neděle 9. října 2016

CIBULÁČCI ...

jsou pečivo, na které jsem se již dlouho chystala.
Jakmile skončilo léto, přeci jenom jsem se víc začala pohybovat v kuchyni, a zase peču domácí chléb a různé pečivo.


Příprava není vůbec složitá.

- 500 g cibule si nakrájíme nadrobno a osmažíme dozlatova na oleji,
necháme vychladnout
- do mísy si navážíme 400 g polohrubé mouky
                                  100 g žitné mouky
uděláme důlek, do něj rozdrobíme 20 g čerstvých kvasnic,
přidáme lžičku cukru a přidáme 6 lžic vlažného mléka,
jemně zamícháme a pod utěrkou necháme vzejít kvásek
- do mísy přidáme 2 vejce, cibulku a 100ml bílého vína(pokojové teploty), osolíme a zaděláme hutné těsto (pomůžeme si rukama a na vále ho zpracujeme), v míse necháme 1 hodinu kynout,
- rozválíme dvě placky a vykrajujeme skleničkou  kolečka, dáme na lehce pomaštěný plech, uděláme nožem křížek, potřeme vajíčkem, posypeme kmínem a necháme ještě asi 15 min kynout,
- pečeme na 220°C dozlatova



Upekla jsem 27 ks a když se stavil nejmladší na kávičku, hned jsem mu do sáčku dala sebou.
Já pořád rozdávám :o).

Cibuláčci jsou naprosto vynikající ...

 

 
 

10 komentářů:

  1. Naši mladí také něco po každé dostanou s sebou:-)
    Proto to vlastně děláme, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano :o))). A já hlavně nějak stále neumím uvařit o víkendu málo jídla.
      Krásné dny Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko podobné si také peču, ale bezlepkové. Jen používám cibulku již predsmaženou... Krabičkuji každou neděli, když synek odjíždí do Prahy. A bez krabiček bych ho snad nepustila. Krásnou neděli. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, také jsem dala přesmaženou cibulku, je to napsané hned v prvním řádku u receptu :o).
      A také se musíš připomínat, aby vracel krabičky ?
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Mám ráda cibulové pečivo.....Kupuju chleba , ale teď se vrhnu určitě na tyto bulky...Díky za recept..Ilča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilo, jsou opravdu moc dobré, příště zkusím cibulový chleba.
      Měj hezkou neděli.
      Ála

      Vymazat
  4. No, to kdybych věděla, taky bych se zastavila :o)
    Vypadají skvěle, Alenko!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si mohl Helenko, bylo jich hodně :o), zase jsem rozdávala.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, cibuláčky jsem ještě nedělala, ale určitě zkusím..určitě musí být vynikající..Měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, myslím, že stojí za vyzkoušení, nic složitého a jsou velmi chutné.
      Užívej si podzimu.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála