sobota 16. července 2016

JSOU SVĚTLA, KTERÁ NEVIDÍME...

je název knížky, kterou jsem vyhrála a psala jsem o tom
zde.

Když jsme odjížděli na dovolenou, měla jsem ji rozečtenou a vzhledem k tomu, že je to řádná bichle (což mám fakt ráda), počítala jsem s tím, že mi na týden určitě vydrží.
Jak jsem se přepočítala.



Anotace :

Marie-Laure žije se svým otcem v Paříži nedaleko Muzea přírodní historie. Její otec má na starosti tisíce zámků v budově muzea. V šesti letech Marie-Laure oslepne a otec jí postaví dokonalý model jejich čtvrti, aby si mohla ulice vštípit do paměti a byla schopná najít cestu domů. O šest let později Paříž obsadí nacisté a otec s dcerou prchají do opevněného městečka Saint-Malo, kde žije ve vysokém domě u moře Mariin samotářský prastrýc. Odvážejí s sebou nejspíš nejcennější a současně nejnebezpečnější klenot z muzejní sbírky. 
---------------------------------------------------------------------------------------------

Nevyhledávám knížky o válce, avšak tohle byl příběh velmi lidský. Dojemný vztah otce s dcerou byl nabitý objímající láskou.
Vztah sourozenecký dvou sirotků byl někdy až krutý a bolestný.
Všudypřítomné srovnávání dětských osudů při nadcházející válečné situaci, která je poznamenala na celý život.
Zvláštnost jednoho setkání v jeden těžký den v Saint-Malo.
Celé čtení bylo působivé na city a já jsem jeden večer četla, četla do 3 hodin do rána. Zbývalo mi ještě asi dvacet stran, ty jsem si chtěla dočíst až druhý den, abych byla vnímavější a i tak ve mně celý příběh dozníval několik dní.

Vím, že si ji přečtu znovu... 


 

10 komentářů:

  1. Alenko knihu jsem držela dvakrát v ruce, ale nakonec jsem ji vždy vrátila do regálu, protože válečné knihy nemůžu číst. Dočetla jsem teď úžasnou knihu a brečela jsem u ní jak želva dva dny. Pa Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, ona je sice z doby válečné, ale není vyloženě o válce. Je o osudech dvou dětí a fakt čtivá. Můžeš mi napsat co jsi četla, že tě kniha tak rozbrečela ?
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Míšo a já jsem ráda, že díky tobě jsem se k ní dostala :o).
      Ála

      Vymazat
  3. Ta kniha musí být opravdu krásná ...
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko stojí za přečtení, za popřemýšlení...
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Zapíšu si název a možná na ni také někdy dojde...., hlavní je, že se ti líbila:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děj mne prostě vtáhla a už jsem se nemohla odtrhnout a na dovolenou se vyloženě hodila, protože jsem mohla nerušeně číst :o).
      Krásné dny Evo.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, zní to velmi zajímavě. dojemně a niterně, emoce vytočené na maximum...
    Jednou na ni třeba dojde...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba si Helenko také k tobě cestu najde :o).
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála