středa 8. června 2016

ŠACHOVÉ FIGURKY...

od Petera Maye je závěrečný detektivní román z trilogie o Finu Macleodovi.



Opět úžasná obálka. Mám ráda když obal knihy je zajímavý, nápaditý a u všech třech knížek je evidentní, že jsou od stejného autora. Moc povedené.

 

Anotace

Nový začátek vlije Finu Macleodovi nový optimismus do žil. Znovu se usadil na ostrově Lewis v souostroví Hebridy, kde kdysi žil jako dítě. Jakožto bývalý policejní detektiv je najat místním majitelem rozsáhlých pozemků jako šéf ostrahy. Pro muže Finových zkušeností by to měl být snadný úkol.
Při vyšetřování nezákonné činnosti, k níž na hospodářství dochází, se setkává s nepolapitelným místním pytlákem Piskořem Macaskillem, se kterým kdysi chodil do školy. Ale když Fin Piskoře dopadne při pytlačení, stanou se oba svědky bizarního přírodního jevu, při němž se samovolně vyprázdní nedaleké jezero a na jeho dně se objeví malé zabahněné letadlo s důvěrně známým nápisem na boku.
Oba muži vědí, co najdou uvnitř — tělo jejich kamaráda, muzikanta Roddyho Mackenzieho, jehož letadlo zmizelo před více než sedmnácti lety. Když Fin v Piskořově tváři zahlédne i něco jiného než šok z pohledu na Roddyho ostatky, zmocní se ho mrazivá předtucha.
Fin postupně odhaluje Piskořovo tajemství, není však ani zdaleka připraven na to, že pravda o minulosti může ovlivnit i budoucnost.


Ani třetí kriminální zápletka mne nezklamala. May se ve skvěle vystavěné trilogii držel své vize a to mne moc bavilo. Děj byl napínavý a opět jsem se sžívala s atmosférou drsného ostrova, který je častokrát zmítán přírodními živly až do krajností. A opět se potvrdilo, že tajemství jsou mnohdy velikou zátěží do celého života.

S nadšením jsem se dočetla, že napsal šestidílnou sérii čínských thrillerů s dvojicí mladého čínského komisaře a americké soudní lékařky, těžící z rozdílů dvou odlišných kultur. 


Na to se velmi těším...



4 komentáře:

  1. Ali díky za inspiraci. Detektivky mám ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je také Álo vyhledávám, mám ráda to napětí a baví mne také řešit :o))kdo to jenom může být...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, i mě se moc líbila, už jsem si o tom psaly :o)
    A čínská série, pokud mohu soudit podle první knihy, tě asi taky nezklame...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, konečně na mé zahradě je vše hotovo tak jak jsem chtěla a já budu mít čas na všechny nové knihy, které čekají. A hned si musím objednat tu čínskou sérii.
      Měj krásný čas.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála