sobota 17. září 2016

ZATOČTE SE ŠKRÁBANCI ...

Již jsem dlouho nepřispěla šikovnými nápady.
Tak to musím napravit.


- zdroj Pinterest -

Dřevěný nábytek se velice snadno poškrábe, ale odstranění drobných rýh a linek nevyžaduje žádný složitější zásah. Stačí je šikovně zamaskovat vrstvou maziva stejného odstínu - domácnost nabízí širokou škálu vhodných prostředků.

1/ Smíchejte lžíci rostlinného oleje se lžící citronové šťávy a měkkým hadříkem vetřete do dřeva. Nechte působit hodinu a vyleštěte.
2/ Podobně můžete postupovat s dětským olejíčkem.

3/ Přejíždějte rozpůleným ořechem (vlašským, pekanovým nebo para) po poškozeném místě a ulpělou dužninu vtlačte prsty do rýhy.

4/ Vetřete do prasklinek trochu majonézy nebo arašídového másla. Po hodině setřete vlhkým hadříkem.

5/ Další vhodnou výplní může být krém na boty stejného odstínu, jódová tinktura nebo roztavená pastelka.

6/ Škrábance překryjte vazelínou a nechte působit 24 hodin. Pak setřete suchým hadříkem.

7/ Pro dosažení co nejlepšího výsledku nábytek po každém z těchto ošetření ještě navoskujte.


 Dřevěný nábytek doma máme, ale - klepu na dřevo - zatím bez jakýchkoli škrábanců.

Ale vím, jak bych s nimi naložila ... :o)


 

6 komentářů:

  1. Zajímavé tipy......díky za ně.... Doma máme taky dŕevo :)))), tak se budou určitě hodit. Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy se stane, že člověk raději vyhledá "staré,dobré" nápady.
      I když prší, přeji také hezké dny Evo.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, díky za rady...dřevo je prostě dřevo..měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Inko dřevo moc ráda a obzvláště v interiéru, je to taková "teplá" náruč.
      Krásnou sobotu i neděli přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko moc děkuji za užitečné rady. U nás je dřevo doma moc oblíbené. Takže se můžou hodit a vnučka to je náš čertík. Krásné dny ti přeji ( a Krétu jsem pozdravovala a prý se na tebe těší). Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsi mé pozdravy moři pošeptala Zdeni :o).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála