úterý 7. června 2016

LONI A DNES...


Změnili jsme s mužem část zahrady a letos se veškeré rostlinstvo začíná pěkně rozrůstat. K přeměně jsme se dlouho odhodlávali, plánovali, rozmýšleli.




Nemáme zahradu v rovině, řešili jsme terénní vlny a tento prostor jsme měli rozčleněný dvěmi cestičkami, vysypanými drobným kačírkem, rostliny zamulčované kůrou. Několik let bylo vše krásné, ale postupně jsme zjišťovali, že údržba je opravdu náročná. Bohužel jsem nenašla fotky zbývající části, kde byli převážně skalničky. Rozhodli jsme se předloni, že prostor předěláme. Azalky a rododendrony jsme přesázeli do jiného místa a manžel odvozil veškerý kačírek z cestiček na jednu hromadu. Doprostřed prostoru jsme zaseli travní samínko a ponechali jen vrchní terénní vlnu, kterou jsme osázeli novými keři.




Moc se mi nelíbilo jak manžel kameny zpevnil zvýšený přechod terénu, ale nechala jsem opravu až na letošní rok. Ani moc nebrblal, sám viděl, že to není ono. Společnými silami jsme poskládali malou suchou zídku. Koupili jsme větší kačírek a vše zamulčovali. Rostlinám se daří velice dobře a dělají mi radost. A hlavně - údržba je pro mne daleko příjemnější.





Zahrada - to je nekonečný příběh, kdy konec je v nedohlednu. Všechna práce je však překrásně odměněna. Vůněmi, barvami, radostí. Každé ráno je zahrada jiná, každý den se proměňuje. Po každém návratu z cest nás vítá a předvádí, co nového se za těch pár dní co jsme se neviděli, změnilo. Už v dětství jsem měla jedno velikánské přání, sen a touhu. Mít svůj domek, svou zahradu.

A to se mi splnilo a za to děkuji ...























26 komentářů:

  1. Moc příjemné změny jste udělal Zahrada je nevyčerpatelný zdroj nápadů, inspirace a práce :-). Přeji pěkný den Renáta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto Renato souhlasím, inspirací je všude tolik :o)).
      Krásný den.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko,zmeny se povedly:-)Také jsem měla od dětství stejný sen a hlásím,že jsem si ho splnila:-)S tou zahradou je to jak pises!Ale za panelák bych už nemenila!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to hodně o práci, někdy až dřině, ale ta radost když vše rozkvétá. To za to rozhodně stojí. V paneláku jsme žili 5 let po svatbě a doufám, že už mne to v mém životě nepotká. Takové soukromí jaké máme, bychom tam nikdy neměli.
      Ilonko měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  3. Já prožil dětství v rozestavěném sídlišti, to byla docela príma, ale dnes bych do bytu fakt nechtěl. Taky se nám splnil sen - domek a kolem zahrada, a kolem lesy, hluboké lesy. Podepíšu se pod všechno, co je tady o zahradě napsáno. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naši kluci poznali svobodné lítání po loukách,lezení po stromech, hry v ulici s partou, fotbal na obyčejném hřišti. Les máme také nadosah, sice musíme do kopce, ale pohyb člověku jenom prospívá :o).
      Měj Pavle hezké dny a užívejte si tu krásu co kolem sebe máte s celou rodinou.
      Ála

      Vymazat
  4. Máte krásnou zahradu, Alenko... něco takového je pro mě zatím sen... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno má svůj čas, sny a touhy bývají splnitelné. Přeji aby ten čas brzy nazrál ;o).
      Ála

      Vymazat
  5. To je krása... Já, paneláková lady, tiše závidím. Třeba jednou....
    http://siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Míšo, z pohledu panelákového bydlení se ti ani nedivím. Třeba jednou.... přála bych ti to.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, hezky jste to vyřešili na zahradě a máte to tam pěkné ... je to fakt hodně práce nikdy nekončící, ale i hodně radosti... ty rána a večery ... a vůbec, vždyť to znáš. Když je člověk blízko přírodě, tak je to nej ! ☼
    Hodně spokojenosti ti přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Jarko, příroda = nejlepší lékař.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, máš to moc hezké. O okouzlení zahradou bysme mohly mluvit hodiny, každý nový kvítek i lísteček je veliká radost.
    Měj se moc fajn, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Klárko, je to okouzlení...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, moc se vám proměna vydařila..máte opravdu krásnou zahradu..ať se kytičkám daří..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Inko, já to kytičkám pošeptám :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko
    Moc hezké je to na vaší zahradě....hezky jsi to i popsala....je to tak,i já si přála domek se zahradou.Na zahradě je pořád co dělat,zkrášlovat a předělávat.
    Tak ať vám jde vše od ruky a měj se hezky Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťulo, je tak krásné když se sny plní, že ? Dneska od rána mi trylkují ptáčci svou serenádu, to je známka, že se i jim na naší zahradě líbí :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko, zahrada, to je opravdu nekončící práce. Mulčování kůrou jsem zrušila už dávno, taky máme kačírek...
    Ať se vám všechno daří, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Helenko, nekončící... Mulčujeme jak kůrou, tak letos prvně velkým kačírkem. Ne všude se mi kámen úplně zamlouval, kůra se mi v tom prostoru líbí víc. Pamatuji si jak před lety jedna kamarádka mi řekla, že kůru by si na zahradu nikdy nedala, že se jí to nelíbí. A za pár let? Kůrovala, protože nezvládala plevely vůbec :o))).
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  11. Nádherné..asi bych se měla inspirovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to je jenom část zahrady :O)).
      Měj Amélie krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  12. Alenka, krásna záhrada...vidno, že ju tvoríte s láskou a nadšením :-)pekný večer! Danka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko děkuji za pochvalu, nafotím i zbývající části :o)). Zahrada je náš veliký koníček a relax. A hlavně - jsme na to dva :o).
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  13. Alenko, zahrádka moc pěkná. Úplně cítím tu krásu... vyzout boty a boskatá se procházet tím rájem. Krása.
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Katko, pro mne je to takový balzám pro duši. A bosá chodím moc ráda, však jsem taky už dostala žihadlo od včeličky, to kvetl zrovna jetelíček v trávě a já byla nepozorná. Týden jsem se neobula do boty :o))).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála