pondělí 11. července 2016

OMÁČKY KE GRILOVÁNÍ ...

a k tomu domácí, jsou skvělým doplňkem
k masům, rybám, buřtíkům, či klobásám.
Stále hledám nové kombinace a zkouším zajímavé recepty.
K nedávné kamarádské sešlosti jsem připravila tyto :



Domácí tatarka je zajisté známá všem :

majolka
sůl, pepř
trocha hořčice
nadrobno pokrájet kousek cibule
a přidá se
najemno nastrouhaná kyselá okurka



Domácí okurková omáčka

nastrouháme oloupanou salátovou okurku a po několika minutách slijeme přebytečnou vodu,
osolíme, opepříme
přidáme majolku a zakysanou smetanu - asi po 3-4 lžících
přidám půl lžičky hořčice
několik kapek citr.šťávy
trochu pokrájené pažitky



Domácí jogurtová s koprem

hustý bílý jogurt a trochu olivového oleje promícháme
osolíme, opepříme
přidáme rozdrcený česnek a kopr


Také se mi osvědčila kombinace

Beranní rohy s balkánem

jen jsem je vyndala z nálevu, pokrájela na menší kousky,
dala do misky a
rozdrobila na ně balkánský sýr

 

Vynikající je také

Balzamiková cibulka

několik oloupaných cibulí překrojím na půlky a nakrájím proužky,
na trošce oleje je restuji, až začne cibule zlátnout,
na 1 cibuli dám lžičku cukru,
nechám zkaramelizovat,
poté přidám na 1 cibuli lžičku balzamica,
nechám vypařit tekutinu 
a je hotovo.



Ještě jsem připravovala plněnou bagetku bylinkovým máslem, ale nepodařilo se mi ji vyfotit, takže vyčkejte na příští grilování a já o ní napíšu.
Je to totiž úžasná dobrota. Vynikající příloha.


Grilování milujeme, protože se při něm kombinují samé příjemné aktivity. Pobyt na čerstvém vzduchu, chvíle strávené s blízkými lidmi a v neposlední řadě dobré jídlo a pití.

LÉTO, léto jak má být ...

 

 

14 komentářů:

  1. Oooooo, sbíhají se mi sliny..... :-)
    Měj se moc fajn a užívej léto, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, samá dobrota, co ti budu povídat :o)).
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Zdravím :-), díky za recepty, určitě vyzkouším okurkovou omáčku. Dózky vypadají parádně, se snad po takových musím poohlédnout :-). Krásné léto, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej Kájo, určitě přidám ještě nějaké, ráda zkouším novoty. A skleničky mám z Tchiba :o))).
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Hlásím, že jsem vyzkoušela a už 2x dělala a pak rozdávala recepty :-))))). Ještě jednou moc díky, Kája.

      Vymazat
    3. Fakt ?? Tak to jsem moc ráda, že chutnají Kájo.
      Přeji ti krásné letní grilování a nejenom to :o)).
      Ála

      Vymazat
  3. Ali, u nás frčí tato: troška tatarky, hodně zakysané smetany, hodně nasekané pažitky a trošku šťávy z citronu.
    jo a Ali, až budeš zase dávat odkapat okurku, zkus si šťávu z ní potom malinko osolit a doplnit ledem, výborné letní pití.
    přeji krásné léto. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tipy Majko. Okurkovou limču už také dělávám, je osvěžující opravdu.
      Krásné léto přeji.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, děláš mi chutě ... moc mi láká ta balzamiková cibulka a jogurtová s koprem ..
    díky za inspiraci ...
    Užívej krásné léto ☼ ☼ ☼
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, balzamiková cibulka je fakt výborná. Když se třeba ugriluje plátek masa, upeče domácí větší houska, která se masem naplní, promázně některou z omáček a doplní cibulkou - mňamka.
      Také přeji hezké letní dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Hezky naaranžováno a vyfoceno. Já domácí omáčky dělám většinou do mističek a to by zdaleka nebylo tak fotogenické jako tvoje skleničky.
    Dělám domácí tatarku a česnekovou (což je vlastně tvoje koprová bez kopru :-D - manžel totiž kopr upřímně nenávidí). Pak ještě ke grilování občas dělám takovou zjednodušenou verzi ratatouile (nadrobno nakrájet cibuli, česnek, cuketu, papriku, lilek, rajčata a všechno orestovat na oleji). Na vyzkoušení mne láká ta cibulka...
    Příjemná letní grilování (jak jsem jinak paneláková, tak tohle v létě "domkářům" trochu závidím)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je také dělávám do mističek Stáňo, ale když jich jsem jich udělala víc druhů, napadlo mne je označit,aby si každý mohl vybrat a nemusela jsem neustále říkat, která jaká je :o)). A skleničky se hodily víc.
      Můj muž nesnáší koprovku, ale třeba v kulajdě nebo kys.okurkách ho snese. Je fakt,že si myslím tuto omáčku na talíř nedával :o)).
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, takových dobrot. Dělám hodně podobné, jen musím opatrně s majolkou... Moc mě zaujaly ty beranní rohy, ti musím vyzkoušet, ale už teď vím, že mi bude chutnat. U nás je nejoblíbenější tento: hustý jogurt smícháme s kečupem, přidáme česnek a bazalku nebo majoránku, trochu soli.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beranní rohy mne napadly jen tak, protože je mám ráda. Jsou však dlouhé a tak jsem nechtěla, aby hosté zápolili, proto jsem je nakrájela na menší kousky a posypala sýrem, bylo to moc dobré. U jogurtových omáček mi trochu vadí, že ač píší výrobci hustý jogurt, vždy hrozně zřídne. Nejlepší je koupit opravdu řeckého typu, ten drží :o). Vyzkouším tvůj receptík Helenko, ač kečup ráda moc nemám, v kombinaci s ostatními ingrediencemi to může být fakt dobré.
      Pa, Ála :o)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála