pondělí 19. září 2016

LIBOCHOVICKÝ ZÁMEK ...

jsme mívali za humny, neboť tatínek mého muže žil v nedaleké vesničce.
Zámek jsme za ta léta navštívili několikrát, s dětmi, s rodiči (když žili ještě oba dva), sami s mužem.
Asi před 14 dny  manžel vyřizoval určité záležitosti a já jsem na něj čekala v libochovickém zámeckém parku.
Park, rozzářený slunečními paprsky, jsem si prošla, posadila se na lavičku a vzpomínala.
Padla na mne lítost, že už sem jezdit nebudeme a když ano, bude to pouze návštěva hřbitova.
Měla jsem co dělat, abych se na té lavičce nerozplakala.




    
Jak je ten život krátký.
Jsme tu jenom na návštěvě, nic víc a tolik z nás si této chvíle ani neváží.
Naše dny nebývají vždy jen prosluněné, úsměvné, radostné, jsou chvíle kdy se na nás přihrnou starosti, problémy, občas nastanou nehezká období, která ale k životu prostě patří.
Vždy by však měl v nás převážit pozitivní pocit, neboť i ty špatné okamžiky nás někam vedou, posouvají, nutí k zamyšlení.
Každý den, který prožíváme se svými nejbližšími je ojedinělý, každý den by nás měl naplnit dobrem.
Nikdy nevíme jak dlouhý čas máme na společné prožitky.
Usmívejme se a dokažme sami sobě, že stojí za to život žít.
Přichází podzim, čekají nás dny pošmourné, uplakané, zahalené mlhou a svit hřejivých paprsků slunce se bude ztrácet za mraky. 
 Když se však rozhlédneme kolem, všimneme si jak nás příroda  obdařuje svými podzimními barvami, které jsou tak dokonalé a jen nadaný malíř dokáže zachytit všechny barevné odstíny štětcem.
Ta hra barev je obdivuhodná.

Podzim není o smutku ...

 

16 komentářů:

  1. Alenko, já jsem se v Libochovicích na zámku vdávala. Je to tam krásné. Ráda se tam vracím. Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No páni Martinko :o), to je krásné. A máš fotky i z parku ?
      Ála

      Vymazat
    2. Ano mám. I moje sestra se tam vdávala. Je to naše srdcovka. Pocházím z vesnice asi půl hoďky od Libochovic.Pa M.

      Vymazat
    3. Ten svět je malý, náš děda bydlel asi 1 km od Libochovic :o)).

      Vymazat
  2. Tak tam jsem v životě nebyla a musím napsat, že na fotkách vypadá nádherně. Já mám také oblíbený zámecký park. Respektive tři parky, ve kterých se moc ráda procházím a užívám si všechna roční období. Jsou to parky v Lednici, Buchlovicích a Miloticích. Tak snad se jednou podívám i do Libochovic. Veselý podzim přeje Marcela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám zámecké parky moc ráda, většinou mají úžasnou atmosféru a když má člověka čas a může si posedět - nádhera.
      Na podzim jedeme na Moravu, možná že nám vyjde čas nakouknout opět po letech do lednického parku. V Buchlovicích jsme před mnoha lety také byli. Vše tak rychle utíká.
      Měj Marcelo krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, moc krásně si to napsala. Je potřeba si tu a tam tyhle pravdy připomínat. V Libochovicích jsem byla jako dítě, moc krásný zámek i park. Jo, a chválím výběr vůní!
    Hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po krásných, slunečných a teplých dnech mne obklopila zatažená obloha, déšť, mlha a malý splín. Nechce se mi loučit s létem, mám ho tolik ráda. Ale vím, že i podzim a zima mají svá KOUZLA, ty si musím vždy hledat každým rokem :o)) dokola a dokola. Jsem totiž Lev a ten se rád vyhřívá na slunci.
      Helenko měj hezké podzimní dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko já jsem tu nikdy nebyla a podle tvých fotek tam musí být nádherně. Připisuji si k výletům budoucím...
    Napsala jsi to moc krásně. Podzim má mnoho tváří, přes barevnou paletu barev až po zataženo, ponuro.
    Já miluji teplo a hlavně teplou vodu (Však jsem také ryba😉) a podzim přijímám jako nutný odpočinek pro přírodu.Alenko přeji ti krásné podzimní dny. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám Zdeni seznam míst, kam se chci co nejdříve vypravit :o).
      Já podzim i zimu také přijímám - no nic jiného mi stejně nezbyde, holt jsem se narodiala v tomto podnebním pásmu. Ale příroda si potřebuje odpočinout a nakonec lidi také :o).
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  5. Nádherná slova ze života.......a zámek znám. Byla jsem tam několikrát. Eva

    OdpovědětVymazat
  6. Alenko, zdravím Tě po létě...Moc hezky jsi to napsala. A já podzim miluju!!!♥ měj se hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jaruško, tak už zase budeme činorodější na blogu viď? Já jsem také neměla tolik času na psaní :o).
      Z každého ročního období si člověk musí vzít to nejhezčí co se jenom dá.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, krásně napsáno. Zcela pravdivě. Takže - platí pro všechny! - obejmout toho, kdo je vám blízký, říct mu, že ho máte rádi, udělat to, co má člověk v přihrádce POTOM a ŽÍT!
    Krásný podzim!
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně takhle to Katko cítím, nic neodkládat.
      I tobě krásné podzimní dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála