úterý 6. září 2016

KOZÍ PRODUKTY ...

nejenom k snědku.

V obchůdku na kozí farmě jsem zahlédla i kosmetické výrobky a neodolala jsem vyzkoušet alespoň některý z nich.
Zvolila jsem napoprvé krém na ruce (těch mám velikou spotřebu) a byla velmi mile překvapena nejenom jemnou vůní, ale i konzistencí a příjemným pocitem na rukou. Krém se rychle vstřebává a pokožka je opravdu jemná.


 
Kosmetické výrobky na farmě nevyrábějí, je to dovoz.
Příště si určitě domu povezu sprchový gel a tělové mléko.


***

 
Již starověké národy znaly blahodárné účinky kozího mléka na pleť a zdraví. Starořecký lékař Hippokrates používal kozí mléko jako lék proti mnoha nemocem. Dokonce se vypráví legenda, že získal Zeus svou pověstnou sílu právě díky pravidelné konzumaci kozího mléka.

A čím je kozí mléko tak prospěšné?

Právě jeho jedinečným složením. Obsahuje vysoce hodnotné bílkoviny jako kasein, globulin nebo albumin, ale je také bohaté na minerální látky jako vápník, hořčík, draslík a fosfor nebo vitamíny A, B1, B2,B12, C, D, E, ale i lehce stravitelné tuky. Kromě toho obsahuje AHA kyseliny (konkrétně kyselinu mléčnou a citrónovou) a kyselinu listovou, které hydratují a zvláčňují i vysušenou pokožku a navíc mají antibakteriální účinek. Kozí mléko je také bohaté na antioxidanty, ceramidy či koenzym Q10, které bojují proti známkám únavy a stárnutí pleti.
Složení kozího mléka způsobuje, že při jeho konzumaci je naše tělo chráněno před škodlivými vlivy životního prostředí a celou řadou nemocí. Je méně tučné než kravské, proto se pije při redukční dietě. Kozí mléko obsahuje velmi malé množství alfa S1 kaseinu, proto jej mohou pít i lidé s intolerancí laktózy. Pro kosmetické účely se využívají hlavně dvě složky kozího mléka, a to tuk a syrovátka.

Proč se kozí mléko používá v kosmetice?

Kosmetika s kozím mlékem nedráždí a naopak zklidňuje, proto je velmi vhodná pro citlivou a alergickou pleť. Hojně se používá k léčbě ekzémů, lupénky a různých vyrážek. Je vhodná i pro problematickou pleť se sklonem k tvorbě akné. Obsažené látky pomáhají zmírňovat vznik vrásek a další projevy stárnutí pokožky. Je ideální pro regeneraci, zvláčnění a dodání pružnosti pleti, napomáhá korigovat drobné defekty pleti. Kozí mléko účinně působí i na spálení od sluníčka, protože dokáže zklidnit popálení a podporuje regeneraci kůže.

zdroj : www.vivaco.cz


***


Máte zkušenosti s kosmetikou z kozího mléka ?

Já sice nemám žádné vážné problémy s pletí, ale proč ji nedopřát něco nového, zklidňujícího, regeneračního.

A pozor ! Zmírňuje vznik vrásek :o) ...

 

16 komentářů:

  1. Já měla tuhle řadu od Ziaja celou, je opravdu výborná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, protože se chystám do nákupu :o)).
      Ála

      Vymazat
  2. Kozí kosmetiku vůbec neznám,musím se po ní podívat.Hezký den V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I pro mne je tato kosmetika novinkou, zatím jsem vyzkoušela pouze tento krém na ruce, ale je prostě báječný.
      Ála

      Vymazat
  3. Znám tento krém velmi dobře a jsme s ním celá rodina velmi spokojeni. Používám ještě pleťové krémy a opravdu super příjemné.
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sice pleťové krémy nerada měním, mám ji citlivou, takže raději zůstávám u vyzkoušené značky, ale tato kosmetika mne láká, tak uvidím Marti jak to dopadne.
      Pa Ála

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Zrovna Ilonko tato značka má i e-shop, ceny nejsou vysoké.
      Ála

      Vymazat
  5. S kosmetikou nemám zkušenosti.
    Kozí mléko mi připomnělo prázdniny u babičky. Měla dvě kozy a tak na snídani jsme měli bílou kávu nebo kakao z kozího mléka. Neměla jsem ho ráda. Dnes si mléko dám, ale musí být vychlazené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TAk to ti Ali věřím. Když náš syn začal marodit s průduškama, doporučili nám kozí mléko a od známých jsme ho kupovali, odér byl děsný, vařila jsem mu třeba pudinky a on je statečně baštil a mléko pil. Jenže to už je mraky let.
      Ála

      Vymazat
  6. Já kosmetiku z kozího mléka znám jen z obrázků, v reále jsem ji ještě neměla příležitost vyzkoušet. Možná bych mohla o nějakém krému na obličej pouvažovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se o ni také zatím nezajímala, ale návštěva farmy bylo nakopnutí k vyzkoušení :o). Zkus navštívit e-shop http://www.drogerie-dolce.cz/drogerie-dolce-cz/eshop/13-1-Ziaja-prirodni-kosmetika/48-2-Kozi-mleko.
      Ála

      Vymazat
  7. Ahoj, Alenko! Tak jsem zas zpět a v plné síle 😁 tuhle kozí značku mám moc ráda, mají skvělé výrobky. Dík za tip na ten krém na ruce, taky jich spotřebuju ročně několik kilo. Měj se fanfárově!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, vítám tě zpátky a budu moc ráda, pokud opět budeš blogovat ! :o)
      Já mám krémy na ruce všude - v kuchyni, v ložnici, v koupelně, v kabelce, v kanceláři, v autě...proto tak velká spotřeba.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, sama jsem nic nezkoušela, ale Terka, ta už nic jiného myslím nepoužívá a je velmi spokojená... Milovnice koz se vším všudy :o)
    Přeji krásný den, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Helenko, jak to že tě Terezka neseznámila a "nevnutila" ti něco k vyzkoušení? U mne v okolí jsem zatím nezjistila, že by kozí kosmetiku někdo používala, ale už jsem zlanařila sestru, neteř :o)).
      Měj krásný den.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála