pondělí 10. října 2016

BYLINNÝ OCET ...

jsem si naložila ještě z posledních bylinek, než přijdou mrazíky či případně sníh.
Ráda si k večeři dělám různé saláty, i když je většinou jím sama, protože manžel jim příliš neholduje, má vybrané jenom určité, které mu chutnají.
To mi však vůbec nevadí, jen musím odhadnout množství jenom pro jednu osobu, druhý den už tak chutné nejsou :o).

Inspirovala jsem se v Kuchařce ze Svatojánu.




Natrhala jsem si :

tymián
oregáno(dobromysl)
mátu
meduňku
šalvěj
levanduli
lichořeřišnici

a to vše dala do velké sklenice, přidala

- 3 stroužky česneku na půlky
- 3 hřebíčky
- 5 kuliček nového koření
- 10 kuliček pepře
- 2 bobkové listy
- 3 malé sušené feferonky





 
Zalila jsem asi 600 ml červeným vinným octem (v jedné láhvi jsem měla zbytek a druhá byla 500ml, v knize je napsaný 1 litr).

Sklenici zakryla folií a dala do studena do sklepa na
4 týdny, během té doby občas promíchám.
Pak přecedím a dám do láhve.


Už se těším jaký bude...

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála