sobota 18. června 2016

RENOVACE I. ...

starých pozinkovaných zavařovacích hrnců.
Kdo hodně zavařuje, pamatuje si možná vysoké zavařovací hrnce, do kterých se sklenice vkládali ve dvou vrstvách, uprostřed vedla trubka a v té byl dlouhý teploměr.
Tyto dva hrnce v solidním stavu i s poklicemi jsem našla na půdě u dědy, manželova otce, když jsme museli "vyklízet". Já jen tak něco nevyhodím a i když jsem věděla, že v nich už nikdy nebudu zavařovat, nápad byl okamžitý.



Budou ideální pro výsadbu rostlin. Zakoupila jsem barvu Eternal a poctivě natřela dvěmi vrstvami. Byla jsem nadšená jaký hezký odstín modré jsem vybrala. Modrou v zahradě na nádobách mám moc ráda a inspirovala mne před lety svou zahradou Iva Hüttnerová. 


A pak nastalo rozhodování čím je osázím. Nechtěla jsem letničky, přemýšlela jsem o trvalé výsadbě a aby nádoby mohly zůstat u domu i přes zimu.
Zajela jsem do mého oblíbeného zahradnictví a nechala si poradit.

Roubované Abies/Jedle korejská - jedna "ICE BREAKER", druhá "TUNDRA", obě krasavice. Dostala jsem názornou ukázkou poučení, které větvičky odstřihávat, které nechávat, aby sílil kmínek. Jsou zlatí. A jako podrost drobné trvalky. A nevím jak se jmenují, protože muž trochu pospíchal a já si zapomněla říct o lístečky s názvem rostlinek. Což mne mrzí, ale až tam pojedeme, musím to napravit.
Na dno hrnců jsem vsypala vrstvu drobného kačírku jako drenáž. Manžel mi sice nabízel, že mi do dna vyvrtá dírky, ale nechtěla jsem do nich zasahovat vrtačkou :o)). Ještě prozkoumám, zda je takto v zimě mohu nechat venku.





A když jsem byla v tom natírání, natřela jsem i malou pozinkovanou konvičku, ať mají hrnce dobrou společnost.

Modrá je dobrá, ne? ...


 P.S. Ještě mám rozpracované další natírání, opět renovace, ale o tom až příště, až bude hotovo :o).

26 komentářů:

  1. Moc se mi líbí recyklace starých věcí a tato se povedla na 1s hvězdičkou. Krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Míšo, mám z nich radost a hlavně z toho,že budou ještě sloužit.
      Ála

      Vymazat
  2. Vypadá to dobře. Do jakých rozměrů narostou ty stromečky?
    Já jsem na chalupě vždycky ráda, když se zbavíme na zahradě plevele a přerostlé trávy. Takovéto vylepšování bohužel nestíhám. Kdyby jo, vypadalo by to u nás líp...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo prý 15-30 cm za rok.Vzhledem k pomalému růstu, malým rozměrům a nízkému rozšíření není tento strom vhodný (a ani není používán) na těžbu dřeva. Pro svůj malý vzrůst je široce používán jako okrasná dřevina do malých zahrad.
      Tím, že mám zahradu u domu, mohu se jí daleko více věnovat. Jenže zjišťuji, že méně a méně jezdíme na výlety :o))).
      Ála

      Vymazat
  3. Krááásná modrá, taková by se mi líbila na dveře ve výklenku, budud muset po něčem takovém mrknout.Jsi šikulka v reciklaci :-D :-D Hezký vlídný víkend. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem Aničko byla překvapená, jaký hezký odstín modré z plechovky vyšel :o)).
      Víkedn nám propršel...
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, krása! Ať ti rostlinky dělají samou radost! Krásné slunečné a houpací dny! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Inko. Houpala jsem se v mezičase když zrovna nepršelo :O))).
      Ála

      Vymazat
  5. úžasné ,modrou v zahradě miluji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je až s podivem jak té modré to sluší v zahradách.
      Ála

      Vymazat
  6. Moc hezký, ale určitě udělej dirky v hrnci, drenáž nestačí budou přemokřený kořeny a je po rostlinách. Vlastní zkušenost ...... zdravím Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musela jsem dát za pravdu manželovi a domluvit s ním dodatečné vrtání :o))).
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, fakt se ti to všechno povedlo ... moc hezké !!
    Pěknou neděli přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
  8. Moc krásné a výborný nápad... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě mne čeká na osázení jedna nádoba, ale asi bez nátěru. Uvidím...
      Ála

      Vymazat
  9. Hrnce jsou parádní !!!! Přeji stromečkům, aby se jim v nich dobře bydlelo:):)

    OdpovědětVymazat
  10. Krásná barva,bezva nápad a hodně parády.Moc povedené

    OdpovědětVymazat
  11. Alenko, ta barva je opravdu skvělá! Já zdědila pár podobně modrých smaltovaných hrnců, tak je na zahradě zabydluji...
    Měj se hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modrý jsme našli na půdě jen jeden menší, do něj jsem vložila květináč. A tak tyhle musely projít barevnou proměnou Helenko, aby zkrásněly :o).
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  12. Alenko,moc se mi nová barva zavařovacích hrnců a renovace libi:-)Tleskam!

    OdpovědětVymazat
  13. Ta modra je nadherna, mam ji v zahrade rada. A novy sstrih slusivy:-). M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála