středa 20. července 2016

OSTRÉ PŘEDMĚTY ...

kniha ke mně přišla poštou ne z nakladatelství, ale
od blogerky Radky, která vyhlásila knižní výměnu a já se přihlásila.
Projekt o knihách mne zlákal.
Moc dobrý nápad.
A tak jsem získala přímo od Radky, která si mne vylosovala, právě tuto knížku.
Moc jsem se těšila až ji otevřu a začtu se, na Ostré předměty jsou velmi pochvalné recenze a psychologická témata mám ráda.
Od Flynnové mám Temné kouty.



 

Anotace

Stěží si představit hrůznější zločin než uškrcení malé holčičky. Zapomenuté missourijské maloměsto Wind Gap se ještě nevzpamatovalo z jedné brutální vraždy, a už je tu další, stejně strašná a nepochopitelná. Proč nevinné dívky? A proč jim vrah vytrhal skoro všechny zuby?

Pro mladou chicagskou reportérku Camille Preakerovou, která ve Wind Gap vyrůstala, je takový případ vítaným sólokaprem. Jenže to, co se zprvu zdálo jako kariérní příležitost, získá nakonec mnohem osudovější a tragičtější podobu. Ukáže se, že posedlost jde v tomto příběhu až na krev. A to do slova a do písmene.

Kontroverzní, znepokojivý psychothriller Gillian Flynnové stojí na počátku autorčiny úspěšné spisovatelské kariéry: její knihy od té doby neopouštějí žebříčky bestsellerů – ani hlavy čtenářů. 



Musím říct, že knihu jsem četla jedním dechem a líbila se mi ještě víc než Temné kouty.
Flynnová dokonale vykresluje jednotlivé postavy příběhu. Jde až nadoraz.
Vztah matky a dcery, vztah nevlastních sester. Vzpomínky na zemřelou vlastní sestru - to vše prožívá Camille po návratu do rodného města. Je zmatená a pátrá, na vlastní pěst. Její podezření sílí...

Měla jsem podezření i já, kdo je pachatel hrůzných vražd. V jednom momentě jsem podezření změnila na jinou postavu, ale po přečtení dalších stránek jsem se vrátila k první úvaze.
Ó, jak jsem se mýlila - měla jsem zůstat i té druhé postavy, to byla ta trefa.

Úryvek :

Rozbušilo se mi srdce a nemohla jsem popadnout dech. Potřebovala jsem zjistit, jestli matka ví, co se stalo. Už viděla svou Ammu? Mám průšvih? Z té paniky se mi dělalo zle. Stane se něco hrozného. Při své paranoii jsem dobře věděla, co se děje : hladina serotoninu, předešlý večer vlivem drogy vylétnuvší, se teď propadla dolů a já se ponořila do černé nicoty. Tohle jsem si říkala, zabořila jsem obličej do polštáře a rozbrečela se. Zapomněla jsem na ty holčičky, sakra, vůbec jsem na ně nemyslela : na mrtvou Ann a mrtvou Natalii. A co hůř, zradila jsem Marian, vyměnila ji za Ammu, ve svých snech ji ignorovala. To bude mít následky. Brečela jsem stejně povznášejícím a očistným způsobem, jako jsem předtím zvracela, až byl polštář promáčený a já měla obličej oteklý jako nějaký ožrala. Vtom cvakla klika. Ztišila jsem se, otřela si tvář a doufala, že ticho ji přiměje odejít.
  Kdo má rád napětí, psychothrillery - doporučuji ...

 



 

13 komentářů:

  1. Moc gratuluji a přeji příjemné letní počtení;)))Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Léto a knížky patří neodmyslitelně k sobě. Neznám nic lepšího než ležet na pláži pod slunečníkem nebo v koutě vlastní zahrady ve stínu a číst. Jen by těch dní Evo mohlo být víc takhle poklidných :o)).
      Krásné léto přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Allenko, taky se mi moc líbila. Opravdu strhující čtení!
    Hezký den přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko, prosím pošli mi znovu ten mail na domečky. Bohužel mi nic nepřišlo. Nevím kde se stala chyba. Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, dnes jsem poslala znovu :o)). I technika někdy může zklamat...
      Ála

      Vymazat
  4. Ali, to je asi hodně zajímavé čtení.
    já jsem bohužel ještě knihu z výměny u Radky neobdržela a mám obavy, že to už tak zůstane.
    pěkné léto. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, tak to mě mrzí. Zkusím mrknout do mailu, kdo měl poslat a zkusím zaurgovat.

      Vymazat
  5. Ahojky, tak doufám, že se knížka líbila. Já mám letos to léto nějaké zvláštně rozlítané, že jsem o dovolené nepřečetla ani písmenko, ostuda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko moc se mi líbila, udělala si mi s knihou radost. Já si také o víkendu vzala sebou knihu a nepřečetla ani větu :o)).
      Ála

      Vymazat
  6. Nechceš knihu poslat dál? Já bych Ti zase poslala jednu z těch, co jsem ve výměně dostala já? Nebo obě a až bych ji přečetla, poslala bych ji šárce, se kterou jsme domluvené, že budeme pokračovat? Když tak se mi ozvi na můj mail, jestli jej ještě máš Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ozvu se ti na mail, ano ? Jen vydrž, mám to nyní trochu hektické...
      Ála

      Vymazat
    2. Skvělé, to víš, že vydržím a děkuji! A hezký víkend přeji!

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála