úterý 21. června 2016

JEDNO ZÁKOUTÍ ...



které jsme letos na jaře vylepšovali a nově osazovali.
Rostly tam pouze jehličnany a jedna borovice rostla tak nakřivo, že již hrozilo její zlomení. Museli jsme se s ní rozloučit a celý nově vzniklý prostor jsme chtěli změnit. Ohromný jehličnan nižšího růstu, který měl střed tíhou sněhu již vylámaný, jsme také odstranili.
Moc toho tam nezbylo :o).


 Chci mít na zahradě hodně keřů, trvalek, chci aby byla kvetoucí a žila svým barevným životem pospolu s včelami, brouky a ptáky. Stále hledám inspirace jak na internetu, tak na blozích.
Mou velkou studnicí informací a rad je
Anička 
a její blog.

Zakoupila jsem v zahradnictví :



kolkvícii - kolkwitzia amabilis


jochovec - clethra acuminata


brslen plochý - euonymus planipes

Těším se až mi také takhle krásně keře pokvetou - 
zatím jsem si foto zapůjčila z Wikipedie :o).
 
Přesadila jsem z jiného místa bílý rhododendron (a to se nám s mužem podařilo tak precizně, že ač už měl nasazená poupata, protože kvete brzy zjara, přes to všechno mordování, nádherně rozkvetl - je vidět v pozadí).
Zasadila jsem mé oblíbené hosty (bohyšky) v několika kultivarech.
Ořezali jsme nízké větve vysokého jehličnanu (už vůbec nevím jak se jmenuje, tak je letitý) a jako podsadu jsem zasadila kakost z jiné části zahrady. 


Zatím se mi zdá, že je keřů málo, ale ze zkušenosti vím, že rostlinám musím dopřát čas, nebýt zbrklá, abych pak nevyrývala a nestěhovala jinam.


Foceno 20.června, hosty se krásně rozrůstají, začínají nakvétat, jen mají bohužel listy samou dírku od krup, které jsme letos schytali již třikrát.


A v tomto klidném zákoutí našla své místo jedna z ptačích budek 
(psala jsem v jiném příspěvku).

Naplánováno máme s mužem rozrůstání zákoutí, na které bude navazovat prostor s listnatými stromy, s kvetoucími keři a bude oddělovat místo mezi námi a sousedy, kteří bohužel do dnešní doby na pozemku nevystavěli nijaký plot a je zde jenom jejich a náš trávník.
Je to takové holé a mně se to nelíbí :o)).

Nutno osadit ...



14 komentářů:

  1. Krásně jste to zmákli, Álo :-). Ono to vždy vypadá, že to co osázíme je nějaké takové holé, ale za chvíli nám rostlinky dokáží, že jsme se mýlili a v mnoha případech i to, že je jich třeba až moc :-). Ráda tyto fotky porovnávám. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Ivo, než to zaroste, chvíli to trvá. Vždy se těším až jeden keř doroste k tomu druhému - co si asi tak šeptají :o)).
      Ála

      Vymazat
  2. Teda Alenko,jste šikovná,krásné kvetoucí keříky,taky takovým způsobem osazují každý volný kout,díky za inspiraci a přeji hodně vlídný dní.Anička.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, stále se učím a poznávám nové a nové rostliny, to mne baví. A jsem moc ráda, že mám v manželovi parťáka, vše děláme spolu.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Nádhera. Taky si letos konečně zařizuju zahrádku, rododendrony jsem si koupila dva...A moc se těším, až za rok všechno pokvete..hlavně motýlí keře budou lákat motýlky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O vlastní zahradě jsem snila od dětství a sny se splnily.
      Motýlkové keře jsme měli také, ale časem nějak vymrzli či co a už pak neobrostli. Ale motýlů jsme měli na zahradě ohromné množství :o).
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko,máš krásnou zahradu..a krásně jsi nakoupila..ať ti všechno krásně roste! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko děkuji, já zase obdivuji tvé výhledy v horách z chalupy.
      Už mám další plány :o)).
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  5. Jak postupně koukám na vé články - máš tu zahradu opravdu vymazlenou. Poslední úpravy vypadají moc pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)) díky Stáni, snažím se o vylepšování, mám stále nové nápady, tak uvidíme jak to dopadne. Ale nejdřív si musíme odpočinout.
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  6. No, řádili jste pěkně :o) Koupila si krásné rostliny, ať se všem daří!
    A Alenko, moc chválím nový účes! Jsi kočka!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky Helenko :o)).
      Náš Radek jen kroutí hlavou, když nás vidí, jak opět někde v koutě zahrady vymýšlíme co tam zasadit.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Álo, moc pěkně jsi zákoutíčko osázela. A máš moc pěkný blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji a jsem ráda, že se ti na mém blogu líbí, jsi vítána.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála