je veliká dobrota.
Když jsme byli u sadaře pro jablka na zimu, koupila jsem pár hrušek
a dostala chuť na hruškový koláč.

Už málokdy peču na plech.
Nesnědli bychom to ani za nic a tak volím koláčové formy nebo dortové.


Příprava není složitá :

* 250 g mletého máku
* 80 g cukru
* 50 g ovesných vloček rozmixovaných
* 300 ml mléka
- povaříme do zhoustnutí 
 * do náplně přimícháme sušené brusinky
a necháme vychladnout

Smícháme si :

* 150 g celozrnné špaldové mouky
* 100 g polohrubé mouky
* 50 g cukru
* špetku soli
* 80 g oleje
- rukama vytvoříme žmolenku



Formu (průměr 23 cm) si vymažeme máslem a 2/3 žmolenky namačkáme na dno, potřeme opatrně náplní makovou.
Hrušku oloupeme (stačila mi jedna velká), překrojíme na půlky, vykrojíme jadřinec a nakrájíme na tenké plátky, které dáme na náplň.
Posypeme žmolenkou a pečeme na 180°C cca 40 minut.



Koláč mizel rychlostí blesku, pár kousků jsem vzala sebou
 na sobotní návštěvu a na dnešní den nám zbyly poslední dva kousky k odpolední kávě ... :o)

10 komentářů:

  1. Ten vypadá úžasně, vyzkoušíme....taky teď peču jen "malá" množství . Hezké dny, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je opravdu chutný, jen trochu drobí ta žmolenka, to dělá ta špalda. Takže hezky baštit z talířku.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Určitě vyzkoušim,vypada lakavě.
    Atka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne lákala ta kombinace hruška a mák a je to velmi dobré.
      Krásné dny přeji Atko.
      Ála

      Vymazat
  3. Hrušky a mák jsou zajímavá kombinace, která by mne nenapadla. Já včera pekla z dýně (mufiny) a dneska nám máma donesla štrúdl, tak musí dát s pečením zas chvíli pohov (jinak neprojdu dveřma...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale štrůdlík bych si také dala, jen mi ho nikdo nepřinese :o))).
      Měj se Stáni hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, vypadá báječně a manžel miluje s makem... Už bych si opravdu měla pořídit mlýnek na mák :o)
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž také - povidla a mák, nejoblíbenější náplň.
      Měj se hezky Helenko.
      Ála

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Byl moc chutný, jen byla žmolenka trochu víc sypací, ale talířek vše zachytil :o))).
      Měj prima den Ilo.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála