pondělí 26. září 2016

MAĎARSKÁ POLÉVKA ...

Opět jsem zkoušela nový recept a opět se stane stálicí v mé kuchyni.
Polévky prostě milujeme.
Proč zrovna maďarská ? Snad jenom kvůli tomu, že jsou v ní papriky :o).
Není to žádná pálivka, nebojte.



 Recept od Svatojánky.

- na 2 lžicích oleje necháme zesklovatět 1 pokrájenou cibuli
- zasypeme 2 lžícemi hladké mouky a 
usmažíme světlou jíšku,
- přisypeme lžíci mleté papriky
- zalijeme litrem vody, rozmícháme
- přidáme 4 červené papriky na proužky (já namíchala s bílou a zelenou)
- pokrájíme na kostky 4 brambory a vložíme 
- osolíme a okořeníme lžičkou mlétého kmínu
- vaříme doměkka

- do kelímku zakysané smetany přidáme rozdrcené 3 stroužky česneku a špetku majoránky
- vmícháme do hotové polévky a necháme ještě projít varem (tady se mi smetana mírně v polévce zdrcla, příště jen vmíchám a odstavím).
Na talíři zdobíme sekanou pažitkou a petrželkou.



 


 Polévka byla vynikající,  a když to můj muž několikrát za sebou opakoval, tak věřte, že opravdu byla

VYNIKAJÍCÍ ...


 

10 komentářů:

  1. VYPADÁ LÁKAVĚ, ALE JÁ PAPRIKU NEJÍM, VŽDY JE MI TĚŽKO A ZLE OD ŽALUDKU...PĚKNÝ VSTUP DO NOVÉHO TÝDNE..ILA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilo, vadí i když je vařená ? Já je mám ráda i syrové, ale je fakt, že občas dlouho trvá, než se stráví.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, díky za recept, my jsme taky polévkomilci:o)))Měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že my také Inko a proto neustále hledám nové recepty :o)). Polévka je prostě základ.
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Já naopak polévky nemusím - respektive nemusím ty, kde "není v talíři vidět dno" :-D (jím jen vývary). Takže polévky vlastně vůbec nevařím (manžel když má na nějakou přesnídávkovou chuť, uvaří si ji sám)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to u nás je to jedno, milujeme jak vývary tak husťačky i krémovky :o))Stáňo. A tak vařím a vařím...
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. A to já bych si do této polévky klidně trochu něčeho pálivého přidala, my ostré rádi... :-) Díky za tip, právě dnes jsem se chystala na nějakou smetanovou polévku, včera mi totiž u smetany prdlo víčko, a tak ji musím co nejdříve sdělat, aby se nezkazila.. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Však Lucko můžeš, každý podle své chuti :o).
    Děkuji za návštěvu na blogu a přeji krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  6. Alenko, vypadá moc dobře, pro nás bych jí tedy trošku přiostřila :o)
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pro sebe také, ale muž ostré nemá v oblibě a tak jsem solidární a když chci, přiostřím na talíři :o).
      Helenko měj krásné podzimní dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála