čtvrtek 7. července 2016

RENOVACE II. ...

staré židle z mé pracovny, kterou mám v oblibě, je
totiž velmi pohodlná.
A když jsem si svůj malý prostor začala zvelebovat, muselo 
zákonitě dojít i na ní. 



Zakoupila jsem opět barvu Eternal, která se dá použít i na dřevo a osvědčila se mi na zavařovacích hrncích.
Manžel mi řekl, že mi bude stačit ji zbrousit smirkovou kostkou a tak jsem dle jeho rad učinila.
Po řádném odstranění prachu ze smirkování jsem začala natírat.
První vrstva ve mně vzbuzovala obavy, zda se mi podaří židli vůbec na bílo dobře natřít. Každý tah štětcem byl vidět a tak jsem čekala co udělá po zaschnutí nátěr druhý. Také to nebylo podle mých představ, barva stále nekryla. Došlo na vrstvu třetí a to už bylo ono.
Zřejmě by bylo lepší ji zbrousit nějakou bruskou, hlavně ten sedák. Zatím nemám žádné zkušenosti, budu se muset víc o podobné renovace zajímat a vyhledat rady jak na to. Možná, že jsem ji měla celou rozšroubovat a natírat jednotlivé díly. No nevím, zda bych ji pak dala zase dohromady :o)).




Renovace dopadla dle mých představ a židle krásně doplňuje
mé nové skříňky s košíky v pracovně.

Najednou se mi začala bílá barva v prostoru docela líbit. Malý pokoj krásně prosvětlila a lze ji skvěle doplňovat barevnými drobnostmi.

Třeba veselým polštářkem ...



18 komentářů:

  1. Alenko,musím se nad tvou renovací usmívat - právě totiž brousím dvě židle - tonetky :-) a přeji si abych už měla hotovo jako ty. Tvá židle dopadla parádně.Bílá ji opravdu moc sluší.
    Přeji ti krásné letní dny. Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni děkuji. Teda tonetky bych moc ráda nějaké sehnala. U nás v Antiku mají, ale cena 1.500,-Kč je dost vysoká.
      Prosím Zdeni, jakým způsobem je brousíš? Pomocí el.brusky nebo růčo?
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Alenko růčo☺,ale mám je celičké rozebrané.
      Dostali jsme je od našeho staříka a sedáky se musí udělat nové. Ještě že mám doma truhláře. Ale kovářova... Pa ❤

      Vymazat
    3. Jo to znám, máme kamaráda truhláře a doma ho těžko přemlouvají :o)).
      Tak pokud ještě někdy budu něco dřevěného natírat, budu k tomu asi muset přistoupit zručněji.
      A.

      Vymazat
  2. No, ta prokoukla! Krásná práce! Moc tě zdravím a přeji krásné léto, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Klárko, fakt prokoukla, dostala příjemný kabátek, že ?
      Hezké letní dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Krásná renovace, moc se ti povedla.
    Krásný den, M.

    OdpovědětVymazat
  4. Alenko, je to krasavice bílá... a ty područky jsou fajn ...
    Ať se ti ve všem daří! ☼ Jarka

    OdpovědětVymazat
  5. Souhasím s "předřečníky", že renovace židle se opravdu povedla. Vypadá o 200% líp :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se také moc líbí a divím se, že mne to nenapadlo dřív, ale všechno má svůj čas.
      A.

      Vymazat
  6. Povedené....s polštářkem hezky vyniká..Ilča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Polštářek už na ní zůstane, sluší jim to spolu :o).
      A.

      Vymazat
  7. Alčo, výsledek je super, vypadá moc krásně, úplně jako bych viděla sebe :D Já zrovna dnes totiž také natírala, akorát stoleček, přeji krásné a pohodové slunečné dny,
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám zálusk ještě renovovat dvě dřevěné skládací zahradní židličky a stolek (který je bohužel tak nešikovně udělaný, že se stále viklá a manžel utahuje a utahuje). Uvidíme, uvidíme :o).
      Přeji Lucko krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Krásná židle v novém "kabátku", moc krásné skříňky s košíčky v pracovně... :) Pěkný víkend! Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Peťko :o). Skříňky s košíky jsem nakoupila v Jysku, když byly v akci a jsou bezvadné, ještě jsem přikoupila polici nad stůl, také se třemi košíky.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála