sobota 11. června 2016

KDEPAK TY PTÁČKU HNÍZDO MÁŠ ...

Kdepak ty ptáčku hnízdo máš,
skrýš a zázemí.
Vždyť ještě léčky málo znáš,
málo zdá se mi.

Hej břízo bílá skloň se níž.
Dej ptáčku náruč svou a skrýš.
Já pak můžu jít a v duši klid
můžu pak mít.

Kdepak ty ptáčku hnízdo máš,
kam dnes půjdeš spát.
Až sníh a mráz dá loukám plášť,
sám se začnu bát.

Hej břízo bílá skloň se níž.
Dej ptáčku náruč svou a skrýš.
Já pak můžu jít a v duši klid
můžu pak mít.

Já pak můžu jít a v duši klid
můžu pak mít.


Text známé písně Karla Gotta mne napadl když jsem instalovala dvě ptačí budky na naši zahradu. Konečně jsem sehnala takové, které se mi moc líbí a tajně doufám, že příští rok budou zabydlené ptačí rodinkou. Bohužel nemáme na zahradě moc stromů a tak jsem veliký výběr neměla. Sousedi mají kocoura a ten se na ptáčky rád vytahuje, takže snad je nebude atakovat. Jinak mu pak vypráším kožíšek :o)).






 
Asi tři roky po sobě u nás hnízdili malí ptáčci (bohužel nevím jak se jmenují a fotku už jsem v počítači nenašla) přímo v pergole, v jednom závěsném květináči, ve kterém jsem měla pár suchých exotických kytek jen tak na parádu. Rodiče si do něj zalezli, vylepšili si obydlí o trávy a drobné větvičky a vyvedli mladé. Vůbec jim nevadila naše každodenní přítomnost, my poslouchali jejich trylky a pozorovali jejich snažení, aby přinesli dostatek krmení. Další rok si vystavěli v horním rohu pergoly své vlastní hnízdo a dokonce dvakrát tam vyvedli mladé. Bylo to naprosto úžasné jak jsme je měli nablízku.

Letos se neobjevili, čekala jsem marně a tak jsem se rozhodla umístit na zahradu malé ptačí budky. 

Snad se jim příští rok zalíbí.
Už se na ně těším...



8 komentářů:

  1. Alenko, moc hezké budky jsi pořídila...přeju ať jsou brzy obsazené ... jo a kocour ať nezlobí..
    Měj se krásně. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědava Jarko, zda-li v nich zahnízdí. A kocour pěkně zlobí, chodí mi očůrávat na pergolu gril !! :o))
      Ála

      Vymazat
  2. Pěkné budky, přeji hezkou ptačí rodinku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že je obsadí :o)) a nezůstanou prázdné. Ráda bych umístila ještě další...
      Ála

      Vymazat
  3. Nám už třetí rok na chalupě vždycky někde zahnízdí červenky (tedy aspoň já si myslím, že jsu to červenky). První rok si vybrali verandu, kterou jsme při odjezdu zapomněli zavřít, druhý rok místečko po cihle, která vypadla při výměně oken, a letos takovou komoru, kde jsem přes zimu nechala otevřené malé okénko kvůli větrání. A tedy musím říci, že je neuvěřitelné, jaký binec takový malý ptáček pod sebou při stavbě hnizda nadělá :-). Jsem zvědavá, jaké místečko si najdou napřesrok :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám takový dojem, zda u nás také nebydlely červenky. Jo a binec dělaly také pořádný, ale vše jim bylo odpuštěno. TAk uvidím, zda-li zase přiletí.
      Ála

      Vymazat
  4. Moc hezký ptačí domeček! Příroda je opravdu mocná,ptáčci vynalézaví... Já měla na jaře mechové vajíčko jako dekoraci na terase a jednou ráno koukám - sýkorka si vytahovala mech na stavbu hnízda :o)
    Alenko, měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsem před pár dny slyšeli s mužem takový ptačí halas ze zahrady až jsme vyběhli ven co se děje a ona straka proháněla špačka, tloukla do něj zobákem !! Nevěřili jsme vlastním očím :o)). Copak jí asi provedl ?
      Měj Helenko krásné dny i když hlásí deštivo.
      Ála
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála